INES MARKOVČIČ, UREDNICA REVIJE SUPER ZNAMKA, O KROŽNOSTI ZNAMK

Aktualno, Kolumne

Oblike kolektivnega zorenja so tiste, ki reflektirajo obnašanje pripadnikov znamke.
Ines
📅 26.11.2021

Pomen znamk za krožno gospodarstvo se že vsaj desetletje postavlja ob bok tradicionalni linearni ekonomiji obsega, v ospredju katere je model proizvedi, konzumiraj, zavrži. In tako ponovno in spet. Okoljska in družbena odgovornost sta danes piedestala krožnega gospodarstva in za same znamke ter procese znamčenja je nadvse pomembno, da reflektirajo prav te imperative. Čeprav krožno gospodarstvo odpira mnoge izzive za že ustaljene modele poslovanja, obenem tudi pušča prosto pot priložnostim in morda tudi pionirskim vložkom, ki na koncu celo premagajo vedno višje stroške in obsege produkcije.

Znamčenje za sedanjost in prihodnost je v idiosinkratičnih elementih slehernika. Če se referiram na Margaret Mead, splošne in posamične oblike človeškega zorenja se znotraj skupne družbene tradicije povezujejo tako, da se določena pravila odražajo v obnašanju vseh pripadnikov te kulture, kar lahko označimo kot kulturno pravi karakter. Šele preko kulturnih vzorcev postanemo »kulturna bitja bitja določene kulture«. V tem je tudi ves čar sodobnih in bodočih dobrih zgodb znamk: ko uporabniki znamk postanejo uporabniki določene znamke. Oblike kolektivnega, potrošniškega oz. uporabniškega zorenja pa so tiste, ki reflektirajo obnašanje vseh pripadnikov posamezne znamke. Ideologija in kultura sta tako močno vpeti v znamkin karakter.

Tako vzpostavljena obnašanja se skozi čas in razvoj spreminjajo. Nasploh je danes »poziv za oblikovanje nove družbe«, če si izposodim izraz pri Frommu, v vzbujanju novih potreb kot posledica stanja nemirnosti, napetosti, vznemirjenosti in občutkov ogroženosti (zeleni planet). Ravno te tenzije prispevajo k razvoju teženj po stabilizaciji in krepitvi karakterjev tistih znamk, ki se aktivno prilagajajo spremembam okolja, družbe in tehnologije.

Vabljeni k razmislekom o krožnem gospodarstvu in krožnosti znamk z osrednjimi prispevki v tretji številki revije Super Znamka: Krožnost znamk.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja