Naša naloga je, da smo najprej kreativni v kreiranju prave ekipe.

Aktualno, Kolumne

Boško Praštalo, ustanovitelj in lastnik licence superbrands slovenija, o kreativnosti znamk.
Boško
📅 24.01.2022

Zadnje vprašanje, ki mi ga je naša urednica Ines postavila pri mojem izzivu spisati nov uvodnik, je bilo: »Kaj nam kreacija lahko da? Začnem in zaključim lahko s preprostim odgovorom »vse«, kar pa seveda ni kreativno.

Kaj nas je pripeljalo do današnje točke? Kako smo uspeli kreirati obstoječi svet, podjetja, blagovne znamke? Kakšno vlogo so pri tem imele kreativne blagovne znamke in kdo je skozi te blagovne znamke izražal svojo kreativnost? Izredno pomembno vlogo pri postavitvi novih trendov, sodobnega načina življenja je imela prav kreativnost blagovnih znamk oziroma posameznikov in ekip, ki kreirajo blagovne znamke v določnem okolju. Kombinacija pravih posameznikov, sodobne tehnologije in pričakovanja trga poskrbi, da blagovna znamka skozi produkt, storitev, komunikacijo izžareva svojo kreativnost. V teoriji vsi vemo, da je skoraj nemogoče kreirati v toksičnem okolju, kjer ni psihološke varnosti, kjer se ne spodbuja kreativnosti. Prav tako se večina nas zaveda, da vsak izmed nas izraža kreativnost na svoj način, kar pomeni, da lahko vsak izmed nas na svoj način prispeva, da blagovna znamka izžareva primerno kreativnost in tako dejansko vstopi ali obstane na trgu.

Pravo vprašanje se postavlja, kdo v organizaciji je zadolžen, da se kreira kreativno okolje, ki bo dolgoročno omogočilo, da blagovna znamka izžareva primerno kreativnost. Na kratko lahko rečem »vsi, ki so del organizacije«, ker je od kreativnosti vseh sodelavcev odvisen končni uspeh blagovne znamke. V primeru kreativnosti je ključen človeški faktor, le posamezniki oziroma ekipe so tiste, ki lahko prispevajo k temu, da so blagovne znamke kreativne, da so nenehno sodobne tako, da kreirajo nove trende ali pa se preprosto prilagodijo le-tem. Zakaj je to pomembno? Preprosto, ker je potrošnik vedno bolj zahteven, ozaveščen in pričakuje kreativnost s strani blagovnih znamk. Nikoli ne smemo pozabiti na konkurenco in na to, da nam danes sodobna tehnologija omogoča, da se vedno bolj kreativno izražamo.

Večina blagovnih znamk obstaja zaradi končnega potrošnika; še vedno je človek tisti, ki v večini primerov gradi blagovne znamke. Naša naloga je, da smo najprej kreativni v kreiranju prave ekipe in spodbujanju kreativnega okolja s ciljem, da se naša blagovna znamka čim bolj približa zahtevam in potrebam končnega potrošnika.

Ostale kolumne

KOLUMNA: INES MARKOVČIČ. ARHITEKTURA V ZNAMČENJU.

KOLUMNA: INES MARKOVČIČ. ARHITEKTURA V ZNAMČENJU.

Ideologija, poslanstvo, vizija znamke … vse to se izraža skozi diskurz ubesedenega, vizualiziranega, ozvočenega, animiranega. Sleherna takšna reprezentacija odseva družbeno-kulturni imperativ znamke. Ne gre le za reprezentacijo znamkine sporočilnosti, ampak je najprej znamkina sporočilnost tudi posledica njene arhitekture in organigrama znotraj podjetja. Znamkin jezik je del družbe, organizacije, podjetja, v okviru katerega deluje, in ne nekaj družbeno, kulturno ali poslovno ločenega.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

Pod besedno zvezo arhitektura znamke si predstavljam izredno široko področje, ki seveda vključuje pester nabor dejavnikov: od dolgoročne vizije znamke, strateškega pozicioniranja glede na potrošnike, ekipe, ki diha z znamko, do znanja in denarja, ki so na voljo pri ustvarjanju določene znamke. Predvsem je to dolgoročen proces, hkrati pa ne smemo pozabiti, da zaradi nešteto dejavnikov večina znamk potrebuje unikatni prostor, unikatno arhitekturo. Žal velikokrat pri arhitekturi znamk pozabimo na te dejavnike in na dejstvo, da ustvarjanje potrebuje svoj čas, tako pri ustvarjalcih kot potrošnikih. V tem svetu se instantne rešitve pač ne obnesejo.  

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

Brez česa ne gre…
Glede na to, da je digitalnih orodij za ustvarjanje digitalne znamke res veliko, se najprej ustavimo pri osnovah. Težko je reči, kaj vse zares potrebujete za digitalno znamčenje, je pa jasno, brez česa ne morete. Interaktivnosti! Graditi znamko na interaktivnem mediju brez interaktivnosti je, kot da bi na radiu predvajali TV oglase. Nekaj je, a ni prav učinkovito.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

Ste pomislili, da so vaši zaposleni najpomembnejši del  vašega digitalnega znamčenja? Samo pomislite, koliko elektronskih sporočil gre na dnevni bazi iz vaše hiše in koliko ljudi bere vaše podpise ali pa njihove vsebine na LinkedInu.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

Zakaj ne krilatica digitalno znamčenje? Ker je cilj znamčenja vedno približati znamko ljudem, ki smo analogna bitja. Tako pri znamčenju ne sme iti za približanje znamke novim okoljem, temveč načinom, kako človek ta nova okolja uporablja.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

Kje smo prisotni, zakaj smo prisotni, kako smo prisotni, od kdaj smo prisotni z znamko v digitalnem svetu, in še kaj v tej smeri, so pomembna vprašanja. Seveda se izhodiščno vprašanje nanaša na kanale družbenih medijev, ki jih v svojem zasebnem ali poslovnem življenju uporabljamo kot spremljevalci ali ustvarjalci.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja