📅 12.01.2024

PepsiCo in Tesla Semi – prvo leto prve flote električnih tovornjakov na svetu

Tesla Semi že od decembra 2022 vozi po poti prihodnosti tovornega prometa. Zmogljivejši, učinkovitejši in popolnoma električni tovornjak Semi prevozi do 500 milj z enim samim polnjenjem. “Vsi so zelo navdušeni, ko me vidijo,” pravi voznik nove Tesle Semi in poudarja, da večina ljudi še ni videla česa podobnega njegovemu tovornjaku. Pokrov motorja s koti smučarskih skokov in krivuljami, ki tekmujejo z dirkalnimi avtomobili, je težko spregledati – to je vozilo, ki pritegne pozornost.

Uvedba serije električnih tovornjakov je bila del trajnostnega projekta zamenjave dizelskih vozil z alternativami brez ali s skoraj nič emisij. Vlaganje v obnovljivo energijo pa je del preobrazbe tudi podjetja PepsiCo, ki cilja doseči ničelne emisije do leta 2040. Tesla Semi je v družbi PepsiCo do avgusta 2022 skupno prevozila skoraj 680.000 milj brez emisij.

Ta prizadevanja zajemajo ves svet. V Združenem kraljestvu PepsiCo napaja nekatera svoja vozila celo z rabljenim jedilnim oljem, v Braziliji 15 % vozil v njihovem voznem parku poganjajo biogoriva, medtem ko v Avstraliji podjetje pilotira tovornjak na vodikove gorivne celice.

Vir slike: electrive.com.

LANCÔME X LOUVRE – lepota x umetnost

Sodelovanje dveh francoskih znamk – Louvra, najslavnejšega muzeja na svetu, in Lancôma, vodilne francoske lepotne blagovne znamke – je sodelovanje brez primere, ki črpa v zgodovini, da bi vlagalo v prihodnost.

Vir: lancome.fr.

Nastanek edinstvenega partnerstva so navdihnile zbirke muzeja Louvre, še posebej osem kipov, ki odražajo današnjo družbo in vzbujajo ženskost: Miloška Venera, Samotraška Nike, Corine, Diana de Gabi, Nimfa s škorpijonom, La Nymphe Echo, Hygieia, Hermaphrodite. V času sodelovanja, ki bo zapisano v zgodovino znamčenja, se je kreativna direktorica ličil Lancôme potopila v galerije muzeja Louvre, zlasti v galerijo Richelieu, in iz oči v oči z največjimi zakladi v zgodovini umetnosti ustvarila ličila, preplavljena z najčudovitejšo svetlobo.

Vse z namenom navdihniti naslednjo generacijo cenilcev lepote in umetnosti – z izdelki in podobami, ki spodbujajo samozavest in opolnomočajo.

Vir: lancome.fr.

Food exhibition

Razstava o hrani. Pa ne v tistih klasičnih kulinaričnih užitkih, ki so odeti v trende zadnjega desetletja in predstavljajo piedestal družbenih in družabnih presežkov na ekranih. Včasih se je fino takšnim eksperimentom pokloniti z retrospektivo oblikovalskih prežkov v reprezentacij. Tega podviga se je lotil Muzej oblikovanja Holon v Izraelu z otvoritvijo razstave »Hrana«, ki raziskuje ključno vlogo oblikovanja pri konstruiranju zapeljivega, a tudi izmuzljivega odnosa med ljudmi in hrano. Razstava predstavlja raznoliko zbirko več kot 200 del umetnikov in oblikovalcev iz Izraela in celega sveta. Sem sodijo umetniški in oblikovalski predmeti, vsakodnevni izdelki s polic, interaktivne instalacije in video dela, skozi rabo različnih tehnik in medijev. Razstava recimo vključuje vizualne prebliske, kot sta velik čokoladni košček, zrezek iz pletenega mesa ipd.

Za odnose med ljudmi in njihovo hrano je značilno zapeljevanje: zvok pečenega jajca, obrnjenega na sončno stran, v ponvi; vonj po svežem kruhu; sledi žara na pečenem kosu mesa … Ljudje in njihova (izbrana) hrana vodijo vzajemno vpliven dialog. Osebno, kolektivno in družbeno smo katalogizirani kot mesojedci, vegetarijanci, vegani … v skladu z vrstami in načini gojenja in priprave hrane (organsko, predelano, doma kuhano ali po naročilu, sami ali skupaj) … vse to so zanimivi konteksti družbenih reprezentacij, tudi za svet oglaševanja in znamčenja. Hrana in naše ukvarjanje z njo izražata nabor vrednot, ki jih zasledujemo v vsakdanjem življenju, hkrati pa oblikujeta družbeno in individualno identiteto ter dojemanje samega sebe in dojemanje drugih. Smo to, kar jemo, in včasih to, kar drugi vidijo, da jemo. Hrana je za oblikovalski svet hkrati dejanska in simbolna surovina, so poudarili kuratorji razstave.

