KOT DA BI NA TV VRTELI SAMO TELOPE …

Aktualno, Kolumne

Zoran Savin, direktor, IAB Slovenija
📅 11.03.2022

Digitalni komunikacijski kanali so v zadnjih nekaj letih pristali med tistimi kanali, ki so predvsem namenjeni učinkovitosti. Razlogov za to je kar nekaj; najmočnejši med njimi je gotovo ta, da so že uveljavljene znamke te kanale imele predvsem kot nov prodajni kanal, na katerem so pobirale sadove svojega preteklega dela. Ob tem velja izpostaviti, da so večino razvoja nosili tehnologi, ki jim je učinkovitost najbližja vrednosti.

In nekako se zdi, da je ta kratko tu potegnila kreativnost, ki je sicer precej cvetela v tistih začetnih letih spletnega oglaševanja. Sčasoma se je zreducirala predvsem na nivo izdelovanja spletnih mest in servisov, v oglaševanju in kreativni komunikaciji pa nekako poniknila. Z njo je poniknilo tudi število kreativnih festivalov na temo izjemnih spletnih kreativnih rešitev. Toda za ponoven vzpon kreativnosti, na katero apeliram danes, je potrebno vedeti, da se je v tem času marsikaj spremenilo.

Najprej, konkurenca na tovrstnih kanalih je izjemno huda; za preboj tako ne zadostuje več nekaj pametno izpeljanih potez. To se odraža tudi na tem, da morajo znamke iz izrazitega pull principa preiti v izraziti push princip. Povedano drugače: iz strogo prodajnega v nekoliko bolj branding cikel, kjer pa je, kot vemo, kreativa izjemnega pomena. Toda za splet in druge digitalne kanale je značilno, da jih bolj kot karkoli drugega definirata dva izziva, in sicer izredno kratka pot od brandinga do prodaje ter interaktivnost te poti. V slednjem se tudi ti kanali daleč najbolj razlikujejo od ostalih.

Interaktivnosti ne gre jemati zlahka, zgolj v smislu doseganja dovršene tehnološke arhitekture. Pomembno je, da tako vzpostavljena tehnološka forma na koncu funkcionira in je v osnovnem sozvočju z znamko in njenimi vrednotami. Koncipirano interaktivnost je nujno potrebno brusiti in piliti v tem smislu, sicer padeš v zanko banalnega spletnega servisiranja.

V času, ko sem si kruh služil predvsem kot kreativni direktor, smo pred brainstormingom na tablo zapisali vse posebnosti/omejitve medija, za katerega smo ustvarjali. To je bilo odlično izhodišče za podiranje meja in hkrati prijazen opomnik, kam vse še lahko gremo podirati meje. Ideja, ki je izkoristila čim več lastnosti, ki so samosvoje mediju, je bila praviloma zmagovalna.

Zato se mi zdi ključno, da bodo bodoči pristopi kreativnosti na interaktivnih medijih temeljili predvsem na interaktivnosti 😊 tako v procesu + oglaševanja (interaktivni oglasi) kot seveda na nadaljnji poti do končne prodaje (izjemna uporabniška izkušnja). Pasice so seveda čisto OK in prepričajo marsikoga, a to je tako, kot da bi na televiziji zakupili prostor za telope. Je čisto fajn, a ne moreš ravno reči, da je izkoristek velik.

Ostale kolumne

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Znamke so kot pletenje … sliši se preprosto, kot pri učenju prvih korakov. Potrebujemo le prejo/volno in par pletilk. A potem spoznavamo, da so na voljo različne preje (ki se razlikujejo po sestavi, barvah, debelini), tehnike vzorcev (konveksna elastika, enostavna guma, ozki robi, strokes, tehnične luknje, školjke …), nenazadnje, vse je tudi odvisno od vrste pletilk, ki so različnih oblik, dolžin, vrst materialov, iz katerih so narejene.

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

✍🏻 Nataša Mohorč Kejžar

Z razvojem krize je potrošnik spremenil svoje vedenje. Za dober in stabilen odnos s potrošnikom so za podjetja ključni trije koraki. Iskanje načinov, kako se v teh spreminjajočih časih približati svojim potrošnikom, je pomembnejše kot kdaj koli prej. Blagovna znamka mora tako postati še trdnejši partner potrošniku, saj bo le tako lahko izpolnila njegove potrebe in ohranila močan odnos.

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

✍🏻 Zoran Savin

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji …

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

✍🏻 Blaž Kocjančič

Ko počasi odstranjujemo hroščato in virusov polno verzijo 2.020 s svojega operacijskega sistema, ne smemo ignorirati slona v sobi. Leto, ko so postali …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja