PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

Spraševalec:

Photo 4. 12. 23, 11 56 38 copy

Uvodna uredniška misel:

Gostiti zgodbe manjših in unikatnih domačih blagovnih znamk je prav tako vselej častitljiv privilegij in ne samo navdih ali potrditev, da tudi v mali Sloveniji zmoremo, imamo znanja, ustvarjalnega duha, idejnih žilic. Zato je prav, da občasno gostimo in damo prostor mislim ustvarjalcev, ki krojijo dobre zgodbe znamk, obenem pa še uspešno in pogumno poslujejo, tudi s tujino.

Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.

Intervjuvanka je to dobro in spontano izluščila. Res je, dobre (ali najboljše) zgodbe se zgodijo spontano. Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme. Veste, kdo je že bila Alma Ida Karlin? Svetovna popotnica slovenskega rodu, ki se je rodila leta 1889 v Celju in si je za svoje čase zadala zelo drzno ekspedicijo. In kako je vplivala na Katjin navdih pri ustvarjanju njenih kolekcij? Vabljeni k prebiranju.

Sprašuje: Ines Markovčič

  • Navdih vaših kreacij črpate iz kulturne zapuščine Alme Karlin, učiteljice na celjski dekliški šoli, ki si je za svoje čas zastavila zelo drzen podvig: potovanje po svetu, sama. Kaj vas je tako impresioniralo pri njeni zgodbi, da vlečete niti naprej pri svojem ustvarjanju?

Alma je bila res neverjetna ženska, že nekaj časa me nagovarja. Najverjetneje sva si na nek način podobni v nekaterih pogledih. Potovanja so mi bila zmeraj blizu in moram reči, da je Alma istočasno tudi moja vzornica, povsem sama je prepotovala skorajda celoten svet, se neodvisno in pogumno podala v takšno avanturo, kapo dol. Sama takšnih podvigov ne planiram, imam pa zelo lepo izkušnjo poti po Aziji in Alma pravi, da je bilo njeno najlepše obdobje prav v Aziji, na Japonskem. No, do tja bi zelo rada še prišla. Nagovarja me predvsem s svojo drznostjo, kot pravite, nagovarja me kot žensko ter podjetnico. 

Vir: Katja Kuhar.

Izdajamo zgodbe, ne kolekcije!

  • Vaše oblikovanje oblačil sloni na prepletu tradicije in inovativnosti s pridihom avantgardnosti. Nam lahko nekoliko več poveste o samih kosih, ki odstirajo palmino drevo in spominjajo na značilno panonsko hiško? In, zakaj odločitev za kimono? Ste tu stremeli k združevanju elementov različnih kultur in pokrajin?

V kolekciji ALMA se prepleta tradicija s sodobnim oblikovanjem. Želela sem narediti povsem avtorsko zgodbo. Alma je nastajala miselno kar nekaj časa in sedaj vidim, da je to bilo tudi potrebno. Ko sem počasi vizualizirala svojo idejo o kolekciji, sem videla, da bo nujno potrebno izdelati avtorske vzorce (hiške, pahljače…). Glavne podobe in elemente sem črpala iz zbirke Alminih razglednic (bojda jih je bilo preko 1000!) ter iz Alminih risb iz skicirk. V sodelovanju z ukrajinsko umetnico in ilustratorko sva skupaj razvili te unikatne vzorce, v stilu akvarelne risbe. Prevladuje vzorec tropske hiške, lahko bi pa bila tudi panonska 😊, ter vzorec pahljače, tudi teh je v zbirki precej in so imele pri Almi poseben status. Skupaj z vodilnim kosom kolekcije, tj. kimono obleka. Prav z odločitvijo za kimono nekako zajemam ta duh Azije, ki tudi mene vsakič znova prevzame. Tukaj vidim spet veliko povezanost, tudi sama bi verjetno izbrala podobne suvenirje, kot sta kimono in pahljača, in potem si rečem spet, kakšna »asica« je bila ta Alma.

Samo za naročnike

Listanje revije je mogoče le za naročnike na digitalno obliko revije Super Znamka.

Že imate račun? Prijavite se.

Še niste registrirani uporabnik? Preverite naročnine.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Tema

Domišljija v znamčenju

Samo za naročnike Listanje revije je mogoče le za naročnike na digitalno obliko revije Super Znamka. Že imate račun? Prijavite se. Še niste registrirani uporabnik? Preverite naročnine.

Preberi »
Promo

Ste pripravljeni na krizno komuniciranje?

Ko gre vse narobe, šteje vsaka beseda. Veste, kako bi komunicirali, če bi vašo organizacijo doletela nepričakovana kriza? Imate pripravljen načrt kriznega komuniciranja, ki definira, kako pomiriti javnost, zaščititi ugled podjetja in jasno predstaviti svoja stališča? Če ste na vprašanja odgovorili z »ne«, je delavnica kriznega komuniciranja v izvedbi ekipe

Preberi »
Superbrands Slovenija

Okrogla miza s tremi superbrandi: Leone, Lidl in Pivovarna Laško Union

Konec januarja je v kongresni dvorani v Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekala uradna predstavitev zadnje raziskave Superbrands 2025. Boško Praštalo, lastnik Superbrands Slovenija, je predstavil in postregel s prvimi podatki nove raziskave: katere znamke so na lestvici prvih dvesto znamk, kje je zaznana rastoča konkurenčnost med znamkami, katere

Preberi »
Promo

Peugeot: sinhronija UI, trženja in znamčenja

Slovenski projekt, Virtualni AI-Ambassador za Novi Peugeot 2008, ki sta ga razvila laboratorij Retoba in Peugeot Slovenija, je prejel visoko mednarodno priznanje za pionirsko uporabo umetne inteligence v trženju ter tako dokazal, da znamčenje s premišljenimi praksami izboljšanja uporabniške izkušnje tlakuje pot k boljšim in učinkovitejšim pristopom v trženju. Projekt

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.