📅 20.08.2022

Zvezek iz kamna?

Morda si tega zelenega premika še povsem ne predstavljamo, a vendarle velja razmišljati o invencijah tudi na področju papirja, ne le plastičnih embalaž. 

Zvezki, notesniki, blokci za pisanje iz kamna? To naj bi bil trenutni revolucionarni material, ki naj bi prakse offline zapisovanja subvertiral v trajnostne in okolju prijazne. Material naj bi bilo moč reciklirati, obenem pa je tudi vodoodporen. Ponudniki tovrstnih izdelkov pri promocijskem komuniciranju izpostavljajo, da v procesih izdelave tako ne uporabljajo (in posledično ne uničujejo) dreves, prav tako tudi vode ne ter, da so narejeni iz 60 % manj škodljivih emisij ogljika. 

“Papir” naj bi bil izdelan iz zmesi kalcijevega karbonata in zelo upogljivega vsestranskega materiala, ki ga pridobijo iz zmletega recikliranega naravnega kamna. Ta material se običajno uporablja pri zobnih pastah, v dekorativni kozmetiki in farmacevtskih pripravkih.

Ideja za tak zvezek je vzniknila v Tajvanu in jo je kmalu kasneje razvilo manjše podjetje iz Avstralije, ki danes proizvaja mnoge linije alternativnih papirnatih izdelkov; od zvezkov, skicirnic do planerjev. Pri izdelavi uporabljajo tudi zelo majhno količino smole, s katerimi ustvarijo šive, ki tako izdelane strani zvezka držijo skupaj. Predstavljajo pravi hit offline zapisovanja, ki morebitno polito tekočino obvladuje bolje kot marsikateri digitalni zapisovalec naših idej in vsebin (preprosto: spereš pod vodo, obrišeš in zvezek je kot nov). 

Ta trajnostni izdelek skuša slediti misiji ohranjanja okolja z opozarjanjem, da drevesa potrebujejo desetletja in desetletja, ko si končno nazaj opomorejo, zrastejo. Številni papirnati izdelki v Združenih državah Amerike prihajajo iz plodnih kanadaskih gozdov – v samo 20 letih podrejo skoraj 30 milijonov hektarjev gozdov, kar je približno v velikosti zvezne države Ohio.

Bi prešli na papir iz kamna? To je vprašanje, ki si ga ta trenutek zastavljamo mnoge branže pri iskanju alternativ papirnatim izdelkom. To vprašanje se bo vsekakor v bližnji prihodnosti za vse nas še poglabljalo, saj se tudi sam les izredno draži (marsikje tudi za več kot 70 %), kar bo dodatno rezultiralo v pospeških iskanja alternativ. Po drugi strani pa se tudi ta alternativa še ni dodobra usidrala kot najbolj optimalna, saj tudi kalcijev karbonat sam po sebi ni nikoli ogljično nevtralen. 

Ostali prispevki

SUPERBRANDS SLOVENIJA, DRUGIČ

SUPERBRANDS SLOVENIJA, DRUGIČ

Pozdravljamo prvo šestnajsterico superbrandov: Barcaffe, Big Bang, Elan, Generali, Leone, Lidl, Mercator, Merkur, Nova Kbm, Omv, Perwoll, Silan, Skb Banka, Woop, Zavarovalnica Triglav.

SUPERBRANDS SLOVENIJA

SUPERBRANDS SLOVENIJA

Odkar je lastništvo licence v Sloveniji prevzel Boško Praštalo, direktor Superbrands Slovenija, se je odprla nova, sveža energija, ki utrjuje zaupanje na področju znamčenja.

OSEBNOST ZNAMK, PRVIČ

OSEBNOST ZNAMK, PRVIČ

Ljudje se med seboj najbolj povezujemo drug z drugimi. Podobno je z znamkami; s potrošnikom, uporabnikom vzpostavljajo neko čustveno vez.

LOJALNOST ZNAMKI ALI LOJALNOST CENI

LOJALNOST ZNAMKI ALI LOJALNOST CENI

Razumevanje te temeljne distinkcije je tudi ključno pri iskanju odgovora na vprašanje, kakšne potrošnike si na koncu tudi sami želimo ter kako jih obravnavati. Nič ni narobe ne z enim ne z drugim odgovorom, pomembno pa je …

SLUŠALKE APPLE AIRPODS MAX SO TU

SLUŠALKE APPLE AIRPODS MAX SO TU

Lojalni Applovi verniki jih že na polno kupujejo in se tako postavljajo ob bok tistim, ki jih na prvo žogo še niso prepričale. Pa saj tako je že skozi vso zgodovino Applovih izdelkov; najprej zasmehovani, podcenjeni, nato prave uspešnice in hit.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja