KOLUMNA: Vsaka zgodba je lahko pravljična, če jo povemo na pravi način

Aktualno, Kolumne

📅 20.10.2023

Aljaž Peklaj, partner in strateški direktor, bold.group

Veseli december je čas, ko se zazremo skozi celotno leto, naredimo evalvacijo dosežkov in nastavimo cilje za prihodnje leto. To je tudi čas, ko nas prevzame praznično vzdušje in, če se sprehodimo skozi ulice večjih mest, se vse zdi pravljično.

Pravljičen pa je tudi sprehod skozi marketinške kampanje, ki jih lahko zasledimo v tem času. In teh ni malo. Na prvi pogled se zdi, da nas pravljičnost skozi različne zgodbe spremlja le v otroštvu, ko nam starši pripovedujejo o junakih, ki vedno, kljub zapletom v zgodbi, na koncu doživijo srečen razplet.

A če pogledamo okoli sebe, ugotovimo, da nas zgodbe s pravljično vsebino pravzaprav spremljajo na vsakem koraku. Tudi v marketinških kampanjah lahko srečamo lik, katerega zgodbo spremljamo. Ta se trenutno sooča z izzivom in za svoj »problem« išče ustrezno rešitev, ki mu jo čudežno ponuja oglaševalec s svojim izdelkom ali storitvijo. Lahko bi torej rekli, da so marketinške kampanje pravljice za odrasle, le z resnično zgodbo in vsebino.

Čeprav te zgodbe lahko spremljamo skozi celotno leto, smo na njih najbolj pozorni ravno v tem času, ko nas pravljičnost še bolj prevzame. In ni naključje, da oglaševalci ravno zdaj dodajo še ščepec pravljičnosti, ki pomaga prodajati.

Šele ob začetnih vzdihljajih sem opazil prvo lansko božično kampanjo, ki je ponazarjala ravno to, o čemer govorim. Gre za kampanjo britanske verige supermarketov Asda, ki so po skoraj 20 letih oživili lik iz filma Elf, ki ga je leta 2003 odlično odigral Will Ferrell. Po mojem mnenju je to idealni čas za oživitev tega kultnega lika, ki je verjetno našel dom v srcih nas vseh ljubiteljev božičnega časa,  zlasti pri otrocih. Po nekaj težkih letih epidemije, ko praktično nismo »smeli« preživljati časa skupaj, so ravno oglaševalci tisti, ki nam v tem času postrežejo s toplino, ki je pravzaprav temelj veselega decembra. In težko bi našli lik, ki pravzaprav pooseblja toplino, človečnost in veselje, ki ga v tem času še kako potrebujemo.

A te kampanje so lahko tudi zelo zavajajoče, oglaševalci pa našo dovzetnost za pravljičnost v tem času radi izkoristijo sebi v prid. Čeprav obožujem film in sem navdušen nad kampanjo, sem bil rahlo razočaran, ko sem se poglobil v ustvarjanje kampanje in ugotovil, da so pravzaprav kadre lika iz originalnega filma le umestili v prostore Asda nakupovalnega centra. In če sem bil kot otrok v razočaran v tistem trenutku, ko sem odkril da božiček pravzaprav ne obstaja, bi lahko podoben občutek opisal zdaj po tej ugotovitvi oz. vsakič, ko ugotovim, da izdelek ali storitev nekega podjetja le ni tako pravljična, kot so obljubljali v kampanji. Se še kdo najde v tej zgodbi?

Pa vendar verjamem, da je kampanja polepšala dan mnogokateremu Britancu, ki je skozi oglas vsaj za trenutek podoživel občutek, ki bi nas moral spremljati na vsakem koraku, ne samo v tem času – toplino.

Za vse, ki smo bolj »digitalci« po duši in radi brskamo za priljubljeni »memeti,« pa je bilo še večje presenečenje, ko smo opazili, da je legenda »memejev« v Ljubljani. In res, nekaj dni kasneje je znamka Flaviar predstavila božično kampanjo, v kateri ima kot božiček glavno vlogo prav on – Hide The Pain Harold, ki je znan po svojem kislem nasmešku. Naključje ali skrbno načrtovana poteza? Rekel bi, da kar oboje. Ponovno je nekdo izkoristil trenutek.

Vir: flaviar.com.

In če so se Britancem otoplila srca, ko so ponovno lahko podoživeli kultni film Elf, se je nam, digitalnim dušam, iskreno nasmejalo, ko smo ponovno lahko videli ta kisel nasmešek. Čeprav prej niti pomislili nismo na to, sem prepričan, da ga bomo od zdaj naprej povezovali z božičem.

Naj bo ta čarobni čas kot opomnik predvsem nam marketingašem, ki snujemo tovrstne kampanje, da pravljičnost lahko najdemo v vsaki zgodbi in skozi vse leto, ne le v božičnem času. Ker vsaka zgodba, pa naj bo posameznikova ali zgodba znamke, je lahko pravljična, če jo povemo na pravi način.

Ostale kolumne

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Znamke so kot pletenje … sliši se preprosto, kot pri učenju prvih korakov. Potrebujemo le prejo/volno in par pletilk. A potem spoznavamo, da so na voljo različne preje (ki se razlikujejo po sestavi, barvah, debelini), tehnike vzorcev (konveksna elastika, enostavna guma, ozki robi, strokes, tehnične luknje, školjke …), nenazadnje, vse je tudi odvisno od vrste pletilk, ki so različnih oblik, dolžin, vrst materialov, iz katerih so narejene.

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

✍🏻 Nataša Mohorč Kejžar

Z razvojem krize je potrošnik spremenil svoje vedenje. Za dober in stabilen odnos s potrošnikom so za podjetja ključni trije koraki. Iskanje načinov, kako se v teh spreminjajočih časih približati svojim potrošnikom, je pomembnejše kot kdaj koli prej. Blagovna znamka mora tako postati še trdnejši partner potrošniku, saj bo le tako lahko izpolnila njegove potrebe in ohranila močan odnos.

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

✍🏻 Zoran Savin

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji …

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

✍🏻 Blaž Kocjančič

Ko počasi odstranjujemo hroščato in virusov polno verzijo 2.020 s svojega operacijskega sistema, ne smemo ignorirati slona v sobi. Leto, ko so postali …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja