LOKALNI NAVDIH: D`Cekar

Aktualno, Prispevki

Unikatne torbice iz dveh materialov: les in usnje.
📅 27.07.2021

Fascinantne so domače zgodbe, ki iz veselja do ustvarjanja v prostem času prerastejo v dobre zgodbe znamk. Meni osebno so toliko bolj zanimive, če zrastejo na prastarih obrtniških temeljih. Aleš in Urška Dovč, kreatorja znamke znamke D`Cekar, sta se odločila za nakup laserskega stroja z namenom dodatnega zaslužka in ob idejah, ki jima jih nikoli ne zmanjka. Ob takšnem stroju me spomini takoj popeljejo na tiste vonjave v otroštvu, ko sem z zanimanjem opazovala dedka, ki je iz lesa (na sicer bolj arhaičnih strojih in pripomočkih) ustvaril mnogo, premnogo izdelkov, meni takrat pa čisto pravi mali otroški valjar, da bova z babico valjali testo in pekli dobrote.

Unikatne lesene torbice in nahrbtniki

Da, laserski stroji so lahko “vstopnica v svet ustvarjanja”, ko svojo zgodbo opisujeta Urška in Aleš, saj, poleg lesa, omogočajo obdelave in graviranje vseh vrst materialov (les, steklo, pleksi steklo, usnje …) z izjemo kovin. Vsak večer, ko sta njuna otroka zaspala, sta premišljevala, česa vse bi se lahko s strojem lotila. Masovni izdelki jima niso dišali, ker so po njunem mnenju “brez duše”. Sta bolj zagovornika unikatnih izdelkov in omejene količine. Vrh tega sta pa še zelo precizna človeka in se rada vsemu posvetita do potankosti, tako da rutinsko izdelovanje in hitro obdelovanje naprej pri takšnih idejah ne pride v poštev.

D`Cekar

Izvirne kolekcije iz dveh materialov: les in usnje

Poigravala sta se z različnimi mislimi, od izdelave lesečnih lestencev, metuljčkov, do darilnih embalaž, napisov za svinčnike, obeskov, raznoraznih obdelav kozarcev … Potem se je rodila ideja za izdelavo torbic in takoj sta bila soglasna, da bo s premišljeno izdelavo torbic stroj najbolje izkoriščan. Občudovanja vredno je, da sta pri idejni zasnova izdelka premišljevala tudi o tem, kako bosta lahko stroj čim bolj vsestransko uporabila. Tako se je rodila unikatna znamka torbic, D`Cekar, pri katerih gre za tehnično zelo zahtevno (iz)rabo in izdelavo materialov, tisti ključni pečat ali ščepec začimbe, ki bistveno subvertira klasični izdelek v končno unikatno podobo, pa je njena umetniška zasnova.  

“Nisva dolgo posedala”, kot v svoji predstavitvi naglasita. Po seriji slik se je Aleš usedel za računalnik in samo zato, da je potegnil nekaj črt, je potreboval dve uri. Kmalu sta ugotovila, da bosta pri risanju potrebovala pomoč nekoga. S pomočjo prijatelja sta tako osvojila osnove risanja in upravljanja s kompleksnim strojem. Kontinuirano učenje skozi delo, risanje in upravljanje s strojem je rodilo zadovoljne rezultate. Idejne zasnove torbice so še danes skrbno shranjene na njunem računalniku, medtem ko laserski stroj opravlja svoje delo in je vse več v pogonu.

D`Cekar

Znamko D`Cekar odlikuje premišljena uporaba dveh klasičnih materialov, to sta les in usnje. Njuna kombinacija prepričljivo funkcionira zaradi preprostosti, saj uspešnost estetične zgodbe mnogokrat potrjuje pravilo “manj je več”. Obenem pa sama torbica zaradi obstojnosti tako izbranih materialov preprosto diha, omogoča trajnost njene uporabniške vrednosti. Les skrbno obdelata in premažeta z ekološkim rustikalnim oljem, ki pri otipu zagotavlja občutek naravnosti, po izgledu pa ustvarja vtis svilnatega sijaja. Kljub vsakodnevni rabi torbice ostanejo kot nove. Kvalitetno usnje pa mojstrsko sešije priznan slovenski usnjar.

S certifikatom obrtniške stroške stroke

V prvem letu sta oblikovala tri modele torbic, ki sta jih poimenovala Georgina, Leonora in Sophia. Osebno mi je malenkost škoda, ker bi zasnovane linije in modele izdelkov takoj raje poimenovala s slovenskimi, kot sta to pogumno storila že pri osrednjem delu krovnega imena znamke (D`Cekar), a to je zgolj moje subjektivno doživljanje pri celotni odlični zgodbi. Namreč s tem bi lahko dodatno podkrepila dejstvo in pečat, da je to 100 % slovenski izdelek, ki je pridobil cenjene certifikate slovenskega rokodelstva; Urška in Aleš Dovč sta ponosna nosilca certifikata kakovosti Rokodelstvo Art&Craft Slovenija, izdelki so tudi intelektualno zaščiteni pri Evropski uniji. Torbica Georgina in nahrbtnik Clohe nosita posebej še certifikat kakovosti Kolektivne tržne znamke Srce Slovenije. Pri novejših linijah izdelkov pa sta pričela vpeljevati tudi Swarovski kot pomemben okrasni element pri graviranih elementih, zato nekatere torbice nosijo še certifikat Swarovski. Z vsem srcem jima želim in privoščim, da na tej poti še naprej pridno ustvarjata in pridobivata vedno več tujih naročnikov, doma pa, upam, da v svojih poslovnih krogih ujamem vedno več  dam in urbanih gospodičen, ki si bodo privoščile tudi njun kos izdelka. Nenazadnje, še pri izdelavi spletne trgovine sta bila bila toliko domiselna, da sta znak za nakupovalno košarico skreirala v idejni zasnovi njune torbice. Srečno D`Cekar in na še veliko razprodanih unikatnih kosov, kot jih beležiš že zdaj.

Ostali prispevki

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja