KOLUMNA: Začelo je brbotati. Končno bomo imeli čas za kreativnost.

Aktualno, Kolumne, Prispevki

📅 17.02.2024

Nikoli nisem bila early adopter (prva med prvimi), tehnologije sem vedno gledala bolj od daleč. In, ko so že vsi imeli prenosne telefone, sem se končno vdala tudi jaz. In še to le zato, ker sem ga dobila kot darilo. A, ko se je zgodil ChatGPT, sem vedela, da je to val, na katerega bom skočila tudi sama. Na nek način sem bila že pripravljena, saj sem se lani septembra, le dobra dva meseca pred velikim vstopom ChatGPT-ja, o tem pogovarjala z Boštjanom Špetičem iz Zemante oz. zdaj Outbraina, ki mi je v skoraj triurnem intervjuju strastno govoril o raziskovanju generativnih nevronskih mrež in umetni inteligenci ter, kaj vse nas čaka. Seveda takrat nisem razumela, o čem zares govori, ampak postala sem bolj pozorna na dogajanje. Začelo je brbotati in v zraku si lahko vohal, da se nekaj pripravlja. Jemljimo tehnologijo kot orodje, ne kot cilj.

V zadnjih mesecih je zanimivo opazovati odzive ljudi na novo tehnologijo in orodja. Velikokrat je prisoten strah, a se obenem zavedamo, da nam lahko olajša delo. Bojimo se ga iz različnih razlogov, skrivamo se sicer za bojaznijo, da bo tehnologija prevladala nad človekom, v resnici pa nas je kratkoročno strah, da kmalu ne bomo več potrebni. Ja, dejstvo je, da bo umetna inteligenca nadomestila marsikatero opravilo. A je lahko še kaj lepšega? Če jemljemo tehnologijo kot orodje, ki nam lahko pomaga, nadomesti rutinska, ponavljajoča opravila, nam prihrani ure in ure razmišljanja, brskanja, raziskovanja … sprejmimo pomoč za večjo učinkovitost in boljši rezultat. Mi pa bomo imeli zaradi tega več časa. Da začnemo razmišljati o pomembnih stvareh. Da se naučimo novih veščin in gremo ven iz rutine. Da raziskujemo svoje meje. Končno bomo imeli čas za kreativnost. Mogoče bo to pospešek za 4-dnevni delovnik? Zagotovo bo prihod umetne inteligence pospešil novi trend, ko se bomo morali od-učiti (un-learning) vsega, kar smo vedeli do zdaj, in se naučiti na novo (re-learning).

Drugi tip odziva je navdušenje. Tega je v marketinškem okolju mnogo več kot strahu in večina sprejema sodobna orodja, podprta z umetno inteligenco, z odprtimi rokami. Boštjan Špetič je opozoril tudi, da “ti da dobra tehnologija na začetku občutek čarobnosti, a ta traja samo toliko časa, dokler ne postane tehnika.” Zaenkrat smo še v fazi čarobnih občutkov, ko se dogajajo fascinantne stvari, ki jih ne razumemo. Znanstvenik dr. Blaž Zupan, med drugim raziskovalec strojnega učenja in umetne inteligence na Fakulteti za računalništvo in informatiko, je na enem od naših zadnjih dogodkov poudaril, da je ChatGPT presenetil vse, tudi ustvarjalce. In, da v resnici nihče ne razume, zakaj GPT tehnologija tako dobro deluje. Razsežnosti, ki se še napovedujejo, so izven meja našega razumevanja.

To so dobre novice. Ampak …

Čaka nas težka pot do regulacije industrije.

Čaka nas težka pot do regulacije industrije. Varstvo osebnih podatkov in avtorske pravice sta samo dve dimenziji, ki sta najbolj očitni in v tem trenutku nihče nima odgovora na te izzive.

Rešiti je potrebno kup etičnih vprašanj. Od pristranskosti algoritmov do tega, kdo bo prevzemal odgovornost za output, ki ga bo ustvarjala UI. V že tako ranljivem družbenem okolju je enostavnost ustvarjanja in širjenja lažnih informacij kot tempirana bomba. Zelo malo govorimo o vplivu umetne inteligence na okolje. Naprave, ki poganjajo umetno inteligenco, porabijo že dvomestni delež svetovne električne energije.

Izzivov je nešteto in jaz v tem trenutku stavim na odgovornost in sposobnost kritičnega razmišljanja.

Odgovornost je vrednota, ki nas usmerja, da delamo dobro in ustvarjamo pozitivne spremembe ter nas spodbuja k večji empatiji. Ena od večjih odgovornosti, ki je pred nami, je odgovornost do marketinške stroke, saj se nam bodo v naslednjih letih zgodili tektonski premiki. Pa vendar je potrebno tehnologije in UI danes sprejeti v svoje delo in se vprašati, kako nam lahko poenostavi, oplemeniti, nadgradi delo in procese. In se ob tem na novo definirati. UI ne bo (popolnoma) nadomestila človeka, bo pa nadomestila človeka, ki ne bo obvladal sodobne tehnologije.

Najbolj ključno pa se mi zdi kritično razmišljanje. To je današnja super moč. Biti bomo morali mnogo bolj kritični, dvomiti in se spraševati o resničnosti ter zanesljivosti informacij. Pomemben bo poglobljen razmislek pri konzumiranju informacij. Ključno bo vprašanje – ali je to vse res?

Na koncu pa bodo največjo razliko, ki nas bo ločila od umetne inteligence, naredili odnosi. Odnosi ustvarjajo okolje, kjer se ljudje dobro počutimo. In to zmoremo ustvariti le ljudje.

Ostale kolumne

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Znamke so kot pletenje … sliši se preprosto, kot pri učenju prvih korakov. Potrebujemo le prejo/volno in par pletilk. A potem spoznavamo, da so na voljo različne preje (ki se razlikujejo po sestavi, barvah, debelini), tehnike vzorcev (konveksna elastika, enostavna guma, ozki robi, strokes, tehnične luknje, školjke …), nenazadnje, vse je tudi odvisno od vrste pletilk, ki so različnih oblik, dolžin, vrst materialov, iz katerih so narejene.

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

✍🏻 Nataša Mohorč Kejžar

Z razvojem krize je potrošnik spremenil svoje vedenje. Za dober in stabilen odnos s potrošnikom so za podjetja ključni trije koraki. Iskanje načinov, kako se v teh spreminjajočih časih približati svojim potrošnikom, je pomembnejše kot kdaj koli prej. Blagovna znamka mora tako postati še trdnejši partner potrošniku, saj bo le tako lahko izpolnila njegove potrebe in ohranila močan odnos.

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

✍🏻 Zoran Savin

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji …

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

✍🏻 Blaž Kocjančič

Ko počasi odstranjujemo hroščato in virusov polno verzijo 2.020 s svojega operacijskega sistema, ne smemo ignorirati slona v sobi. Leto, ko so postali …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja