LOKALNI NAVDIH: D`Cekar

Aktualno, Prispevki

Unikatne torbice iz dveh materialov: les in usnje.
📅 27.07.2021

Fascinantne so domače zgodbe, ki iz veselja do ustvarjanja v prostem času prerastejo v dobre zgodbe znamk. Meni osebno so toliko bolj zanimive, če zrastejo na prastarih obrtniških temeljih. Aleš in Urška Dovč, kreatorja znamke znamke D`Cekar, sta se odločila za nakup laserskega stroja z namenom dodatnega zaslužka in ob idejah, ki jima jih nikoli ne zmanjka. Ob takšnem stroju me spomini takoj popeljejo na tiste vonjave v otroštvu, ko sem z zanimanjem opazovala dedka, ki je iz lesa (na sicer bolj arhaičnih strojih in pripomočkih) ustvaril mnogo, premnogo izdelkov, meni takrat pa čisto pravi mali otroški valjar, da bova z babico valjali testo in pekli dobrote.

Unikatne lesene torbice in nahrbtniki

Da, laserski stroji so lahko “vstopnica v svet ustvarjanja”, ko svojo zgodbo opisujeta Urška in Aleš, saj, poleg lesa, omogočajo obdelave in graviranje vseh vrst materialov (les, steklo, pleksi steklo, usnje …) z izjemo kovin. Vsak večer, ko sta njuna otroka zaspala, sta premišljevala, česa vse bi se lahko s strojem lotila. Masovni izdelki jima niso dišali, ker so po njunem mnenju “brez duše”. Sta bolj zagovornika unikatnih izdelkov in omejene količine. Vrh tega sta pa še zelo precizna človeka in se rada vsemu posvetita do potankosti, tako da rutinsko izdelovanje in hitro obdelovanje naprej pri takšnih idejah ne pride v poštev.

D`Cekar

Izvirne kolekcije iz dveh materialov: les in usnje

Poigravala sta se z različnimi mislimi, od izdelave lesečnih lestencev, metuljčkov, do darilnih embalaž, napisov za svinčnike, obeskov, raznoraznih obdelav kozarcev … Potem se je rodila ideja za izdelavo torbic in takoj sta bila soglasna, da bo s premišljeno izdelavo torbic stroj najbolje izkoriščan. Občudovanja vredno je, da sta pri idejni zasnova izdelka premišljevala tudi o tem, kako bosta lahko stroj čim bolj vsestransko uporabila. Tako se je rodila unikatna znamka torbic, D`Cekar, pri katerih gre za tehnično zelo zahtevno (iz)rabo in izdelavo materialov, tisti ključni pečat ali ščepec začimbe, ki bistveno subvertira klasični izdelek v končno unikatno podobo, pa je njena umetniška zasnova.  

“Nisva dolgo posedala”, kot v svoji predstavitvi naglasita. Po seriji slik se je Aleš usedel za računalnik in samo zato, da je potegnil nekaj črt, je potreboval dve uri. Kmalu sta ugotovila, da bosta pri risanju potrebovala pomoč nekoga. S pomočjo prijatelja sta tako osvojila osnove risanja in upravljanja s kompleksnim strojem. Kontinuirano učenje skozi delo, risanje in upravljanje s strojem je rodilo zadovoljne rezultate. Idejne zasnove torbice so še danes skrbno shranjene na njunem računalniku, medtem ko laserski stroj opravlja svoje delo in je vse več v pogonu.

D`Cekar

Znamko D`Cekar odlikuje premišljena uporaba dveh klasičnih materialov, to sta les in usnje. Njuna kombinacija prepričljivo funkcionira zaradi preprostosti, saj uspešnost estetične zgodbe mnogokrat potrjuje pravilo “manj je več”. Obenem pa sama torbica zaradi obstojnosti tako izbranih materialov preprosto diha, omogoča trajnost njene uporabniške vrednosti. Les skrbno obdelata in premažeta z ekološkim rustikalnim oljem, ki pri otipu zagotavlja občutek naravnosti, po izgledu pa ustvarja vtis svilnatega sijaja. Kljub vsakodnevni rabi torbice ostanejo kot nove. Kvalitetno usnje pa mojstrsko sešije priznan slovenski usnjar.