Kliše “vizualne pojedine” tako podpira prepričanje o neločljivi povezanosti med našim čutilom za okus in vidom. Kakšna je vloga barve v svetu hrane in prehranjevanja? Že v starem Egiptu so slaščičarji popestrili barvo sladkarij z rastlinskimi izvlečki in vinom, da bi povečali njihovo zapeljivo moč. Hkrati je vse večja ozaveščenost o nevarnostih, ki so del industrijskih živilskih izdelkov in sintetičnih živilskih barvil, privedla do povpraševanja po uporabi naravnih sestavin, kar od proizvajalcev hrane in strokovnjakov za trženje zahteva boljšo izbiro barv in aditivov. Tu je še izjemen razvoj genskega inženiringa, tehnologij umetne inteligence in novih načinov preučevanja kompleksnosti človeških možganov v zadnjih 200.000 letih, ki vendarle ni spremenil bistvene potrebe ljudi, tj. potrebe po prehranjevanju za preživetje.

Vir: Design Museum Holon.

Always Organic Cotton

Izdelki za intimno nego se vselej nadgrajujejo in razvijajo ter se zavedanja pomena dvojne misli: okolja in človeške kože. Linija Always Organic Cotton vložkov se ponaša s prevleko iz 100 % organskega bombaža. Vložki ne vsebujejo parfumov in barvil ter so beljeni brez klora. Zunanjo papirnato embalažo je mogoče reciklirati, iz FSC-certificiranih virov. Njihovo jedro je zelo vpojno in preprečuje uhajanje tekočine. Potrdili so jih dermatologi iz združenja Skin Health Alliance.

Vir: always.co.

Insekti bonbonov in čokoladna sporočila

Svetel paket z velikanskimi žuželkami ne bo nobenega otroka pustil ravnodušnega. Bonboni so narejeni v obliki različnih žuželk iz pravljice »Mukha Tsokotukha«, zaradi česar so še bolj privlačni za sladkosnede. V svetu sladkarij so še vedno pogrešljivi vizualni presežki emabalaž, ki vplivajo na končno odločitev za nakup (poleg okusa seveda). Znamka Kinder se je jeseni tudi podala v mini eksperiment. V omejeni izdaji je lansirala linijo Kinder čokoladic, ki so na embalaži omogočale pisanje sporočilc.

Vir: WBDC, foto izdelka.

Louis Vuitton Pekarna

Obstaja možnost združitve luksuzne znamke s pekarnico? Obstaja. V navdihu @infonly.ai nedvomno.

Vir: @infonly.ai.

V ideji je zraslo razmišljanje, kako fino bi bilo, če bi se Louis Vuitton povezal s tipično francosko pekarnico … rodila bi se prefinjena mešanica luksuzne mode in gurmanskega peciva. Rogljički sredi monogramov LV … okusne sanje ljubiteljev znamke Louis Vuitton bi tako postale znamenje za možno združitev še tako nezamisljivih združitev.

V navdih marsikaterim, še tako nezdružljivim znamkam …

Vir: @infonly.ai.

Perrier x Starck

Katero super sodelovanje, ocenjuje kreativni vodja pričujoče revije. Znamki Perrier in Starck sta združili moči, s prenovo Perrierjeve steklenice. Ni lahek podvig pokloniti se tako znani francoski blagovni znamki, še posebej če upoštevamo, da Perrier v takšni ali drugačni obliki obstaja že 160 let.

Vir: Perrier+Starck.

Philippe Starck pa je svetovno znani ustvarjalec, znan po svoji večplastni inventivnosti in demokratični oblikovalski filozofiji. Njuno izjemno sodelovanje združuje tradicijo in inovativnost. Starckova umetniška žilica je steklenico Perrier spremenila v edinstven predmet, hkrati pa ohranila njeno ikonično gomoljasto obliko v prijetno zelenem odtenku. Pri tem je navdih črpal pri francosškemu izdelovalcu leč, Fresnelu, tako da je na steklo dodal tanke vodoravne proge, kar je ustvarilo očarljivo igro optike in svetlobe. Te proge manifestirajo energijo in poezijo Perrierjevih mehurčkov. V ozadnju navdiha za proge pa je tudi vir Starcovih otroških strahov, da mu bo steklenica zdrsnila iz rok. Steklenica “Perrier + Starck” je več kot izbira za odžejanje; je odsev trajne moči ikoničnega oblikovanja.

Vir: Perrier+Starck.

Ostali prispevki

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja