📅 10.11.2023

Iz domače knjižnice Ines Markovčič

Pri snovanju te rubrike sem prvotno razmišljala, kako bom predstavljala aktualne nove prebrane knjige iz marketinga, znamčenja. Pa sem se pri premisleku in zlaganju moje knjižne police nazadnje ustavila, in me je prešinila druga ideja. Mnogokrat se ljudem zgodi, da izide neka knjiga, vsi jo berejo/mo, se o njej pogovarjamo, je trenutni boom ali hit ali must-read, potem pa jo odložimo, in najbrž se tri četrtine ljudi redko zateče nazaj k prebiranju. Že v najstniških letih sem rada hrčkala stvari, ki so se me dotaknile. Sploh prebrane: najljubši strip, roman, pa članki iz Sobotne priloge … To sicer vse ostaja v mojem domačem kraju na nekih kupih, a vendar, ko sem se preselila, sem si hitro spet ustvarila svojo knjižnico. Menim, da že ostali mediji dovolj vestno uresničujejo plemenito vlogo pri recenziranju novih, aktualnih knjig, in ker vsa leta poklicno zorim v ugledni medijski hiši, kjer se določene stvari shranjujejo, podčrtujejo za kdaj drugič, ker vse je pomembno … (celo svojo »službeno knjižnico« imamo) sem se odločila, da to svojo privatno in poklicno prakso nadaljujem na straneh te rubrike. Iz svoje knjižne police bom vsakič potegnila meni ljubo čtivo, ne glede na čas ali (življenjsko) obdobje, v katerem sem ga bolj požirala, žvečila, se vračala, podčrtovala … Izluščila bom en izsek in ga osvetlila v luči filozofije zgodbarjenja in potrošništva. In ne, vse predstavljene knjige se ne bodo nujno vsebinsko in žanrsko nanašale na teorijo marketinga in znamčenja, to pa zato, ker želim odpirati polja interdisciplinarskih premislekov.

Vir slike: unsplash.com

Aleksij Kobal, GLAS

Cankarjeva založba, 2009

Avtorica razmišljanja: Ines Markovčič

Predstavljeno delo seveda nima neposredne zveze s svetom znamčenja, odstira pa nekatere ključne premisleke, ki jih zlahka apliciramo in nadalje razčlenjujemo v svetu znamčenja in za svet znamčenja.

Vir slike: aleksij-kobal.com.

V knjižnem delu Glas avtor doživeto popisuje posameznikovo zavest, ki se nikoli ne konča. Prodira skozi vse pore življenjske biti, po poti pa se srečuje s svojimi tegobami, kot so strah, smrt, minljivost, trpljenje. Opisovanja se avtor loteva misteriozno, mestoma s forenzično natančnostjo, v vsakem primeru pa spretno prevaja svet logične znanosti v svet umetniške občutljivosti, o kateri tudi sam piše.

V središču zgodbe je mladi samotni umetnik Klesja, ki raziskuje in se postavlja v svet zapuščene Industrijske cone Šiška, da bi ustvarjalni navdih uglasil in umiril obenem. Potuje v paralelne svetove, reproducira spoznanja na osnovih preteklih izkušenj, prepušča se potovanju skozi čas, ki to ni. Je bolj kot ne odsev določenega časa, dokler nezavedno ne pride na površje in se temačne želje sprostijo.

“nemi iztrebki človeškega ustroja ne zanimajo nikogar”

Podobno je tudi v svetu kulturnega znamčenja. Ne gre toliko za potovanje skozi čas kot kontinuirano vdiranje nezavednega, ki maha kot zastava na fasadi stavbe ob državnem prazniku. Kajti “nemi iztrebki človeškega ustroja ne zanimajo nikogar”, razen njega, ki v potovanju skozi čas išče “prepoznavnost neke dobe”, dokaz za nezavedno “vzporedno resnico”. Ob tem ga preveva mešanica strahu in strasti, kar drži barko pokonci. V tem je tudi čar delovanja znamk, ki zapeljujejo – tiste, ki to spretno počnejo, nujno ne prodajajo zagotovljenih spoznanj v paketu.

Vir slike: unsplash.com

Znamke usodno zapeljujejo in zasvojijo – kot železnica v Klesjevi pripovedi, ko opisuje, kako ga je železnica usodno zasvojila, da je v barvo mešal katran, da bi slike dišale kot vlak. Občutja so mu govorila, da gre zato slikarstvo jemati tudi kot posebno “religiozno dejanje”. Ne samo to, zlasti unikatne znamke lahko skozi takšno govorico ali ekspresijo obtičijo same (kot se “sredi srebrnkaste trave redko posejano grmičevje bori za preživetje”), kar niti nujno ni tako slabo, saj potem lahko izstopajo in krogotok zapljevanja ter zasvojenosti je sklenjen.

“Ambient sam te pokliče, in če si seveda dovolj občutljiv in nosiš dovolj uglašeno opremo v sebi, potem lahko vidiš stvari, ki jih po običajni poti nikoli ne boš.”

Kajti bistvo je, da recipient postane vznemirjen in želi v odvrženi denarnici videti več, kot v nadaljevanju opisuje. Bistvo je tudi, da se vrtinca strahu otreseš, ker enkrat se ustavi. Najtežje je nabrž potem nadaljevati in slediti notranjemu gonu, ki je pri ustvarjanju dobrih zgodb znamk še kako ključen. Vendar, če si dovolj uglašen sam s seboj, mu slediš. Ali, če vzamem iz konteksta druge zgodbe avtorjeva razmišljanja: “Ambient sam te pokliče, in če si seveda dovolj občutljiv in nosiš dovolj uglašeno opremo v sebi, potem lahko vidiš stvari, ki jih po običajni poti nikoli ne boš.” Te videne stvari so ključ znamkinega uspešnega nastopa in reprezentacije na trgu, ki preprišča, zapelje, zasvoji.

Znamke usodno zapeljujejo in zasvojijo, nekatere ob tem obtičijo same (kot se “sredi srebrnkaste trave redko posejano grmičevje bori za preživetje”), kar niti nujno ni tako slabo …

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.