📅 20.08.2022

Zvezek iz kamna?

Morda si tega zelenega premika še povsem ne predstavljamo, a vendarle velja razmišljati o invencijah tudi na področju papirja, ne le plastičnih embalaž. 

Zvezki, notesniki, blokci za pisanje iz kamna? To naj bi bil trenutni revolucionarni material, ki naj bi prakse offline zapisovanja subvertiral v trajnostne in okolju prijazne. Material naj bi bilo moč reciklirati, obenem pa je tudi vodoodporen. Ponudniki tovrstnih izdelkov pri promocijskem komuniciranju izpostavljajo, da v procesih izdelave tako ne uporabljajo (in posledično ne uničujejo) dreves, prav tako tudi vode ne ter, da so narejeni iz 60 % manj škodljivih emisij ogljika. 

“Papir” naj bi bil izdelan iz zmesi kalcijevega karbonata in zelo upogljivega vsestranskega materiala, ki ga pridobijo iz zmletega recikliranega naravnega kamna. Ta material se običajno uporablja pri zobnih pastah, v dekorativni kozmetiki in farmacevtskih pripravkih.

Ideja za tak zvezek je vzniknila v Tajvanu in jo je kmalu kasneje razvilo manjše podjetje iz Avstralije, ki danes proizvaja mnoge linije alternativnih papirnatih izdelkov; od zvezkov, skicirnic do planerjev. Pri izdelavi uporabljajo tudi zelo majhno količino smole, s katerimi ustvarijo šive, ki tako izdelane strani zvezka držijo skupaj. Predstavljajo pravi hit offline zapisovanja, ki morebitno polito tekočino obvladuje bolje kot marsikateri digitalni zapisovalec naših idej in vsebin (preprosto: spereš pod vodo, obrišeš in zvezek je kot nov). 

Ta trajnostni izdelek skuša slediti misiji ohranjanja okolja z opozarjanjem, da drevesa potrebujejo desetletja in desetletja, ko si končno nazaj opomorejo, zrastejo. Številni papirnati izdelki v Združenih državah Amerike prihajajo iz plodnih kanadaskih gozdov – v samo 20 letih podrejo skoraj 30 milijonov hektarjev gozdov, kar je približno v velikosti zvezne države Ohio.

Bi prešli na papir iz kamna? To je vprašanje, ki si ga ta trenutek zastavljamo mnoge branže pri iskanju alternativ papirnatim izdelkom. To vprašanje se bo vsekakor v bližnji prihodnosti za vse nas še poglabljalo, saj se tudi sam les izredno draži (marsikje tudi za več kot 70 %), kar bo dodatno rezultiralo v pospeških iskanja alternativ. Po drugi strani pa se tudi ta alternativa še ni dodobra usidrala kot najbolj optimalna, saj tudi kalcijev karbonat sam po sebi ni nikoli ogljično nevtralen. 

Ostali prispevki

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

Zadnji septembrski četrtek je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 29 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk…

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja