TEMA V ZNAMČENJU: Maxi/minimalizem znamk.
“Less is more” ali “More is more”?
Pa ja, prag iz 20. v 21. stoletje nas je zbudil v konceptih minimalizma. Postal je praktično mainstream. Filozofija simplicizma, preproščine, kako zreducirati, optimizirati, subvertirati odvečni junk, balast in kič na raven preprostih kompozicij, idej, linij, oblik … skratka v “less is more“.
Vse to se je odražalo skozi umetnost, slikarstvo, modo, make-up, hrano, pohištvo, krajinsko in urbano arhitekturo ter vse druge aktualne reprezentacije javnega, torej tudi oglasna in promocijska sporočila znamk: sčiščene linije v oblikovalskih presežkih in objektih, asketska arhitektura, minimalistična kompozicija subjektov/objektov v zgodbi, manj besed s poanto sporočilnosti … Ob tem, ko to pišem, se najprej spomnim, ne vem po kateri logiki, na znamko Geox in kampanjo “Diha!”. Mislim, da me je takrat prešinilo (ta kampanja je krasila mnoge plakate in tiskane oglase zdaj že vsaj kako desetletje nazaj, ne spomnim se letnice), kako so v bistvu z eno besedo povedali vse in sinhrono svojemu konceptu zgodbe. Čevlje je v poplavi mnogoterih ponudnikov res izziv predstaviti, obenem pa promovirati vse tiste prednosti, ki jih imajo (npr. da dihajo, so iz kvalitetnega materiala ipd.). Na oglasih je bil vedno le en izbran Geoxov čevelj, poleg pa slogan s klicajem (Diha!) in prš tistega dima, ki se je vil iz podplata (simulacija dihanja noge v čevlju).
Toda minimalizem v reprezentiranciji nekega diskurza niti ni tako nova ali revolicionarna pogruntavščina, kot se je morda na pragu tisočletja zdela. Zgodovina po poti minimalizma priča, da se je ta transcendentalistična filozofija uveljavila v …
Samo za naročnike
Že imate račun? Prijavite se.
0 komentarjev