📅 20.08.2022

Zvezek iz kamna?

Morda si tega zelenega premika še povsem ne predstavljamo, a vendarle velja razmišljati o invencijah tudi na področju papirja, ne le plastičnih embalaž. 

Zvezki, notesniki, blokci za pisanje iz kamna? To naj bi bil trenutni revolucionarni material, ki naj bi prakse offline zapisovanja subvertiral v trajnostne in okolju prijazne. Material naj bi bilo moč reciklirati, obenem pa je tudi vodoodporen. Ponudniki tovrstnih izdelkov pri promocijskem komuniciranju izpostavljajo, da v procesih izdelave tako ne uporabljajo (in posledično ne uničujejo) dreves, prav tako tudi vode ne ter, da so narejeni iz 60 % manj škodljivih emisij ogljika. 

“Papir” naj bi bil izdelan iz zmesi kalcijevega karbonata in zelo upogljivega vsestranskega materiala, ki ga pridobijo iz zmletega recikliranega naravnega kamna. Ta material se običajno uporablja pri zobnih pastah, v dekorativni kozmetiki in farmacevtskih pripravkih.

Ideja za tak zvezek je vzniknila v Tajvanu in jo je kmalu kasneje razvilo manjše podjetje iz Avstralije, ki danes proizvaja mnoge linije alternativnih papirnatih izdelkov; od zvezkov, skicirnic do planerjev. Pri izdelavi uporabljajo tudi zelo majhno količino smole, s katerimi ustvarijo šive, ki tako izdelane strani zvezka držijo skupaj. Predstavljajo pravi hit offline zapisovanja, ki morebitno polito tekočino obvladuje bolje kot marsikateri digitalni zapisovalec naših idej in vsebin (preprosto: spereš pod vodo, obrišeš in zvezek je kot nov). 

Ta trajnostni izdelek skuša slediti misiji ohranjanja okolja z opozarjanjem, da drevesa potrebujejo desetletja in desetletja, ko si končno nazaj opomorejo, zrastejo. Številni papirnati izdelki v Združenih državah Amerike prihajajo iz plodnih kanadaskih gozdov – v samo 20 letih podrejo skoraj 30 milijonov hektarjev gozdov, kar je približno v velikosti zvezne države Ohio.

Bi prešli na papir iz kamna? To je vprašanje, ki si ga ta trenutek zastavljamo mnoge branže pri iskanju alternativ papirnatim izdelkom. To vprašanje se bo vsekakor v bližnji prihodnosti za vse nas še poglabljalo, saj se tudi sam les izredno draži (marsikje tudi za več kot 70 %), kar bo dodatno rezultiralo v pospeških iskanja alternativ. Po drugi strani pa se tudi ta alternativa še ni dodobra usidrala kot najbolj optimalna, saj tudi kalcijev karbonat sam po sebi ni nikoli ogljično nevtralen. 

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja