NOVE NAKUPNE NAVADE SLOVENSKIH KUPCEV

Prispevki

»Aktualno situacijo zaznamuje digital na dopingu«
📅 10.03.2021

Oktobra 2020 sta iPROM in Valicon predstavila rezultate raziskave o novih nakupnih navadah slovenskih kupcev. Društvo za marketing Slovenije pa se je v nadaljevanju dodatno poglobilo v izsledke raziskave, in odlično odprlo poglobljeno diskusijo, kako naj se marketing odslej odziva, in kaj lahko predvsem pričakujemo v naslednjih mesecih.

Leon Brenčič (iPROM) je ob teh razmislekih osvetlil mednarodne študije o človekovem vedenju, ki potrjujejo, da posameznik/potrošnik v povprečju potrebuje 66 dni oz. dva meseca, da popolnoma usvoji oz. avtomatizira nove navade. Ni slabo, lahko v tem trenutku razmišlja marsikatera tržna znamka, ki se spogleduje z nujo vpeljave, ali, pogosteje, prenove digitalizacijskih procesov v nakupnih procesih končnih kupcev (velja za tiste panoge, ki seveda lahko delujejo tudi po tem principu). Dva korona vala v preteklem letu sta ugotovljeno več kot potrdila. Četudi so se čez poletje ljudje kot potrošniki vrnili nazaj k starim nakupnim navadam, so že v drugem valu drveli k novim navadam, ki so jih v prvem valu delno ali v celoti usvojili, v drugem valu pa še dodatno utrdili. Temu v prid sta potrdili tudi aktualni raziskavi o povečani obiskanosti slovenskih spletnih strani (Ipsos, MOSS) in o rabi digitalnih medijev (Valicon).

Foto. Unsplash

Toda kako se v podjetju vsega skupaj lotiti, še zlasti tam, kjer so te valove nekoliko zamudili? Matjaž Robinšak (Valicon) ob predstavitvi Valiconove raziskave #Novanormalnost izpostavlja, da ključni čas za začetek komuniciranja s potrošnikom nastopi takrat, ko se uporabniki začnejo vračati nazaj v ustaljeno življenje. Takrat nas kot potrošnike manj bremenijo strahovi in skrbi, bolj se odpremo možnosti večjih in obsežnejših nakupov. Čeprav so mnoge branže in podjetja po prvem valu po drugi strani tudi iskreno priznala, da tega zagotovljenega časa žetve žal niso tako občutili ali izživeli kot nekoč. Tu nastopi čas za oceno aktivnosti in pripravo na naslednji cikel aktivnosti, kot v nadaljevanju ključno osvetljuje Robinšak. Kako torej nagovoriti Janeza, kateremu je primarna skrb zdravje, Mojco, ki se mentalno utaplja v ekonomski ogroženosti in finančni previdnosti, ter Markija, ki si samo želi nazaj življenja brez današnjih fizičnih omejitev? Vse tri je nujno in predvsem potrebno nagovarjati ločeno, kar je obsežen zalogaj v vseh aspektih (oglaševanje, tržno komuniciranje). Obenem tu ne gre zanemariti tradicionalnih kanalov; s premišljenimi koraki je potrebno izpeljati proces medijske konvergence, in si odgovoriti na vprašanja, kje se večinoma, ali zaenkrat, realizira medijska potrošnja (doma). Šele od tu dalje se potem kreirata vsebina in zgodba.

Ne rečem, da to lahko postane prihodnost, kar se dogodkov tiče. Tu želim osvetliti, kako je pri digitalnih adaptacijah nujna premišljena in spretna strategija, pri kateri je druženje z najbolj klasičnimi IT-jevci včasih bolj dobrodošlo kot vse ostalo. Naj bodo takšne prakse navdih tudi za vse bodoče digitalne kampanje komuniciranja s potrošniki.

Vir: Iprom, Valicon, Dms, Ipsos

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja