SUPERBRANDS SLOVENIJA: ZADNJA RAZISKAVA PO IPSOS

Aktualno, Prispevki

📅 15.03.2022

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki bo v letu 2022 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša kopico zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je ponosen na vnovič zanimiva mnenja, ki so jih podali slovenski potrošniki: “Ti odgovori potrjujejo, da so potrošniške navade še kako vrtijo okrog izbranih ali priljubljenih znamk, ki jih kupujejo in konzumirajo. Najbolj me pa razveseljuje to, da smo na osnovi Ipsos raziskave, ki bazira na spontanem priklicu potrošnikov, dobili več odgovorov kot lani – skupaj kar 14.027 odgovorov, kar je 836 več kot lani.”

Boško
Vir slike: Uroš Rojc – Muvi Media

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2022:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu (n=1.000) potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 14.027 odgovorov oziroma 1.212 različnih blagovnih znamk, kar je 75 blagovnih znamk več kot lani. S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, komu slovenski potrošniki zaupajo.

Superbrands Slovenija 2022

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsos raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands:

  • KVALITETA
  • ZANESLJIVOST
  • RAZLIKA
  • ČUSTVENI UČINEK

Člani strokovnega sveta so v novembrskem ocenjevanju podali skupaj kar 11.128 ocen. Od 125.000 možnih točk pa so jih podelili 80.722, kar dodatno potruje, da so svojo nalogo vzeli skrajno resno, odgovorno, celovito in pri tem imeli izredno stroge kriterije končnega ocenjevanja.

Vir slike: unsplash.com

V zadnji, tretji fazi, sledi celovita analiza pridobljenih podatkov, pri čemer velja izpostaviti, da imajo ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena  znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V sklopu celotne raziskave Superbrands Slovenija 2022 je bilo tako  analiziranih  25.155 podatkov (257 več kot lani) in tudi letos je zgolj 200 blagovnih znamk prešlo cenzus Superbrands Slovenija 2022. 

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 11.128 ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Večina (kar 77 %) potrošnikov je podala sledeče, ponavljajoče odgovore, kaj oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja:

  • Kakovosten izdelek
  • Najboljša znamka
  • Dober izdelek/znamka
  • Preverjena znamka
  • Zaupanja vredna
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Priznana blagovna znamka
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 60 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (8 % več kot lani), 83 % le-teh zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26 do 64 leta). 2) 92 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi  takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši tabelarni prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 1.212 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

Ostali prispevki

TRENDI: AI in kripto pristopi

TRENDI: AI in kripto pristopi

Možnosti plačevanja v spletnih trgovinah s kripto valutami, rivalstvo ali poskusi izpodrivanja pametnih telefonov, vpeljava AI načrtovalcev in svetovalcev … vsi ti pristopipotrjujejo, da podjetja, bodisi domača bodisi tuja dosledno razmišljajo o aktualnih trendih, ki bodo tudi v bodoče krojili in rojevali nove pristope pri ustvarjanju inventivnih tržno-komunikacijskih sporočil in tržno-komunikacijskih poti. Ključno bo le, kateri se bodo prijeli kot usodni in relevantni za obstoj znamke (morda celo njene panoge), kateri pa se bodo izkazali za sezonsko modo, ki skoprni in ne služi končnemu namenu. Ali pa so služili zgolj začasno.

Vsekakor pa najprej…

LOKALNE NOVICE: Mercator in bele embalaže,…

LOKALNE NOVICE: Mercator in bele embalaže,…

Seveda so navdušile in očarale. Prepričljivo izstopale na prodajnih mestih. Zgodba je skupno ujemanje vrednot in zasledovanje plemenitih ciljev, to so trajnost, odgovornost, sodelovanje in vključenost.

BOŠKO PRAŠTALO: BESEDA USTANOVITELJA

BOŠKO PRAŠTALO: BESEDA USTANOVITELJA

Romantika v znamčenju je prav to – nežno približevanje naših vrednot in zgodb ciljni skupini. Ključno je, da se naše vrednote kažejo skozi zgodbo, ki jo gradimo. Ta zgodba naj ne bo le pripoved o izdelku ali storitvi, ampak naj odraža tisto, kar nas kot znamko dela edinstvene, človeške.

Vendar pa je treba romantiko uporabiti premišljeno. Ni vsaka znamka ali ciljna skupina primerna za vsak pristop.

Bistveno je…

BRANJE: NOVICE: Navodila za uporabo

BRANJE: NOVICE: Navodila za uporabo

Morda se po naslovu ali na prvi vtis zdi bolj kot nek priročnik ali most med novinarskim diskurzom in končnim uporabnikom – bralcem, spremljevalcem – vsebin novinarskega diskurza. Pa vendar lahko marsikatero refleksijo preslikamo tudi v razmišljanja o sodobnih praksah znamčenja.

Recimo, razumevanje pojma pristranskosti. Vsak izhaja iz sebe, vsak potrošnik pri konzumiraju znamkinih izdelkov ali storitev prav tako izhaja iz sebe, svojih potreb, pričakovanj, misli in vrednot. Vse to ustvarja…

LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

Kombinacija sintetičnega materiala, odpornega na udarce, in natančnega mehanizma (kot nalašč za masovno proizvodnjo) je bila odslej cenovno dostopna in na voljo v široki paleti barv. Končni preboj pa naj bi se zgodil leta 1984, ko modelov niso več omenjali z njihovimi referenčnimi številkami, temveč je vsaka ura dobila svoje lastno ime. Inovativen švicarski izdelek je postal simbol vznemirljivega življenjskega sloga.

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023

Septembra je v Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekala gala podelitev in svečana večerja v imenu Superbrands Slovenija 2023. Vsem letošnjim prejemnikom te prestižne nagrade in personalizirane korporativne knjige čestitamo.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja