KAJ METAVERZUM PRINAŠA ZA ZNAMKO FACEBOOK?

Aktualno, Prispevki

Bo Facebook z investiranjem v evropski talent izboljšal podobo znamke?
📅 28.11.2021

Facebook je v drugi polovici oktobra v vseh sporočilih za javnost odločno predstavil svoje bodoče načrte, tj. izgradnja nove računalniške platforme. Pri nastopu znamke na trgu se je smiselno skoncentrial na dva cilja komunikacije: (1) da je Evropa za Facebook zelo pomembna, (2) odprtost in interoperabilnost nove računalniške platforme.

Vsaka nova začrtana pot je lahko odsev tudi izgradnje boljše podobe za znamko. Facebook se je v preteklih letih, ob vseh kritikah in nenazadnje sodnih razpravah/zaslišanjih, nedvomno znašel pred velikim izzivom, tj. kako ohraniti ugled in zaupanje v očeh splošne javnosti. Premišljeno in strateško se je zato tudi opogumil, da bo novo zgodbo raje zgradil na stari celini, kjer so utemeljene vrednote Evropske unije, kot pošiljal mogoče manj prepričljiva ali učinkovita sporočila iz (zanj zaenkrat še?) udobne nove celine, kjer je nastal in se kmalu kot globalni velikan razširil po svetu. Načrt za odpiranje 10.000 novih visokokvalificiranih delovnih mest v Evropski uniji v naslednjih petih letih skuša ponesti sporočilo, da je »ta naložba glas zaupanja v moč evropske tehnološke industrije in potenciala evropskih tehnoloških talentov«. Na tem mestu se lahko vprašamo, ali lahko načrtna realokacija delovanja prinaša znamki novo priložnost? Čas bo pokazal svoje.

Vsekakor pa se na tem mestu kot razmisleka vreden zdi predvsem ta vidik. Seveda tu ne mislimo tiste klasične logike, ko se neka znamka gradi tako močno in uspešno, da se širi in učinkovito vstopa na ostale trge. Tu osvetljujemo vidik, kako skuša neka usidrana veleorganizacija spremeniti način investicij, nenazadnje tudi zapravljanja lastnega denarja in uporabe virov. Skeptiki in analitiki poslovnih strategij Zuckerbergu predvsem očitajo, da je takšna »prenova« znamke neprepričljiva, saj je pretežno »kozmetična« in predstavlja poskus preusmerjanja pozornosti od negativne podobe, ki si jo je podjetje nakopalo v zadnjih letih. Težko je prepričati s pozitivno podobo kulture podjetja in znamke, medtem ko se soočaš z vrsto negativnih novic in internih dokumentov, ki potrjujejo nasprotno (škandali, sovražni govor na platformah, lažne novice …).

Lahko tako omalovaževana podoba še kaj naredi in reši svoj ugled pred kritičnimi in argumentiranimi napadi? Zuckerberg se je tu odločil za komunikacijo, da z družino aplikacij podjetja (Messenger, Instagram, WhatApp) ostajajo gradniki sedanjosti in prihodnosti s to razliko, da obenem razvojno nadgradijo korporativno strukturo podjetja: odslej bodo najprej metaverse, ne Facebook. Tudi pregled in poročanje o svojih financah bo podredilo dvem različnim segmentom: enemu za obstanek in razvoj družine aplikacij, drugemu pa za razvoj njihovih laboratorijev. Metaverzum naj bi pomagal odpreti dostop do novih ustvarjalnih, družbenih in gospodarskih priložnosti.

Če so in bodo res to vznemirljivi časi za bodočo evropsko tehnologijo, bo to pokazal sam čas. Nekaj je pa skoraj gotovo in o čemer tudi pišemo v četrti številki revije Super Znamka, ki je v nastajanju: kreativnost komunikacije in znamk je na koncu tista, ki bo reflektirala (ali ovrgla) prepričljivost in avtentičnost tako zastavljenih načrtov.

Ostali prispevki

OSREDNJA TEMA: NEVROZNAMČENJE

OSREDNJA TEMA: NEVROZNAMČENJE

Potrošnike nekaj žene v nakup in/ali uporabo izdelka/storitve. Seveda je tu tista primarna potreba najprej. A v množični ponudbi zadovoljitve teh primarnih potreb je distinkcija toliko bolj ključna. Ne samo kaj, ampak tudi kdaj in kako potrošnik razmišlja o znamki. Ne samo, kaj potrošnika motivira za nakup znamke, temveč tudi, kaj ga pri tem žene, »drajva«. Odgovore na takšna in podobna vprašanja je mogoče najti v možganih potrošnika.

GLOBALNI NAVDIH: BOXMARK. Vodilni svetovni proizvajalec usnja.

GLOBALNI NAVDIH: BOXMARK. Vodilni svetovni proizvajalec usnja.

Začnimo z zgodbo. Ni je panoge na področju opremljanja, ki ne bi bila tako ali drugače vpeta v usnje: avtomobili, avtobusi, železnice, ladje/jahte, letala, oblazinjenje, pohištvo in še veliko več. Poleg ekskluzivnega učinka, ki ga usnje vdahne vsaki takšni notranji opremi vozila, ta material ponuja odlične higienske lastnosti ter neprekosljivo tržpežnost in vzdržljivost, zato se ljudje pri opremljanju prostorov vse pogosteje ali še vedno radi odločajo za kose iz tega materiala, ki obenem dajejo ambientu pridih plemenitosti.

Boxmark udejanja koncept inovativnosti tudi z družbeno-ekološkega vidika…

LOKALNI NAVDIH: Rastlinski sladoled Chika

LOKALNI NAVDIH: Rastlinski sladoled Chika

Znamka, ki dokazuje, da se lahko izzive v okolju in prehranjevanju uspešno obrne. Idejo je razvil (takrat še) študent kineziologije Taj Clar. Zakaj? Preprosto se mu je zdelo, da imamo sladoled radi prav vsi.

TRENDI: Treecelet – zapestnica, ki sadi drevo 

TRENDI: Treecelet – zapestnica, ki sadi drevo 

Želja je pokazati in biti zgled drugim podjetjem, da lahko s podjetništvom ustvarimo čudovite stvari za na naravo, živali in ljudi. Sajenje dreves, podpora različnih dobrodelnih organizacij in zagotavljanje poštenih služb – pri nas in po svetu – je način in zapoved zglednega sodobnega podjetništva.

BESEDA UREDNICE: Prakse prepoznavanja

BESEDA UREDNICE: Prakse prepoznavanja

Tako, kot si mora znati znamka, vsaka dobra znamka, najprej odgovoriti na temeljno vprašanje, kdo ali kaj je, brez fige v žepu, tako ključno je tudi (ne samo!) poznavanje, spremljanje, temveč tudi (in predvsem) pozorno razumevanje znamkinih potrošnikov.

BESEDA USTANOVITELJA: Kaj imata skupnega nevroznamčenje in mreženje?

BESEDA USTANOVITELJA: Kaj imata skupnega nevroznamčenje in mreženje?

Ko se potopimo v svet nevroznamčenja, opazimo, da gre za več kot le tehnike in strategije. Gre za pot do potrošnikovega srca in uma, kjer subtilni odzivi in čustvene povezave prevladajo nad racionalnimi argumenti. Kako močno je, ko se naše odločitve oblikujejo pod vplivom tistega, kar se skriva v naši podzavesti? Prepričan sem, da je ključ v tem, da…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja