KOLUMNA: Vsaka zgodba je lahko pravljična, če jo povemo na pravi način

Aktualno, Kolumne

📅 20.10.2023

Aljaž Peklaj, partner in strateški direktor, bold.group

Veseli december je čas, ko se zazremo skozi celotno leto, naredimo evalvacijo dosežkov in nastavimo cilje za prihodnje leto. To je tudi čas, ko nas prevzame praznično vzdušje in, če se sprehodimo skozi ulice večjih mest, se vse zdi pravljično.

Pravljičen pa je tudi sprehod skozi marketinške kampanje, ki jih lahko zasledimo v tem času. In teh ni malo. Na prvi pogled se zdi, da nas pravljičnost skozi različne zgodbe spremlja le v otroštvu, ko nam starši pripovedujejo o junakih, ki vedno, kljub zapletom v zgodbi, na koncu doživijo srečen razplet.

A če pogledamo okoli sebe, ugotovimo, da nas zgodbe s pravljično vsebino pravzaprav spremljajo na vsakem koraku. Tudi v marketinških kampanjah lahko srečamo lik, katerega zgodbo spremljamo. Ta se trenutno sooča z izzivom in za svoj »problem« išče ustrezno rešitev, ki mu jo čudežno ponuja oglaševalec s svojim izdelkom ali storitvijo. Lahko bi torej rekli, da so marketinške kampanje pravljice za odrasle, le z resnično zgodbo in vsebino.

Čeprav te zgodbe lahko spremljamo skozi celotno leto, smo na njih najbolj pozorni ravno v tem času, ko nas pravljičnost še bolj prevzame. In ni naključje, da oglaševalci ravno zdaj dodajo še ščepec pravljičnosti, ki pomaga prodajati.

Šele ob začetnih vzdihljajih sem opazil prvo lansko božično kampanjo, ki je ponazarjala ravno to, o čemer govorim. Gre za kampanjo britanske verige supermarketov Asda, ki so po skoraj 20 letih oživili lik iz filma Elf, ki ga je leta 2003 odlično odigral Will Ferrell. Po mojem mnenju je to idealni čas za oživitev tega kultnega lika, ki je verjetno našel dom v srcih nas vseh ljubiteljev božičnega časa,  zlasti pri otrocih. Po nekaj težkih letih epidemije, ko praktično nismo »smeli« preživljati časa skupaj, so ravno oglaševalci tisti, ki nam v tem času postrežejo s toplino, ki je pravzaprav temelj veselega decembra. In težko bi našli lik, ki pravzaprav pooseblja toplino, človečnost in veselje, ki ga v tem času še kako potrebujemo.

A te kampanje so lahko tudi zelo zavajajoče, oglaševalci pa našo dovzetnost za pravljičnost v tem času radi izkoristijo sebi v prid. Čeprav obožujem film in sem navdušen nad kampanjo, sem bil rahlo razočaran, ko sem se poglobil v ustvarjanje kampanje in ugotovil, da so pravzaprav kadre lika iz originalnega filma le umestili v prostore Asda nakupovalnega centra. In če sem bil kot otrok v razočaran v tistem trenutku, ko sem odkril da božiček pravzaprav ne obstaja, bi lahko podoben občutek opisal zdaj po tej ugotovitvi oz. vsakič, ko ugotovim, da izdelek ali storitev nekega podjetja le ni tako pravljična, kot so obljubljali v kampanji. Se še kdo najde v tej zgodbi?

Pa vendar verjamem, da je kampanja polepšala dan mnogokateremu Britancu, ki je skozi oglas vsaj za trenutek podoživel občutek, ki bi nas moral spremljati na vsakem koraku, ne samo v tem času – toplino.

Za vse, ki smo bolj »digitalci« po duši in radi brskamo za priljubljeni »memeti,« pa je bilo še večje presenečenje, ko smo opazili, da je legenda »memejev« v Ljubljani. In res, nekaj dni kasneje je znamka Flaviar predstavila božično kampanjo, v kateri ima kot božiček glavno vlogo prav on – Hide The Pain Harold, ki je znan po svojem kislem nasmešku. Naključje ali skrbno načrtovana poteza? Rekel bi, da kar oboje. Ponovno je nekdo izkoristil trenutek.

Vir: flaviar.com.

In če so se Britancem otoplila srca, ko so ponovno lahko podoživeli kultni film Elf, se je nam, digitalnim dušam, iskreno nasmejalo, ko smo ponovno lahko videli ta kisel nasmešek. Čeprav prej niti pomislili nismo na to, sem prepričan, da ga bomo od zdaj naprej povezovali z božičem.

Naj bo ta čarobni čas kot opomnik predvsem nam marketingašem, ki snujemo tovrstne kampanje, da pravljičnost lahko najdemo v vsaki zgodbi in skozi vse leto, ne le v božičnem času. Ker vsaka zgodba, pa naj bo posameznikova ali zgodba znamke, je lahko pravljična, če jo povemo na pravi način.

Ostale kolumne

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

Pod besedno zvezo arhitektura znamke si predstavljam izredno široko področje, ki seveda vključuje pester nabor dejavnikov: od dolgoročne vizije znamke, strateškega pozicioniranja glede na potrošnike, ekipe, ki diha z znamko, do znanja in denarja, ki so na voljo pri ustvarjanju določene znamke. Predvsem je to dolgoročen proces, hkrati pa ne smemo pozabiti, da zaradi nešteto dejavnikov večina znamk potrebuje unikatni prostor, unikatno arhitekturo. Žal velikokrat pri arhitekturi znamk pozabimo na te dejavnike in na dejstvo, da ustvarjanje potrebuje svoj čas, tako pri ustvarjalcih kot potrošnikih. V tem svetu se instantne rešitve pač ne obnesejo.  

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

Brez česa ne gre…
Glede na to, da je digitalnih orodij za ustvarjanje digitalne znamke res veliko, se najprej ustavimo pri osnovah. Težko je reči, kaj vse zares potrebujete za digitalno znamčenje, je pa jasno, brez česa ne morete. Interaktivnosti! Graditi znamko na interaktivnem mediju brez interaktivnosti je, kot da bi na radiu predvajali TV oglase. Nekaj je, a ni prav učinkovito.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

Ste pomislili, da so vaši zaposleni najpomembnejši del  vašega digitalnega znamčenja? Samo pomislite, koliko elektronskih sporočil gre na dnevni bazi iz vaše hiše in koliko ljudi bere vaše podpise ali pa njihove vsebine na LinkedInu.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

Zakaj ne krilatica digitalno znamčenje? Ker je cilj znamčenja vedno približati znamko ljudem, ki smo analogna bitja. Tako pri znamčenju ne sme iti za približanje znamke novim okoljem, temveč načinom, kako človek ta nova okolja uporablja.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

Kje smo prisotni, zakaj smo prisotni, kako smo prisotni, od kdaj smo prisotni z znamko v digitalnem svetu, in še kaj v tej smeri, so pomembna vprašanja. Seveda se izhodiščno vprašanje nanaša na kanale družbenih medijev, ki jih v svojem zasebnem ali poslovnem življenju uporabljamo kot spremljevalci ali ustvarjalci.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja