SELLOTAPE. Selotejp. Drži.
Ena od tistih v druščini uspešnih znamk, ki se je tudi lingvistično ustoličila kot knjižni izraz z malo začetnico. V slovarju slovenskega knjižnega jezika je tako »selotejp« sinonim za lepilni trak.
Podjetje znamke “Sellotape” (prav znamkino ime in ugled sta zanj največje bogastvo) s ponosom varuje svojo znamko in predstavlja ali, bolje, narekuje obstoječe in bodoče standarde uspešnosti na trgu. Pot znamke Sellotape je pot kontinuiranega razvoja izdelkov in komunikacije s strankami, tako s stalnimi kot z (nenehno) novimi. Zadovoljne stranke so ključ vsakega nadaljnjega uspeha znamke, ki je že v prejšnjem stoletju ugotovila, da so potrošniki vse bolj obveščeni, izobraženi, posledično tudi bolj skeptični do trditev o izdelkih, ki niso podprte z dejansko uporabno vrednostjo in, da bodo na današnjem, konkurenčnem, trgu vedno izbrali tisto, kar ocenijo kot boljšo ponudbo.
Zgodovina in trg
Zgodovina znamke sega v trideseta leta prejšnjega stoletja, ko sta Colin Kininmonth in George Gray premazala celofansko prevleko s smolo naravnega kavčuka in ustvarila lepljivi trak. Izdelek sta registrirala pod imenom “Sellotape” in kmalu je v zahodnem predelu Londona stekla proizvodnja. Podjetje je ostalo aktivno tudi med vojno. Z lepilnim trakom so polepili zaboje ter zaščitili okna in steklene površine.
V šestdesetih letih je Sellotape postal del britanskega embalažnega konglomerata Dickinson Robinson Group, v poznih devetdesetih pa se je zaradi razpada DRG začela transformacija podjetja. Trg lepilnih trakov je bil tradicionalno razdeljen na tri ključne kategorije: industrijski trak, pisarniški trak in trak za maloprodajo. Pisarne, trgovine, tovarne in zasebni domovi… obratovanje v vseh teh ustanovah si je bilo težko predstavljati brez lepilnega traku. Raznolikost pa je hkrati zahtevala visoko raven specializacije. Tako si je znamka s filozofijo »ustreči stranki na najučinkovitejši možni način« pridobila ugled vodilne na trgu, namreč Sellotape ponuja trakove tudi po meri, ki izpolnjujejo katerokoli posebno ali še tako nenavadno uporabo končnega potrošnika.
Ne glede na čas in serijo številnih novih specializiranih izdelkov, se zdi (kar potrjujejo tudi prodajne številke), da Sellotape še vedno ostaja ena najpomembnejših in najbolj priljubljenih znamk za področje lepljenja.
Izdelek
“Sellotape Original” velja za najbolj prodajan prozorni celulozni trak v Evropi – z odliko odpornosti na pritisk (pressure-sensitive). Gre za hvaležen trak, ki se lahko učinkovito prilepi na različne (čiste in suhe) površine, za kar je potreben minimalnen pritisk ali napor.
Skozi čas so se variacije izdelka samo še nadgrajevale in dopolnjevale, odvisno od namembnosti, vse bolj pa znamka daje v ospredje tudi vidike trajnostnega razvoja. Sellotape tako vsebuje edino popolnoma biorazgradljivo folijo na evropskem trgu. Narejen je iz naravnega materiala – lesne celuloze. Njegov naravni izvor zagotavlja številne bistvene prednosti v primerjavi s konkurenčnimi izdelki, na primer, da se ne zapleta in ga je enostavno trgati tudi z rokami.
Znamka Sellotape je formalno zavezana v težnjah po visoki kakovosti vseh svojih izdelkov, saj je vsak zvitek proizvedenega traku podvržen vrsti testov – pred končno implementacijo. Z iskrenim prizadevanjem za izboljšanje kakovosti ter z izmenjavo informacij tehnične narave – tudi izven nacionalnih meja – si je znamka zagotovila tudi mednarodni ugled.
Promocija
Poleg klasične promocije v revijah in na televiziji je Sellotape skozi vso zgodovino samopromocije znal prepoznati in smiselno razumeti pomen priložnostnega ali situacijskega oglaševanja.Tudi znotraj samemaloprodaje, Sellotape vselej ostaja premišljen in svojo promocijsko dejavnost osredotoča na komunikacijo znotraj dveh ključnih prodajnih obdobij:
- »Back to School«: ob začetku šolskega leta dajejo prednost simboličnim, domišljenim, »gadget« izdelkom; pogosto gre za zbirateljske izdelke, ki so privlačni za otroke, na primer paket »Sellotape Mini Rolls«, ki ga sestavljajo trije majhni trakovi: svetlejši, nevidni in prozoren lepilni trak.
- »Christmas«: v znamenju božiča je poudarek na vodilnem izdelku znamke — »Original« — ki je v tem posebnem obdobju najbolj iskan.
Tržna strategija Sellotape, poleg kakovostnega izdelka, vključuje tudi kakovostno podobo. Dovršena embalaža s prepričljivimi nagovori (Easy Tear, Exstra Sticky, Zero Plastic) je sredstvo komuniciranja kakovosti številnim potrošnikom, ki se odločajo za nakup na prodajnem mestu, njena privlačnost pa je zmožna spodbuditi k nakupu tudi impulzivnega kupca.
Zanimivosti
- Letna proizvodnja Sellotape omogoča, da z njihovim lepilnim trakom ovijete Avstralijo 28-krat.
- Količina originalnih zvitkov “Sellotape”, prodanih vsako leto, lahko doseže pot do lune in nazaj.
Vir: Superbrands Worldwide.
0 komentarjev