S certifikatom obrtniške stroške stroke

V prvem letu sta oblikovala tri modele torbic, ki sta jih poimenovala Georgina, Leonora in Sophia. Osebno mi je malenkost škoda, ker bi zasnovane linije in modele izdelkov takoj raje poimenovala s slovenskimi, kot sta to pogumno storila že pri osrednjem delu krovnega imena znamke (D`Cekar), a to je zgolj moje subjektivno doživljanje pri celotni odlični zgodbi. Namreč s tem bi lahko dodatno podkrepila dejstvo in pečat, da je to 100 % slovenski izdelek, ki je pridobil cenjene certifikate slovenskega rokodelstva; Urška in Aleš Dovč sta ponosna nosilca certifikata kakovosti Rokodelstvo Art&Craft Slovenija, izdelki so tudi intelektualno zaščiteni pri Evropski uniji. Torbica Georgina in nahrbtnik Clohe nosita posebej še certifikat kakovosti Kolektivne tržne znamke Srce Slovenije. Pri novejših linijah izdelkov pa sta pričela vpeljevati tudi Swarovski kot pomemben okrasni element pri graviranih elementih, zato nekatere torbice nosijo še certifikat Swarovski. Z vsem srcem jima želim in privoščim, da na tej poti še naprej pridno ustvarjata in pridobivata vedno več tujih naročnikov, doma pa, upam, da v svojih poslovnih krogih ujamem vedno več  dam in urbanih gospodičen, ki si bodo privoščile tudi njun kos izdelka. Nenazadnje, še pri izdelavi spletne trgovine sta bila bila toliko domiselna, da sta znak za nakupovalno košarico skreirala v idejni zasnovi njune torbice. Srečno D`Cekar in na še veliko razprodanih unikatnih kosov, kot jih beležiš že zdaj.

Ostali prispevki

LOKALNE NOVICE: Mercator in bele embalaže,…

LOKALNE NOVICE: Mercator in bele embalaže,…

Seveda so navdušile in očarale. Prepričljivo izstopale na prodajnih mestih. Zgodba je skupno ujemanje vrednot in zasledovanje plemenitih ciljev, to so trajnost, odgovornost, sodelovanje in vključenost.

BOŠKO PRAŠTALO: BESEDA USTANOVITELJA

BOŠKO PRAŠTALO: BESEDA USTANOVITELJA

Romantika v znamčenju je prav to – nežno približevanje naših vrednot in zgodb ciljni skupini. Ključno je, da se naše vrednote kažejo skozi zgodbo, ki jo gradimo. Ta zgodba naj ne bo le pripoved o izdelku ali storitvi, ampak naj odraža tisto, kar nas kot znamko dela edinstvene, človeške.

Vendar pa je treba romantiko uporabiti premišljeno. Ni vsaka znamka ali ciljna skupina primerna za vsak pristop.

Bistveno je…

BRANJE: NOVICE: Navodila za uporabo

BRANJE: NOVICE: Navodila za uporabo

Morda se po naslovu ali na prvi vtis zdi bolj kot nek priročnik ali most med novinarskim diskurzom in končnim uporabnikom – bralcem, spremljevalcem – vsebin novinarskega diskurza. Pa vendar lahko marsikatero refleksijo preslikamo tudi v razmišljanja o sodobnih praksah znamčenja.

Recimo, razumevanje pojma pristranskosti. Vsak izhaja iz sebe, vsak potrošnik pri konzumiraju znamkinih izdelkov ali storitev prav tako izhaja iz sebe, svojih potreb, pričakovanj, misli in vrednot. Vse to ustvarja…

LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

Kombinacija sintetičnega materiala, odpornega na udarce, in natančnega mehanizma (kot nalašč za masovno proizvodnjo) je bila odslej cenovno dostopna in na voljo v široki paleti barv. Končni preboj pa naj bi se zgodil leta 1984, ko modelov niso več omenjali z njihovimi referenčnimi številkami, temveč je vsaka ura dobila svoje lastno ime. Inovativen švicarski izdelek je postal simbol vznemirljivega življenjskega sloga.

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023

Septembra je v Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekala gala podelitev in svečana večerja v imenu Superbrands Slovenija 2023. Vsem letošnjim prejemnikom te prestižne nagrade in personalizirane korporativne knjige čestitamo.

ZELENO SPROŠČANJE: Ekologi brez meja, Plavajoči grad

ZELENO SPROŠČANJE: Ekologi brez meja, Plavajoči grad

V svetu znamk premisleki o trajnosti nikoli ne usahnejo. Kvečjemu izzivajo, kako obstoječe prakse, obrate narediti bolj okolju prijazne. Kar za znamke in podjetja tudi vedno ni, roko na srce, hvaležna naloga. Pa ne gre za nezanimanje za okoljsko problematiko kot to, kako vse vključene deležnike v procesih „zeleno“ uglasiti, vrh tega še tako, da se tudi ekonomska računica izide.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja