Petkov evrovizijski odklop po izboru urednice: White and Black Blouse

Aktualno, Prispevki

»Ples, ravnotežje, na belem in črnem bluesu«.
📅 30.07.2021

White and Black Blouse (Francija 1990)

Pisalo se je leto 1990 in še od tistega leta mi ostaja ta pesem živa v glavi, spominjam se jo po odločni melodiki in vizualnem performansu. Prezenca pevke je zarezala in se dotaknila mojega čutenja sveta kot deklice. Čeprav jezika nisem razumela in sem se šele kasneje spuščala v prevod te pesmi, ki mi je ostala tako impresivna. Francozinja Joëlle Ursull je leta 1990 zastopala Francijo na Evroviziji s pesmijo White and Black Blouse. Prepevala je o tem, da smo vsi enaki, ne glede na barvo kože.

Morda se problematizacija te sporočilnosti danes zdi že tako banalna, vsakdanja, a nekatere bralke in bralce upam, da s petkovim video odklopom popeljem v poskus razumevanja časa leta 1990, ko so te tematike predstavljale razbijanje prvih tabujev. V našem evropskem prostoru. Tudi kasneje – tisti, ki so bolj pozorni tudi na družbeni vidik tega mednarodnega festivala – je Francija v reprezentacijah podobnih idej na Evrovizijo pošiljala vedno več temnopoltih glasbenikov z močno sporočilnostjo pesmi. To izpostavljam na tem mestu predvsem zato, ker je bil to v tistem obdobju za Francijo tako živ preskok in razlika od prejšnjih let, ko so na Evrovizijo pošiljali klasične lolita pevke. 

Pesem White and Black Blouse ti gre naravnost v srce, ti prebode dušo, kot lovska puščica … o čemer piše in poje tudi pesem sama. Vabljeni k poslušanju.

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

Zadnji septembrski četrtek je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 29 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk…

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja