Znamka v glasbeni industriji: Evrovizija

Aktualno, Prispevki

📅 22.07.2021

V tokratnem prispevku primera znamke v industriji bom oplazila znamko Evrovizija (v prejšnjem prispevku: znamka v filmski industriji). Še posebej zato, ker se v času pisanja tega prispevka približuje ta priljubljeni letni glasbeni festival, ki je svojevrstna zgodba o uspehu. Gledajo ga vsi. No, kdo ga tudi preskoči. Kar skušam naglasiti na tem mestu, je to, da kljub različnim glasbenim okusom, ki jih ljudje pri poslušanje glasbe gojimo, vendarle obstaja en festival, ki kot močna znamka za nekaj ur združi ljudi širom po svetu (ne samo v Evropi), od mlajših do starejših, od poslušalcev klasičnih žanrov do poslušalcev sodobnih elektronskih vibracij. Na tem mestu si bom drznila izpostaviti, da podobno kot pri Superbrands Global organizaciji, ki kot podelitev nagrad znamkam deluje v različnih državah sveta, sistem takšnega podobnega merjenja (ljudje, žirija) in reprezentiranja očitno zagotavlja svojstveno pozornost.

Pa bodimo iskreni, še zdaleč ne gre samo za merjenje in končnega zmagovalca, ampak celoten koncept, ustroj, zgodbo, pravljico, doživetje, spektakel, ki ljudi, sledilce, gledalce in poslušalce pritegne, tj. glasbena pesem (z nastopom vred) posamezne države. Ključen je torej celoten koncept in sporočilnost, na katerem je Evrovizija utemeljen. To je tudi tisti žar, ki ga v teorijah o znamčenju vsakič znova predihujemo: vse se začne najprej na premišljenem in izdelanem konceptu zgodbe, vse ostalo pa je v rokah promocije in sodelovanja. Morda se ob kakšni priložnosti posebej posvetim podrobnejšemu opisu in razčlembi te znamke (Evrovizija), v nadaljevanju pa naj za nek bralski predah služim kot navdih za poslušanje kakšnih evrovizijskih pesmi iz preteklosti na YouTube kanalu. Sama si katero še mnogokrat rada zavrtim. Iz zakladnice tega, kaj se mi je v preteklih desetletjih najbolj vtisnilo v spomin, v nadaljevanju delim deseterico evrovizijskih pesmi po mojem osebnem izboru, ki so mi ostale in še vedno ostajajo. V času pisanja tega prispevka jih pišem, stresam na dušek, brez raziskovanja in vnovičnega poslušanja, da bi naredila vtis na vas, draga bralke in bralce. Evrovizija je navsezadnje subjektivna emocija v kolektivni emociji tega spektakla.

  1. Elina Born & Stig Rästa: Goodbye To Yesterday (Evrovizija 2015, Estonija).
  2. Toto Cotugno: Insieme: 1992 (Evrovizija 1990, Italija).
  3. Kali: Monté la riviè (Evrovizija 1992, Francija).
  4. Umberto Tozzi, Raf: Gente di mare (Evrovizija 1987, Italija).
  5. Joëlle Ursull: White and Black Blues (Evrovizija 1990, Francija).
  6. Mahmood: Soldi (Evrovizija 2019, Italija).
  7. Nina Morato: Je Suis Un Vrai Garçon (Evrovizija 1994, Francija).
  8. Francesco Gabbani: Occidentali’s Karma (Evrovizija 2017, Italija).
  9. Amina: Le Dernier Que A Parlé (Evrovizija 1991, Francija).
  10. Riva: Rock me (Evrovizija 1989, Jugoslavija).
vir slike: https://eurovisionworld.com/

Ostali prispevki

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja