Petkov evrovizijski odklop po izboru urednice: Monté la riviè

Aktualno, Prispevki

Navzgor po reki
📅 03.09.2021

Monté la riviè (Francija 1992)

Seveda takrat nisem razumela francoščine, ko sem jo prvič slišala na izboru za Pesem Evrovizije, saj je bilo to davnega leta 1992, pa mi je vseeno ostal ritem, izpeta melodija, z lahkimi ritmi reggaeja. Prvič tudi, da so se izlili takšni beati na tako serioznem festivalu z orkestrom v živo (dokler so se pesmi še predstavljale ob orkestru z glavnim dirigentom posamezne države na čelu), ki ni vključeval klasično preverjenih inštrumentov. Takšno pesem lahko za začetek pošlje samo Francija, sem kasneje analitično premišljevala. Vsaj v tistih časih je Francija nekako dominirala v prodiranju nekonvencionalnih melodij.

Kasneje, ko je prišel internet in mi je pesem še vedno odzvanjala v glavi, sem šla raziskovat in pridobila več informacij o sami pesmi. Avtor kakor tudi performer te pesmi na Evroviziji leta 1992 je bil Kali iz otoka Martinik (Martinique). Ta otoček v Malih Antilih v vzhodnem Karibskem morju spada pod Francijo kot prekomorski departma in hkrati regija. Francozi so s to pesmijo tudi prvič poslali predstavnika, ki je pesem odpel v antilski kreolščini in menda je bilo to tudi edinič, da je bila v zgodovini tekmovanja za pesem Evrovizije predstavljena oz. odpeta antilska kreolščina.

Pesem razvija idejo, kako se je potrebno pogumno povzpenjati po reki navzgor, ker šele na koncu, na vrhu se pokaže tista prava »reka ljubezni«, »reka življenja«, »izvir reke«, kar je piedestal potrebe po iskanju miru in ljubezni v sodobnem svetu. Glasbenika Kalija so takrat pogosto opisovali kot evropski navdih za zvoke Haitija, pri čemer je takrat prezentirana pesem že bila opremljena z zvokom sintetizatorja, ki je v tistem obdobju na Evroviziji vedno bolj pridobival svoje mesto kot zaželeni inštrument ob live orcestra.

Naj bo petkov evrovizijski odklop s to melodijo malce tudi slovo od poletja, obenem pa popotnica za nadaljnje poklicne podvige v jeseni, ki prihaja. Izzivi so lahko ciljno orientirani kot tista gora in reka, k izviru katere je vredno priti.

Vabljeni k poslušanju, prijeten petkov odklop.

Evrovizijski nastop:

Uradni video:

Ostali prispevki

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

Blagovne znamke se vse bolj zavedajo pomena okolja, ko gre za obstoječo in bodočo proizvodnjo njihove embalaže za izdelke, s katerimi se...

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

Spar spodbudno nagovarja s kampanjo Razmišljaj EKOlogično! Zavedajo se, da je nakup živil del rutine slehernika, zato se kontinuirano trudijo...

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

Ne samo restavracije s hitro prehrano, pravzaprav vse restavracije in ponudniki gostinskih storitev so bili v preteklem letu primorani razmišljati...

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

Ne samo odnos do okolja, korona leto je prineslo tudi nove razmisleke k boljšim prehranskim odločitvam. Mnogi, ki so delali od doma, so celo...

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

Da v branži avtomobilizma že lep čas prodirajo električni avtomobili, ter da jim postajajo potrošniki vse bolj naklonjeni zaradi vse večje okoljske...

LEGO ZAPESTNICE

LEGO ZAPESTNICE

Lego zapestnice že lep čas razveseljujejo mlajše, Lego pa z uvedbo dodatnih linij izdelkov vsakič znova potrjuje in utrjuje status kul znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja