Uvodna uredniška misel:
Gostiti zgodbe manjših in unikatnih domačih blagovnih znamk je prav tako vselej častitljiv privilegij in ne samo navdih ali potrditev, da tudi v mali Sloveniji zmoremo, imamo znanja, ustvarjalnega duha, idejnih žilic. Zato je prav, da občasno gostimo in damo prostor mislim ustvarjalcev, ki krojijo dobre zgodbe znamk, obenem pa še uspešno in pogumno poslujejo, tudi s tujino.
Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.
Intervjuvanka je to dobro in spontano izluščila. Res je, dobre (ali najboljše) zgodbe se zgodijo spontano. Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme. Veste, kdo je že bila Alma Ida Karlin? Svetovna popotnica slovenskega rodu, ki se je rodila leta 1889 v Celju in si je za svoje čase zadala zelo drzno ekspedicijo. In kako je vplivala na Katjin navdih pri ustvarjanju njenih kolekcij? Vabljeni k prebiranju.
Sprašuje: Ines Markovčič
- Navdih vaših kreacij črpate iz kulturne zapuščine Alme Karlin, učiteljice na celjski dekliški šoli, ki si je za svoje čas zastavila zelo drzen podvig: potovanje po svetu, sama. Kaj vas je tako impresioniralo pri njeni zgodbi, da vlečete niti naprej pri svojem ustvarjanju?
Alma je bila res neverjetna ženska, že nekaj časa me nagovarja. Najverjetneje sva si na nek način podobni v nekaterih pogledih. Potovanja so mi bila zmeraj blizu in moram reči, da je Alma istočasno tudi moja vzornica, povsem sama je prepotovala skorajda celoten svet, se neodvisno in pogumno podala v takšno avanturo, kapo dol. Sama takšnih podvigov ne planiram, imam pa zelo lepo izkušnjo poti po Aziji in Alma pravi, da je bilo njeno najlepše obdobje prav v Aziji, na Japonskem. No, do tja bi zelo rada še prišla. Nagovarja me predvsem s svojo drznostjo, kot pravite, nagovarja me kot žensko ter podjetnico.

Izdajamo zgodbe, ne kolekcije!
- Vaše oblikovanje oblačil sloni na prepletu tradicije in inovativnosti s pridihom avantgardnosti. Nam lahko nekoliko več poveste o samih kosih, ki odstirajo palmino drevo in spominjajo na značilno panonsko hiško? In, zakaj odločitev za kimono? Ste tu stremeli k združevanju elementov različnih kultur in pokrajin?
V kolekciji ALMA se prepleta tradicija s sodobnim oblikovanjem. Želela sem narediti povsem avtorsko zgodbo. Alma je nastajala miselno kar nekaj časa in sedaj vidim, da je to bilo tudi potrebno. Ko sem počasi vizualizirala svojo idejo o kolekciji, sem videla, da bo nujno potrebno izdelati avtorske vzorce (hiške, pahljače…). Glavne podobe in elemente sem črpala iz zbirke Alminih razglednic (bojda jih je bilo preko 1000!) ter iz Alminih risb iz skicirk. V sodelovanju z ukrajinsko umetnico in ilustratorko sva skupaj razvili te unikatne vzorce, v stilu akvarelne risbe. Prevladuje vzorec tropske hiške, lahko bi pa bila tudi panonska 😊, ter vzorec pahljače, tudi teh je v zbirki precej in so imele pri Almi poseben status. Skupaj z vodilnim kosom kolekcije, tj. kimono obleka. Prav z odločitvijo za kimono nekako zajemam ta duh Azije, ki tudi mene vsakič znova prevzame. Tukaj vidim spet veliko povezanost, tudi sama bi verjetno izbrala podobne suvenirje, kot sta kimono in pahljača, in potem si rečem spet, kakšna »asica« je bila ta Alma.
Samo za naročnike
Listanje revije je mogoče le za naročnike na digitalno obliko revije Super Znamka.
Že imate račun? Prijavite se.
Še niste registrirani uporabnik? Preverite naročnine.