Znamke… Izbirajte zame, prosim!

Aktualno, Mnenje

📅 06.10.2022

Znamke … Izbirajte zame, prosim!

Aktualno, Mnenje 

Maruška Padar

Ko pomislim na številne znamke, ki nas obkrožajo, hkrati pomislim na izbiro, ki jo zaradi tega imamo. Pa nam ta neskončna izbira izdelkov in storitev res toliko pomeni, ali raje točno vemo kaj, kje in zakaj nekaj (na)kupujemo? To je vprašanje, ki si ga v zadnjem času postavlja tudi vedno več start-upov in že utečenih znamk. Med tako veliko izbiro in paleto ponudb, marsikdo ne ve več, kako izstopati. Takrat kaj hitro pomislimo na kvaliteto, saj naj bi kvaliteta na trgu vedno zmagala. S porastom spletnih nakupov, družbenih omrežjih in iskanja novih, zabavnih ter norih načinov digitalnega oglaševanja, pa se pogosto sprašujemo, če je še tako. 

Imate najljubšo čokolado?

Med pogovorom s starejšo gospo, ki je preživela ne le eno, vendar dve vojni, mi je bilo zanimivo poslušati o tem, kakšno veselje je takrat objemalo prebivalce majhnih vasic, ko so prvič zagledali in poizkusili čokolado. Čokolado, lahko verjamete? Nekaj, kar nam je tako samoumevno, da sploh ne pomislimo na to, da je ta okusna dobrina nekaj res izredno posebnega. Zdaj se pa v trgovini, med policami, sploh več ne znajdeš. Za eno čokolado pravijo, da je v njej preveč sladkorja. Od druge nam ni všeč embalaža. Tretja je pregrenka. Četrta pa … spet nekaj četrtega. In enako je s čisto vsakim drugim izdelkom, kjer je variacij na stotine. Ko pa končno izberemo tisto najljubšo, ne vemo točno, kaj vse nas je pri ostalih motilo. Sploh pa ni nujno, da je to, kar nas je motilo, povezano s kvaliteto. 

2/100

Ne le, da ne vemo, kaj izbirati med policami v fizičnih trgovinah, zdaj se celo sprehajamo in poskakujemo med spletnimi policami. Tam je izbire še toliko več. Izdelka sicer ne moramo prijeti, ga povohati ali okušati, ampak saj tega sploh več toliko ne potrebujemo, ko pa nas prepričajo barvite kreative in prepričljivi videi. Še obširne deklaracije, tehnične specifikacije in prednosti izdelka so na voljo v veliko bolj atraktivnih okencih in so manj turobne od tistih klasičnih mikroskopskih zapisov na hrbtni strani izdelka. Zdi se nam, da smo si izdelek izbrali sami, pa so izbiro za nas pravzaprav ustvarili marketinški strokovnjaki, ki so nas tako zelo navdušili.

Redko kateri izdelek ali storitev se še prodaja kar sam po sebi. Znamke se med seboj borijo, da osvojijo tistih 2 % obiskovalcev, ki obiščejo njihovo spletno stran, jih navdušijo in, kar je še pomembneje, da jih na koncu obdržijo. Zato danes, bolj kot kdajkoli, znamke postavijo ceno ne le za sam izdelek ali storitev, temveč predvsem in najprej za svojo zgodbo, saj potrošniki plačujemo in iščemo nič drugega kot → zgodbo znamke. Ko izbire še ni bilo tako veliko in smo potrošniki kupili to, kar je bilo na voljo, zgodba znamke ni bila (tako) pomembna. Če pa se zdaj želimo prebiti na trg, so zgodba, ozadje in ekipa, ki stojijo za njenim imenom in jo soustvarjajo, velikokrat še bolj ključna kot sam izdelek.

Ob tej trditvi bi lahko rekli: “Kaj pa vse tiste spletne strani, ki imajo toliko izbire, pa nihče ne pozna ali izlušči zgodbe?” Hm, pa je res ne? Prav to, da imajo tako veliko izbiro in da se pri njih lahko vse najde, da so veliki in uspešni, je tisti del zgodbe znamke, ki jo tako zelo radi kupujemo. 

Ljudje (radi) kupujemo od ljudi

Poskušajmo si odgovoriti na vprašanje, ki smo si ga zastavili na začetku. Neskončna izbira ter točno vedeti kaj, kje in zakaj kupiti se nujno ne izključujeta. Ne glede na veliko ali majhno izbiro izdelkov, imamo potrošniki na koncu radi, da vemo kje in kaj kupiti. Tisti »kje« je bolj tehnična in operativna plat zgodbe, tisti »kaj« pa lahko prinaša novo izkušnjo, rešitev problema ali poteši potrebo po radovednosti, odkrivanju in doživetju nečesa novega. Še znani ustanovitelj podjetja Apple, Steve Jobs, je pred leti dejal, da ljudje ne vemo, kaj si želimo, dokler tega nimamo čisto pred nosom. 

Zato bi za konec, kot nasvet in popotnico novim ali pa že odraslim znamkam, ki uporabljajo digitalne kanale, izpostavila 3 pomembne stvari. Zaupajte v svojo zgodbo in vedite, da so na drugi strani ljudje, ki želijo vedeti, da kupujejo od ljudi. Ne pozabite, da se ljudje med seboj ne le pogovarjamo, ampak tudi komentiramo, všečkamo in delimo izkušnje, tako, da ne prodajajte nečesa, v kar sami ne verjamete, saj drugače tudi nihče drug ne bo. Drugič, dobro izkušnjo  ‘od ust do ust’ si zagotovite zaradi gradnje na kvaliteti ne zgolj zaradi dobre in premišljene promocije, saj v praksi kvaliteta, še vedno, največkrat zmaga. Tretjič, recepta, ki bi bil primeren in zmagovalen za vse, ni. Svoj recept, predvsem za dolgoročni uspeh, morate, hočeš nočeš, odkriti sami. Proces odkrivanja in ustvarjanja pa je tisti čar, ki odlikuje svet znamčenja kot vselej zanimiv, dinamičen in nikoli dolgočasen.

Podobne vsebine

BRANJE: NO LOGO, NAOMI KLEIN

BRANJE: NO LOGO, NAOMI KLEIN

Večna klasika, ki je v izrazu uporništva podobo znanega logotipa (krokodil Lacoste) raje simulirala, izrezovala in lepila. Čeprav se tokratna...

SUPERBRANDS V ČASU KRIZE

SUPERBRANDS V ČASU KRIZE

"Zavedanje blagovne znamke odraža stopnjo seznanjenosti potrošnikov z vašim podjetjem in sporočilom, ki slednje pošilja v svet. Tu ne govorimo le o...

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja