📅 29.07.2021

Superbrands ostaja globalna neodvisna avtoriteta za znamčenje, ki podeljuje priznanja najboljšim blagovnim znamkam. Deluje v skoraj 100 državah sveta na 5 različnih kontinentih. Z letnimi razglasitvami rezultatov ohranja celovite preglede dobrih zgodb znamk, ki se merijo po ključnih indikatorjih: prepoznavnost in pomnjenje, lojalnost in zaupanje, identifikacija ali poistovetenje, zlitje z lastnimi in potrošniškimi potrebami.

V prejšnji številki revije Super Znamka smo razgrnili, kako se je zgodba Superbrands Global začela leta 1994 z radijsko oddajo na radiu GLR (danes BBC Radio London), ki jo je vodil Marcel Knobil, ustanovitelj Superbrands. Oddaja je bila namenjena pogovorom o blagovnih znamkah iz vsakdanjega življenja potrošnikov. Na podlagi uspeha oddaje je bila čez leto dni ustanovljena organizacija Superbrands, ki že tretje desetletje predstavlja »biblije znamk«, ki izidejo v celovitih letnih pregledih in publikacijah vsepovsod po svetu.

Zgodba Superbrands tako potrjuje, da se najboljše in zanimive znamke res rojevajo spontano in na povsem banalnih temeljih; v primeru nagrad Superbrands je bila za to dovolj priljubljena radijska oddaja o znamkah, ki so jo ljudje posvojili za svojo. Najbolj fascinantni del te zgodbe o uspehu je, da zastavljeni koncept deluje in se je dobro prijel ne samo v različnih državah, ampak tudi kontinentih sveta, ki se že vnaprej razlikujejo po svojem izhodiščnem kulturnem, družbenem in zgodovinskem miljeju: v Afriki, Oceaniji, Severni in Južni Ameriki ter pri nas v Evropi. Matična hiša Superbrands, ki prihaja iz Velike Britanije, je tako uspela zgraditi močno avtoriteto pri izboru in oceni blagovnih znamk, kar funkcionira globalno. Postopek izbora najboljših blagovnih znamk poteka po strogih pravilih organizacije Superbrands, ki temeljijo na neodvisni raziskavi potrošnikov. Najboljše znamke, ki se po izboru potrošnikov (in šele nato končne ocene žirije) uvrstijo v finale in prejmejo priznanje, si s tako pridobljenim statusom krepijo položaj in ugled v očeh potrošnikov, da kupujejo najboljšo znamko. Vsi prejemniki nagrad se tudi uvrstijo v letno publikacijo, ki ostaja referenčno gradivo v domači in globalni knjižnici superbrandov. Za potrebe lastnega tržnega in korporativnega komuniciranja nagrajene znamke prejmejo tudi svoje personalizirane izvode knjig. Na slovenskem trgu je zato včasih neupravičen očitek, da so prejemniki nagrad za svoja priznanja plačali, in prav je, da ga na tem mestu vseeno izpostavimo in pojasnimo: strošek je v produkciji in obdelavi personaliziranih knjig, ki se po rezultatih naročijo posebej za korporativne namene. Raziskave potrošnikov (pri nas Ipsos) in ocene žirije pa so vselej strokovne, neodvisne, pod visoko uveljavljenimi standardi Supebrands in nikakor(!) s strani trga/supebrandov plačljive. Ekipa Superbrands Slovenija želi ohranjati neodvisno in samostojno raziskovanje ter glas ljudstva/potrošnikov, na drugi strani pa krepiti ugled in zaupanje na strani superbrandov, ki se uvrstijo v ožji izbor, s čimer so povabljeni v družino Superbrands Slovenija.

Superbrands Global

Ostali prispevki

ZNANJE, VÉDENJE

ZNANJE, VÉDENJE

– Kako narediti produkcijo bolj trajnostno?
– TikTok bo premagal Youtube in Google.
– Komu na spletu bolj zaupamo?
– PR pobegi.

MESSVJU: Sašo Šketa, kulinarični bloger

MESSVJU: Sašo Šketa, kulinarični bloger

»Evo ti kosilo«, nova kuharska knjiga priljubljenega ustvarjalca receptov in kulinaričnega blogerja, Saša Škete, bo po našem prepričanju postala ponarodela fraza v svetu slovenskega kulinaričnega ustvarjanja. Seveda za tem stoji zgodba. Dobra zgodba.

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

V prazničnem času ljudje še bolj na stežaj, kot ponavadi, odpremo svoje denarnice. Zato jih v upanju – da jih bomo odprli pri njih – na stežaj odprejo tudi trgovci. In s čarobnimi zgodbami, ki se človeka dotaknejo, zaigrajo na čustvene note nas kupcev.

OSREDNJA TEMA: PRAVLJIČNOST V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: PRAVLJIČNOST V ZNAMČENJU

K tržni prepoznavnosti znamke nedvomno prispevajo tudi logotipi, kreativne vsebine, spletna mesta in aplikacije. A to je zgolj en, eksterni del celotne zgodbe. Seveda je razumljivo, da smo ljudje tudi vizualni in se odzivamo tudi na takšne in drugačne vizualne pečate. Običajno smo tudi nagnjeni k posnemanju nečesa ali k reciklažam impresij. Vendar ključno gonilo ali motor uspešnih znamk je tudi v mnogih nevidnih in unikatnih dejavnikih, ki se gradijo kontinuirano, skozi čas. Gradnja znamke je skupek zaporednih, ne nujno enoznačnih strateških procesov. Kot tako jo velja proučevati interno kot tudi eksterno.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja