KOLUMNA: Ines Markovčič, urednica
Več ranljivosti in prostovoljnega tveganja
Digitalni prostor že lep čas ni več vesolje pri doseganju zastavljenih ciljev v svetu znamčenja. Tudi končno bistvo ni v briljiranju digitalnih nastopov v t. i. digitalni dobi in dohajanju digitalne revolucije. Briljiranje in dohajanje je samo sestavni del zgodbe ob spreminjajočem se vedenju potrošnikov kot posledica digitalizacije – pametni telefoni, spletni nakupi, družbena omrežja itd. Res je, da so se naša potrošniška vedenja, če samo pogledamo zadnje desetletje, drastično spremenila, toda srž, tj. človeška ranljivost, ostaja še vedno ista. Dobro znamčenje, tudi v digitalnem svetu, primarno gradimo na tem parametru.
Ranljivost je v medsebojnih odnosih ključna. Ne glede na to, o kateri vrsta odnosa govorimo, ter v katerem prostoru se ta odnos realizira, afirmira. Tudi digitalni prostori lahko spodbujajo tesnejše, globlje vezi, ali pa obratno; podirajo zidove – s ponesrečeno ali napačno komunikacijo. Teoretiki psihologije ranljivost razčlenjujejo v še enem temeljnem konceptu: tveganje.
Ustanoviteljica »The Narrative Method« ter zakonska in družinska terapevtka, Shari Foos, operacionalizira ranljivost v kontekstu prostovoljnega tveganja, ko oseba razkrije svoja čustva in slabosti. Prav ta čustvena odprtost in razkrivanje sta temeljna procesa, ki utirata pot vsem obstoječim in bodočim odnosom, obenem pa odpirata okvir za preteklo (samo)analizo. Če se sedaj navežem na digitalni svet znamčenja: le z odprto, avtentično komunikacijo, ki odpira prostor ranljivosti in tveganja, je mogoče pustiti bolj impresivne odtise, ki ostanejo, prepričajo, pritegnejo ter pripeljejo h končni (želeni) usodi.
V digitalnih nastopih je vsekakor potrebno in smiselno razmišljati s tehnologijo, napredno tehnologijo, a se obenem znati postavljati nad njo pri reprezentacijah in polarizacijah čistih esenc. Sicer obstaneš v kotu digitalne reprezentacije, ki skuša biti transparentna, a to ni.
Se lahko naučimo biti bolj ranljivi? Se lahko znamke naučijo biti bolj ranljive? Bolj na mestu je vprašanje, kaj tvegamo, če se ne odpremo tistim, ki so nam najbližji, oz. si želimo, da bi nam bili blizu. Nianse občutkov so tiste, ki vplivajo na boljše ali slabše zgodbe. Boljše ali slabše usode. Boljše ali slabše izide.
0 komentarjev