Petkov evrovizijski odklop po izboru urednice: Monté la riviè

Aktualno, Prispevki

Navzgor po reki
📅 03.09.2021

Monté la riviè (Francija 1992)

Seveda takrat nisem razumela francoščine, ko sem jo prvič slišala na izboru za Pesem Evrovizije, saj je bilo to davnega leta 1992, pa mi je vseeno ostal ritem, izpeta melodija, z lahkimi ritmi reggaeja. Prvič tudi, da so se izlili takšni beati na tako serioznem festivalu z orkestrom v živo (dokler so se pesmi še predstavljale ob orkestru z glavnim dirigentom posamezne države na čelu), ki ni vključeval klasično preverjenih inštrumentov. Takšno pesem lahko za začetek pošlje samo Francija, sem kasneje analitično premišljevala. Vsaj v tistih časih je Francija nekako dominirala v prodiranju nekonvencionalnih melodij.

Kasneje, ko je prišel internet in mi je pesem še vedno odzvanjala v glavi, sem šla raziskovat in pridobila več informacij o sami pesmi. Avtor kakor tudi performer te pesmi na Evroviziji leta 1992 je bil Kali iz otoka Martinik (Martinique). Ta otoček v Malih Antilih v vzhodnem Karibskem morju spada pod Francijo kot prekomorski departma in hkrati regija. Francozi so s to pesmijo tudi prvič poslali predstavnika, ki je pesem odpel v antilski kreolščini in menda je bilo to tudi edinič, da je bila v zgodovini tekmovanja za pesem Evrovizije predstavljena oz. odpeta antilska kreolščina.

Pesem razvija idejo, kako se je potrebno pogumno povzpenjati po reki navzgor, ker šele na koncu, na vrhu se pokaže tista prava »reka ljubezni«, »reka življenja«, »izvir reke«, kar je piedestal potrebe po iskanju miru in ljubezni v sodobnem svetu. Glasbenika Kalija so takrat pogosto opisovali kot evropski navdih za zvoke Haitija, pri čemer je takrat prezentirana pesem že bila opremljena z zvokom sintetizatorja, ki je v tistem obdobju na Evroviziji vedno bolj pridobival svoje mesto kot zaželeni inštrument ob live orcestra.

Naj bo petkov evrovizijski odklop s to melodijo malce tudi slovo od poletja, obenem pa popotnica za nadaljnje poklicne podvige v jeseni, ki prihaja. Izzivi so lahko ciljno orientirani kot tista gora in reka, k izviru katere je vredno priti.

Vabljeni k poslušanju, prijeten petkov odklop.

Evrovizijski nastop:

Uradni video:

Ostali prispevki

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja