Petkov evrovizijski odklop po izboru urednice: White and Black Blouse

Aktualno, Prispevki

»Ples, ravnotežje, na belem in črnem bluesu«.
📅 30.07.2021

White and Black Blouse (Francija 1990)

Pisalo se je leto 1990 in še od tistega leta mi ostaja ta pesem živa v glavi, spominjam se jo po odločni melodiki in vizualnem performansu. Prezenca pevke je zarezala in se dotaknila mojega čutenja sveta kot deklice. Čeprav jezika nisem razumela in sem se šele kasneje spuščala v prevod te pesmi, ki mi je ostala tako impresivna. Francozinja Joëlle Ursull je leta 1990 zastopala Francijo na Evroviziji s pesmijo White and Black Blouse. Prepevala je o tem, da smo vsi enaki, ne glede na barvo kože.

Morda se problematizacija te sporočilnosti danes zdi že tako banalna, vsakdanja, a nekatere bralke in bralce upam, da s petkovim video odklopom popeljem v poskus razumevanja časa leta 1990, ko so te tematike predstavljale razbijanje prvih tabujev. V našem evropskem prostoru. Tudi kasneje – tisti, ki so bolj pozorni tudi na družbeni vidik tega mednarodnega festivala – je Francija v reprezentacijah podobnih idej na Evrovizijo pošiljala vedno več temnopoltih glasbenikov z močno sporočilnostjo pesmi. To izpostavljam na tem mestu predvsem zato, ker je bil to v tistem obdobju za Francijo tako živ preskok in razlika od prejšnjih let, ko so na Evrovizijo pošiljali klasične lolita pevke. 

Pesem White and Black Blouse ti gre naravnost v srce, ti prebode dušo, kot lovska puščica … o čemer piše in poje tudi pesem sama. Vabljeni k poslušanju.

Ostali prispevki

SUPERBRANDS SLOVENIJA

SUPERBRANDS SLOVENIJA

Vse se je začelo leta 1994 z radijsko oddajo na radiu GLR (danes BBC Radio London), ki jo je vodil Marcel Knobil, ustanovitelj …

SUPERBRANDS GLOBAL

SUPERBRANDS GLOBAL

Vse se je začelo leta 1994 z radijsko oddajo na radiu GLR (danes BBC Radio London), ki jo je vodil Marcel Knobil, ustanovitelj …

BLAGOVNA ZNAMKA DELODAJALCA

BLAGOVNA ZNAMKA DELODAJALCA

Meritev in lestvic delovanja blagovnih znamk je mnogo, primarno se razlikujejo po vsebini merjenih indikatorjev zadovoljstva. Minulo pomlad so na...

NOVE NAKUPNE NAVADE SLOVENSKIH KUPCEV

NOVE NAKUPNE NAVADE SLOVENSKIH KUPCEV

»Aktualno situacijo zaznamuje digital na dopingu«
Oktobra 2020 sta iPROM in Valicon predstavila rezultate raziskave o novih nakupnih navadah slovenskih kupcev.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja