Znamke bo rešila le kultura

Aktualno, Prispevki

📅 02.11.2023

Beseda urednice

Kultura znamke je živ in dinamičen process. Teorija znamčenja jo običajno pretresa v (nujno ne diametralno nasprotnih) pojmih “kultura znamke” in “kultura znamkinega podjetja”, ki sem jo ob razgrnitvi tokratne osrednje teme predala v navdih, glodanje in razmislek piscem posameznih prispevkov.

Le pomenljivo in pristno čustveno delovanje spodbuja dobro sodelovanje, ki je naprej osnova za pristno in dobro znamčenje. Znamke tudi tržimo in pri tem brez kulture ne gre. Znamke namreč ob tem luščijo kulturo ter njene vrednote in obratno; tudi sama kultura se soustvarja in vse bolj definira znotraj znamkinih ritualov. Proces je dandanes praktično in neizbežno recipročen.

Zato je iskanje in ustvarjanje t. i. kulturnih prebojev v že tako zasičenem svetu znamčenja posebna in izzivo polna misija. Če potegnemo črto in iščemo tisti skriti recept za uspeh, nekaj neobhodno velja: le s pristno in prizadevno energijo, ki ni zlagana, lahko vse skupaj uspe. Vse ostalo je tek na kratke proge.

Energija prizadevnosti nalaga in osvobaja obenem. Ko vlagaš svojo prizadevno energijo, pa je potrebno najprej skleniti pakt s samim seboj, nato šele z drugim(i). Podobno je tudi z znamkami. Znamke se morajo primarno najprej pomeniti same s seboj, dobro pomeniti. Šele v tako temeljitem intro-pretresu lahko sčiščeno vstopajo v ekstra-pretres z drugimi, brez fige v žepu. No, lahko tudi s figo v žepu, vendar to je, kot že naglašeno, tek na kratke proge.

Za zaključek pa še misel, pri kateri se bom referirala na gospo s častno poklicno kilometrino v svetu politike. Nekoč je dejala (in to z veseljem prenašam naprej kot dobronamerni navdih in dih za svet znamčenja): le kultura bo rešila politiko. Kot je raztresen, pretresen in kaotičen politični parket, toliko težje iščeš in vpeljuješ neke izboljšave in spremembe. To vidimo in občutimo vsak dan. Morda pa je res potrebno iti malce izven okvirjev in to prepustiti sami kulturi, kulturnemu diskurzu in kulturni introjekciji vseh nas, vas.

Ostali prispevki

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

Zadnji septembrski četrtek je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 29 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk…

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja