INES MARKOVČIČ, UREDNICA REVIJE SUPER ZNAMKA, O KROŽNOSTI ZNAMK

Aktualno, Kolumne

Oblike kolektivnega zorenja so tiste, ki reflektirajo obnašanje pripadnikov znamke.
Ines
📅 26.11.2021

Pomen znamk za krožno gospodarstvo se že vsaj desetletje postavlja ob bok tradicionalni linearni ekonomiji obsega, v ospredju katere je model proizvedi, konzumiraj, zavrži. In tako ponovno in spet. Okoljska in družbena odgovornost sta danes piedestala krožnega gospodarstva in za same znamke ter procese znamčenja je nadvse pomembno, da reflektirajo prav te imperative. Čeprav krožno gospodarstvo odpira mnoge izzive za že ustaljene modele poslovanja, obenem tudi pušča prosto pot priložnostim in morda tudi pionirskim vložkom, ki na koncu celo premagajo vedno višje stroške in obsege produkcije.

Znamčenje za sedanjost in prihodnost je v idiosinkratičnih elementih slehernika. Če se referiram na Margaret Mead, splošne in posamične oblike človeškega zorenja se znotraj skupne družbene tradicije povezujejo tako, da se določena pravila odražajo v obnašanju vseh pripadnikov te kulture, kar lahko označimo kot kulturno pravi karakter. Šele preko kulturnih vzorcev postanemo »kulturna bitja bitja določene kulture«. V tem je tudi ves čar sodobnih in bodočih dobrih zgodb znamk: ko uporabniki znamk postanejo uporabniki določene znamke. Oblike kolektivnega, potrošniškega oz. uporabniškega zorenja pa so tiste, ki reflektirajo obnašanje vseh pripadnikov posamezne znamke. Ideologija in kultura sta tako močno vpeti v znamkin karakter.

Tako vzpostavljena obnašanja se skozi čas in razvoj spreminjajo. Nasploh je danes »poziv za oblikovanje nove družbe«, če si izposodim izraz pri Frommu, v vzbujanju novih potreb kot posledica stanja nemirnosti, napetosti, vznemirjenosti in občutkov ogroženosti (zeleni planet). Ravno te tenzije prispevajo k razvoju teženj po stabilizaciji in krepitvi karakterjev tistih znamk, ki se aktivno prilagajajo spremembam okolja, družbe in tehnologije.

Vabljeni k razmislekom o krožnem gospodarstvu in krožnosti znamk z osrednjimi prispevki v tretji številki revije Super Znamka: Krožnost znamk.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Slovenija, moja dežela.

KOLUMNA: Slovenija, moja dežela.

Menim, da bodo še večji razcvet doživeli športni, kulturni in gastronomski turizem. Vse bolj bodo popularne butične lokacije, ki ponujajo tisto, kar druge ne in bodo hkrati znale izkoristiti nove kanale in se prilagajati novim generacijam, ki prihajajo in konstantno iščejo nekaj več.

KOLUMNA: Najprej strategija, nato oglasi.

KOLUMNA: Najprej strategija, nato oglasi.

»Kako se lahko neka turistična destinacija odlično prepleta tudi z ostalimi znamkami v lokalnem prostoru? Je to priložnost za gradnjo hkratnega sodelovanja znamk iz različnih panog znotraj istega lokalnega okolja, od koder turistična znamka prihaja, po principu b2b?« Ne zgolj, da je to priložnost, je nuja. In tu je zagotovo ključno tudi strateško komuniciranje, upravljanje odnosov (in interesov) med različnimi deležniki.

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.