Start-up Notpla  s kompostljivim in razgradljivim izdelkom

Aktualno, Prispevki

📅 08.08.2023

Inovacije na področju izdelkov iz plastike so aktualne bolj kot kdajkoli. Še posebej zato, ker smo venomer vpeti v skrb zbujajoči podatek, da razgradnja mnogih plastik, v vseh svojih nešteto oblikah, traja tudi do 450 let. Ne gre samo za uničenje okolja, ampak tudi sproščanje toksinov v ozračje in tla, umiranje morskega življenja, uničevanje naravnih habitatov in še in še. Industrija znamčenja tako zgledno zadnjih nekaj let pospešeno ponuja izdelke v alternativnih in okolju bolj prijaznih embalažah.

Start-up podjetje Notpla s sedežem v Londonu je pred dobrim letom dni razvilo izdelek, podoben plastiki, ki je komposten in razgradljiv, v nakaterih primerih celo užiten, kar je zelo dobra informacija za nekatere nepogrešljive kuhinjske (folije, embalaža za začimbe, čaje, kava itd.) in kopalniške izdelke (toaletni papir). Ključna sestavina tega inovativnega izdelka in 13,5 milijonov vrednega projekta? Morske alge.

Vir: Superbrand Worldwide/Longlong Han

Morske alge naj bi bile daleč najboljša alternativa plastiki. Zrastejo po tri metre na dan, ne potrebujejo sveže vode ali gnojila in so “eden najhitrejših mehanizmov sekvestracije ogljika na planetu,« pojasnjuje González, eden izmed ustanoviteljev podjetja Notpla. Večina najbrž ne ne ve, da so morske alge trajnostni material, ki ne tekmuje z ničemer ali ne ogroža ničesar na kopnem. Obenem pa s pridom izkoriščajo ogljikov dioksid, ki koristi okolju. Končni cilj tega start-up podjetja, ki ima že v samem imenu skrajšano različico neuporabe plastike (»not plastic« – Notpla), je ustaviti proizvodnjo milijard funtov plastike za enkratno uporabo ter spodbuditi prehod na izrabo morskih alg. Blagovna znamka se ob tem ne osredotoča samo na izdelke, ki so v bližini plastike, ampak ponuja tudi alternativo nekaterih segmentov papirne industrije, ki jo uporabljajo FMCG, modna in športna industrija. 

Vir: Superbrand Worldwide/Longlong Han

Notpla za zdaj sodeluje z neprofitno organizacijo Canopy, ki ponuja embalažo za milo za roke, zobne ščetke in etikete za vinske steklenice. Po mnenju vodstvenih delavcev Notpla bi lahko ena tona stranskih proizvodov iz morskih alg prihranila do štiri tone posekanih dreves, kar je glavni problem krčenja gozdov. Prizadevajo si tudi za proizvodnjo s čim manj odpadki, pri čemer uporabljajo vsak ostanek materiala, ki ga lahko, za proizvodnjo nečesa, ki ga je mogoče kompostirati ali se skoraj takoj razgradi. Notpla tu ne kaže znakov upočasnitve ali tapkanja na mestu. Pravzaprav se širijo. Delajo na industrializaciji njihovih izdelkov in pospeševanju komercializacije v EU, jugovzhodni Aziji in ZDA. Vzporedno razvijajo nove formate kot alternative plastika za enkratno uporabo (npr. tube zobnih past).

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.

Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme.

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja