NOVE NAKUPNE NAVADE SLOVENSKIH KUPCEV

Prispevki

»Aktualno situacijo zaznamuje digital na dopingu«
📅 10.03.2021

Oktobra 2020 sta iPROM in Valicon predstavila rezultate raziskave o novih nakupnih navadah slovenskih kupcev. Društvo za marketing Slovenije pa se je v nadaljevanju dodatno poglobilo v izsledke raziskave, in odlično odprlo poglobljeno diskusijo, kako naj se marketing odslej odziva, in kaj lahko predvsem pričakujemo v naslednjih mesecih.

Leon Brenčič (iPROM) je ob teh razmislekih osvetlil mednarodne študije o človekovem vedenju, ki potrjujejo, da posameznik/potrošnik v povprečju potrebuje 66 dni oz. dva meseca, da popolnoma usvoji oz. avtomatizira nove navade. Ni slabo, lahko v tem trenutku razmišlja marsikatera tržna znamka, ki se spogleduje z nujo vpeljave, ali, pogosteje, prenove digitalizacijskih procesov v nakupnih procesih končnih kupcev (velja za tiste panoge, ki seveda lahko delujejo tudi po tem principu). Dva korona vala v preteklem letu sta ugotovljeno več kot potrdila. Četudi so se čez poletje ljudje kot potrošniki vrnili nazaj k starim nakupnim navadam, so že v drugem valu drveli k novim navadam, ki so jih v prvem valu delno ali v celoti usvojili, v drugem valu pa še dodatno utrdili. Temu v prid sta potrdili tudi aktualni raziskavi o povečani obiskanosti slovenskih spletnih strani (Ipsos, MOSS) in o rabi digitalnih medijev (Valicon).

Foto. Unsplash

Toda kako se v podjetju vsega skupaj lotiti, še zlasti tam, kjer so te valove nekoliko zamudili? Matjaž Robinšak (Valicon) ob predstavitvi Valiconove raziskave #Novanormalnost izpostavlja, da ključni čas za začetek komuniciranja s potrošnikom nastopi takrat, ko se uporabniki začnejo vračati nazaj v ustaljeno življenje. Takrat nas kot potrošnike manj bremenijo strahovi in skrbi, bolj se odpremo možnosti večjih in obsežnejših nakupov. Čeprav so mnoge branže in podjetja po prvem valu po drugi strani tudi iskreno priznala, da tega zagotovljenega časa žetve žal niso tako občutili ali izživeli kot nekoč. Tu nastopi čas za oceno aktivnosti in pripravo na naslednji cikel aktivnosti, kot v nadaljevanju ključno osvetljuje Robinšak. Kako torej nagovoriti Janeza, kateremu je primarna skrb zdravje, Mojco, ki se mentalno utaplja v ekonomski ogroženosti in finančni previdnosti, ter Markija, ki si samo želi nazaj življenja brez današnjih fizičnih omejitev? Vse tri je nujno in predvsem potrebno nagovarjati ločeno, kar je obsežen zalogaj v vseh aspektih (oglaševanje, tržno komuniciranje). Obenem tu ne gre zanemariti tradicionalnih kanalov; s premišljenimi koraki je potrebno izpeljati proces medijske konvergence, in si odgovoriti na vprašanja, kje se večinoma, ali zaenkrat, realizira medijska potrošnja (doma). Šele od tu dalje se potem kreirata vsebina in zgodba.

Ne rečem, da to lahko postane prihodnost, kar se dogodkov tiče. Tu želim osvetliti, kako je pri digitalnih adaptacijah nujna premišljena in spretna strategija, pri kateri je druženje z najbolj klasičnimi IT-jevci včasih bolj dobrodošlo kot vse ostalo. Naj bodo takšne prakse navdih tudi za vse bodoče digitalne kampanje komuniciranja s potrošniki.

Vir: Iprom, Valicon, Dms, Ipsos

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.