SUPERBRANDS SLOVENIJA, TRETJI DEL

Aktualno, Prispevki

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja.
📅 23.07.2021

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja. Ključna pri tem je dobro zastavljena in premišljena metodologija merjenja. Superbrands Slovenija tu partnersko sodeluje z raziskovalno agencijo Ipsos Slovenija, ki s svojo strokovnostjo zagotavlja, da je raziskava kvalitetno izvedena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu Republike Slovenije.

Potrošniki v raziskavi Ipsos odgovarjajo na pet ključnih vprašanj: (1) Navedite tri znamke, ki vam kot prve pridejo na misel; (2) Navedite tri znamke, ki se vam zdijo edinstvene; (3) Katerim trem znamkam najbolj zaupate; (4) Katere tri znamke najbolj ustrezajo vašim potrebam, (5) Naštejte tri znamke, s katerimi se vi osebno lahko identificirate.

Pri odgovorih na vprašanja se je v meritvi Superbrands 2020 med prvih 20 najpogosteje navedenih znamk uvrstilo kar 7 domačih (slovenskih) blagovnih znamk, v meritvi Superbrands 2021 pa se je to število povečalo že na 9 slovenskih znamk. Preteklo covid leto je, kot smo lahko v nadaljevanju iz podanih odgovorov izluščili, nedvomno vplivalo na perepcijo v glavah potrošnikov, ki je reflektirala povečano vračanje k domačim, tradicionalnim, preverjenim znamkam. Druga (ne tako presenetljiva) zanimivost je v številu navedenih trgovcev, namreč kar pet trgovcev se je uvrstilo v seznam prvih 20 znamk, ki slovenskemu potrošniku najprej in takoj padejo na misel. 

Med najbolj edinstvenimi znamkami so potrošniki izpostavili različne znamke iz različnih branž. Če bi jih lahko postavili na nek skupni imenovalec, velja izpostaviti, da gre primarno za znamke s premišljenim, unikatnim konceptom zgodbe, kateri težko najdeš kopijo ali posnemovalca.

Pri razgrnitvi vprašanja, katerim znamkam slovenski potrošniki najbolj zaupajo, so prevladovali pretežno enaki odgovori, tako za leto 2020 kot za leto 2021. Bistvena zanimivost oz. razlika, ki jo vseeno velja izpostaviti, je (po)rast zaupanja znamki v branži farmacije. Glede na branžo, pa so slovenskih potrošniki med prvih 20 znamk, ki jim najbolj zaupajo, v približno enakih deležih navedli znamke iz glavnine branž vsakodnevnega življenja: hrana in pijača, trgovci, oblačila, avtomobili, telefonija, tehnika in dom, farmacija.

Ko gre za razgrinjanje znamk, ki najbolje ustrezajo potrošnikovim potrebam, so v ospredju znamke iz branž obutev, telefonija, dom, hrana in pijača.

Pri identifikaciji z znamkami pa so potrošniki primarno navajali znamke z močno sporočilnostjo, vizualno podobo, globalno prepoznavnostjo, v nekaterih odgovorih so prevladovale znamke višjega cenovnega razreda. Posebna zanimivost je, da so potrošniki v raziskavi Superbrands 2021 (v primerjavi s Superbrands 2020) pri odgovoru na to vprašanje na drugo mesto postavili domačo znamko iz branže obutve, takoj za prvim mestom globalne znamke, ki prav tako prihaja iz branže obutve.

Ostali prispevki

APPLE GRE V ELEKTRIČNE AVTOMOBILE

APPLE GRE V ELEKTRIČNE AVTOMOBILE

Proizvajalec priljubljenih iPhonov do leta 2024 načrtuje proizvodnjo električnih avtomobilov. Tehnološki velikan naj bi tako tekmoval na hitro...

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

Blagovne znamke se vse bolj zavedajo pomena okolja, ko gre za obstoječo in bodočo proizvodnjo njihove embalaže za izdelke, s katerimi se...

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

Spar spodbudno nagovarja s kampanjo Razmišljaj EKOlogično! Zavedajo se, da je nakup živil del rutine slehernika, zato se kontinuirano trudijo...

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

Ne samo restavracije s hitro prehrano, pravzaprav vse restavracije in ponudniki gostinskih storitev so bili v preteklem letu primorani razmišljati...

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

Ne samo odnos do okolja, korona leto je prineslo tudi nove razmisleke k boljšim prehranskim odločitvam. Mnogi, ki so delali od doma, so celo...

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

Da v branži avtomobilizma že lep čas prodirajo električni avtomobili, ter da jim postajajo potrošniki vse bolj naklonjeni zaradi vse večje okoljske...

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja