📅 10.11.2023

Iz domače knjižnice Ines Markovčič

Pri snovanju te rubrike sem prvotno razmišljala, kako bom predstavljala aktualne nove prebrane knjige iz marketinga, znamčenja. Pa sem se pri premisleku in zlaganju moje knjižne police nazadnje ustavila, in me je prešinila druga ideja. Mnogokrat se ljudem zgodi, da izide neka knjiga, vsi jo berejo/mo, se o njej pogovarjamo, je trenutni boom ali hit ali must-read, potem pa jo odložimo, in najbrž se tri četrtine ljudi redko zateče nazaj k prebiranju. Že v najstniških letih sem rada hrčkala stvari, ki so se me dotaknile. Sploh prebrane: najljubši strip, roman, pa članki iz Sobotne priloge … To sicer vse ostaja v mojem domačem kraju na nekih kupih, a vendar, ko sem se preselila, sem si hitro spet ustvarila svojo knjižnico. Menim, da že ostali mediji dovolj vestno uresničujejo plemenito vlogo pri recenziranju novih, aktualnih knjig, in ker vsa leta poklicno zorim v ugledni medijski hiši, kjer se določene stvari shranjujejo, podčrtujejo za kdaj drugič, ker vse je pomembno … (celo svojo »službeno knjižnico« imamo) sem se odločila, da to svojo privatno in poklicno prakso nadaljujem na straneh te rubrike. Iz svoje knjižne police bom vsakič potegnila meni ljubo čtivo, ne glede na čas ali (življenjsko) obdobje, v katerem sem ga bolj požirala, žvečila, se vračala, podčrtovala … Izluščila bom en izsek in ga osvetlila v luči filozofije zgodbarjenja in potrošništva. In ne, vse predstavljene knjige se ne bodo nujno vsebinsko in žanrsko nanašale na teorijo marketinga in znamčenja, to pa zato, ker želim odpirati polja interdisciplinarskih premislekov.

Vir slike: unsplash.com

Aleksij Kobal, GLAS

Cankarjeva založba, 2009

Avtorica razmišljanja: Ines Markovčič

Predstavljeno delo seveda nima neposredne zveze s svetom znamčenja, odstira pa nekatere ključne premisleke, ki jih zlahka apliciramo in nadalje razčlenjujemo v svetu znamčenja in za svet znamčenja.

Vir slike: aleksij-kobal.com.

V knjižnem delu Glas avtor doživeto popisuje posameznikovo zavest, ki se nikoli ne konča. Prodira skozi vse pore življenjske biti, po poti pa se srečuje s svojimi tegobami, kot so strah, smrt, minljivost, trpljenje. Opisovanja se avtor loteva misteriozno, mestoma s forenzično natančnostjo, v vsakem primeru pa spretno prevaja svet logične znanosti v svet umetniške občutljivosti, o kateri tudi sam piše.

V središču zgodbe je mladi samotni umetnik Klesja, ki raziskuje in se postavlja v svet zapuščene Industrijske cone Šiška, da bi ustvarjalni navdih uglasil in umiril obenem. Potuje v paralelne svetove, reproducira spoznanja na osnovih preteklih izkušenj, prepušča se potovanju skozi čas, ki to ni. Je bolj kot ne odsev določenega časa, dokler nezavedno ne pride na površje in se temačne želje sprostijo.

“nemi iztrebki človeškega ustroja ne zanimajo nikogar”

Podobno je tudi v svetu kulturnega znamčenja. Ne gre toliko za potovanje skozi čas kot kontinuirano vdiranje nezavednega, ki maha kot zastava na fasadi stavbe ob državnem prazniku. Kajti “nemi iztrebki človeškega ustroja ne zanimajo nikogar”, razen njega, ki v potovanju skozi čas išče “prepoznavnost neke dobe”, dokaz za nezavedno “vzporedno resnico”. Ob tem ga preveva mešanica strahu in strasti, kar drži barko pokonci. V tem je tudi čar delovanja znamk, ki zapeljujejo – tiste, ki to spretno počnejo, nujno ne prodajajo zagotovljenih spoznanj v paketu.

Vir slike: unsplash.com

Znamke usodno zapeljujejo in zasvojijo – kot železnica v Klesjevi pripovedi, ko opisuje, kako ga je železnica usodno zasvojila, da je v barvo mešal katran, da bi slike dišale kot vlak. Občutja so mu govorila, da gre zato slikarstvo jemati tudi kot posebno “religiozno dejanje”. Ne samo to, zlasti unikatne znamke lahko skozi takšno govorico ali ekspresijo obtičijo same (kot se “sredi srebrnkaste trave redko posejano grmičevje bori za preživetje”), kar niti nujno ni tako slabo, saj potem lahko izstopajo in krogotok zapljevanja ter zasvojenosti je sklenjen.

“Ambient sam te pokliče, in če si seveda dovolj občutljiv in nosiš dovolj uglašeno opremo v sebi, potem lahko vidiš stvari, ki jih po običajni poti nikoli ne boš.”

Kajti bistvo je, da recipient postane vznemirjen in želi v odvrženi denarnici videti več, kot v nadaljevanju opisuje. Bistvo je tudi, da se vrtinca strahu otreseš, ker enkrat se ustavi. Najtežje je nabrž potem nadaljevati in slediti notranjemu gonu, ki je pri ustvarjanju dobrih zgodb znamk še kako ključen. Vendar, če si dovolj uglašen sam s seboj, mu slediš. Ali, če vzamem iz konteksta druge zgodbe avtorjeva razmišljanja: “Ambient sam te pokliče, in če si seveda dovolj občutljiv in nosiš dovolj uglašeno opremo v sebi, potem lahko vidiš stvari, ki jih po običajni poti nikoli ne boš.” Te videne stvari so ključ znamkinega uspešnega nastopa in reprezentacije na trgu, ki preprišča, zapelje, zasvoji.

Znamke usodno zapeljujejo in zasvojijo, nekatere ob tem obtičijo same (kot se “sredi srebrnkaste trave redko posejano grmičevje bori za preživetje”), kar niti nujno ni tako slabo …

Ostali prispevki

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja