Petkov evrovizijski odklop po izboru urednice: Monté la riviè

Aktualno, Prispevki

Navzgor po reki
📅 03.09.2021

Monté la riviè (Francija 1992)

Seveda takrat nisem razumela francoščine, ko sem jo prvič slišala na izboru za Pesem Evrovizije, saj je bilo to davnega leta 1992, pa mi je vseeno ostal ritem, izpeta melodija, z lahkimi ritmi reggaeja. Prvič tudi, da so se izlili takšni beati na tako serioznem festivalu z orkestrom v živo (dokler so se pesmi še predstavljale ob orkestru z glavnim dirigentom posamezne države na čelu), ki ni vključeval klasično preverjenih inštrumentov. Takšno pesem lahko za začetek pošlje samo Francija, sem kasneje analitično premišljevala. Vsaj v tistih časih je Francija nekako dominirala v prodiranju nekonvencionalnih melodij.

Kasneje, ko je prišel internet in mi je pesem še vedno odzvanjala v glavi, sem šla raziskovat in pridobila več informacij o sami pesmi. Avtor kakor tudi performer te pesmi na Evroviziji leta 1992 je bil Kali iz otoka Martinik (Martinique). Ta otoček v Malih Antilih v vzhodnem Karibskem morju spada pod Francijo kot prekomorski departma in hkrati regija. Francozi so s to pesmijo tudi prvič poslali predstavnika, ki je pesem odpel v antilski kreolščini in menda je bilo to tudi edinič, da je bila v zgodovini tekmovanja za pesem Evrovizije predstavljena oz. odpeta antilska kreolščina.

Pesem razvija idejo, kako se je potrebno pogumno povzpenjati po reki navzgor, ker šele na koncu, na vrhu se pokaže tista prava »reka ljubezni«, »reka življenja«, »izvir reke«, kar je piedestal potrebe po iskanju miru in ljubezni v sodobnem svetu. Glasbenika Kalija so takrat pogosto opisovali kot evropski navdih za zvoke Haitija, pri čemer je takrat prezentirana pesem že bila opremljena z zvokom sintetizatorja, ki je v tistem obdobju na Evroviziji vedno bolj pridobival svoje mesto kot zaželeni inštrument ob live orcestra.

Naj bo petkov evrovizijski odklop s to melodijo malce tudi slovo od poletja, obenem pa popotnica za nadaljnje poklicne podvige v jeseni, ki prihaja. Izzivi so lahko ciljno orientirani kot tista gora in reka, k izviru katere je vredno priti.

Vabljeni k poslušanju, prijeten petkov odklop.

Evrovizijski nastop:

Uradni video:

Ostali prispevki

OSREDNJA TEMA: KULTURNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: KULTURNO V ZNAMČENJU

Kdaj je kulturno znamčenje uspešno izvedeno, uresničeno? Ko znamke postanejo pomembne za ljudi. Ko postanejo kulturni simboli. In celo prerastejo v kulturne ikone.

B2B beyond: DIGITALNA TRANSFORMACIJA

B2B beyond: DIGITALNA TRANSFORMACIJA

Spoznali boste izkušnje podjetij z uspešno B2B transformacijo, pasti, izzive in rešitve za uspešno transformacijo, ter ključne razlike, ki jih morajo B2B podjetja upoštevati v primerjavi z B2C marketingom.

TRENDI: Nostalgija se vrača – v glamurju

TRENDI: Nostalgija se vrača – v glamurju

Trendi so vsekakor vedno in najprej refleksija akcij in reakcij glede na trenutni čas. Ta preverjeni trend vzpostavlja takojšnjo povezavo s potrošnikom tako, da izkustvene vplive takoj razume, kar je še posebej dobrodošlo v vse bolj razdeljenem svetu.

GLOBALNE NOVICE

GLOBALNE NOVICE

Jar Platinum Plus – brez sledi kamna, Zalando – portreti nove generacije, Pametno pregibni HONOR Magic5, Huaweijeva igrica Epic Seven – v AppGalery, Waterfront Park – igrive umetniške instalacije

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja