KAJ METAVERZUM PRINAŠA ZA ZNAMKO FACEBOOK?

Aktualno, Prispevki

Bo Facebook z investiranjem v evropski talent izboljšal podobo znamke?
📅 28.11.2021

Facebook je v drugi polovici oktobra v vseh sporočilih za javnost odločno predstavil svoje bodoče načrte, tj. izgradnja nove računalniške platforme. Pri nastopu znamke na trgu se je smiselno skoncentrial na dva cilja komunikacije: (1) da je Evropa za Facebook zelo pomembna, (2) odprtost in interoperabilnost nove računalniške platforme.

Vsaka nova začrtana pot je lahko odsev tudi izgradnje boljše podobe za znamko. Facebook se je v preteklih letih, ob vseh kritikah in nenazadnje sodnih razpravah/zaslišanjih, nedvomno znašel pred velikim izzivom, tj. kako ohraniti ugled in zaupanje v očeh splošne javnosti. Premišljeno in strateško se je zato tudi opogumil, da bo novo zgodbo raje zgradil na stari celini, kjer so utemeljene vrednote Evropske unije, kot pošiljal mogoče manj prepričljiva ali učinkovita sporočila iz (zanj zaenkrat še?) udobne nove celine, kjer je nastal in se kmalu kot globalni velikan razširil po svetu. Načrt za odpiranje 10.000 novih visokokvalificiranih delovnih mest v Evropski uniji v naslednjih petih letih skuša ponesti sporočilo, da je »ta naložba glas zaupanja v moč evropske tehnološke industrije in potenciala evropskih tehnoloških talentov«. Na tem mestu se lahko vprašamo, ali lahko načrtna realokacija delovanja prinaša znamki novo priložnost? Čas bo pokazal svoje.

Vsekakor pa se na tem mestu kot razmisleka vreden zdi predvsem ta vidik. Seveda tu ne mislimo tiste klasične logike, ko se neka znamka gradi tako močno in uspešno, da se širi in učinkovito vstopa na ostale trge. Tu osvetljujemo vidik, kako skuša neka usidrana veleorganizacija spremeniti način investicij, nenazadnje tudi zapravljanja lastnega denarja in uporabe virov. Skeptiki in analitiki poslovnih strategij Zuckerbergu predvsem očitajo, da je takšna »prenova« znamke neprepričljiva, saj je pretežno »kozmetična« in predstavlja poskus preusmerjanja pozornosti od negativne podobe, ki si jo je podjetje nakopalo v zadnjih letih. Težko je prepričati s pozitivno podobo kulture podjetja in znamke, medtem ko se soočaš z vrsto negativnih novic in internih dokumentov, ki potrjujejo nasprotno (škandali, sovražni govor na platformah, lažne novice …).

Lahko tako omalovaževana podoba še kaj naredi in reši svoj ugled pred kritičnimi in argumentiranimi napadi? Zuckerberg se je tu odločil za komunikacijo, da z družino aplikacij podjetja (Messenger, Instagram, WhatApp) ostajajo gradniki sedanjosti in prihodnosti s to razliko, da obenem razvojno nadgradijo korporativno strukturo podjetja: odslej bodo najprej metaverse, ne Facebook. Tudi pregled in poročanje o svojih financah bo podredilo dvem različnim segmentom: enemu za obstanek in razvoj družine aplikacij, drugemu pa za razvoj njihovih laboratorijev. Metaverzum naj bi pomagal odpreti dostop do novih ustvarjalnih, družbenih in gospodarskih priložnosti.

Če so in bodo res to vznemirljivi časi za bodočo evropsko tehnologijo, bo to pokazal sam čas. Nekaj je pa skoraj gotovo in o čemer tudi pišemo v četrti številki revije Super Znamka, ki je v nastajanju: kreativnost komunikacije in znamk je na koncu tista, ki bo reflektirala (ali ovrgla) prepričljivost in avtentičnost tako zastavljenih načrtov.

Ostali prispevki

GLASBENA OČALA: NOVI TEHNOLOŠKI PREBOJ ALI MODA?

GLASBENA OČALA: NOVI TEHNOLOŠKI PREBOJ ALI MODA?

Glasbena sončna očala so navdušujoč trend zadnjih par let, ki ga bomo z zanimanjem spremljali, kam vse bo pripeljal skozi uporabniško izkušnjo. Morda, pred bližajočim se poletjem, je en simpatičen približek za vse tiste, ki na plaže neradi hodijo s telefoni, si pa na vsak način želijo svoje glasbe.

PRESTIŽ: TUDI V UNIKATNIH STIKALIH.

PRESTIŽ: TUDI V UNIKATNIH STIKALIH.

Ustvarjalec nakita, Maison Tournaire, in proizvajalec luksuznih stikal, Meljac, združujeta moči in premikata meje notranje opreme z lansiranjem bronastih (medeninastih) modelov serije stikal »Meljac X Tournaire Décor«. Vsako stikalo Meljac X Tournaire Décor je privlačno umetniško delo, ki odlično ujame esenco svoje okolice, prostora.

GLOBALNI NAVDIH

GLOBALNI NAVDIH

Da bi ohranili bisere naših ust, terja velik, tako statistike, okoljski davek. Posameznik menda v svojem življenju uporabi preko 300 zobnih ščetk, leta 2019 je bilo  v ZDA zavrženih milijardo zobnih ščetk, od tega je večina plastičnih. Obstaja pa, kar je dobra novica, vse več alternativ plastiki za enkratno uporabo. Odlične naravne alternative sintetičnim ščetkam so tiste, ki so narejene iz lesa in rastlinskih materialov: bambus, bukev ali koruzni škrob, recikliran ricinusov fižol … Ob prebiranju ocen in študij se je na koncu težko odločiti, katera je tista najboljša. Podrobneje si oglejmo izbor nekaterih znamk, ki se po neodvisnih raziskavah umeščajo med šest najboljših v letu 2022.

Marketing – gonilo sprememb in razvoja

Marketing – gonilo sprememb in razvoja

Tudi letos se bodo v zgodovino slovenskega marketinga zapisala podjetja, ki izstopajo s svojimi marketinškimi dosežki, podjetje z najboljšim marketinškim projektom pa bo dobilo naziv državnega prvaka v marketingu. Razpisane so štiri kategorije, razpis je odprt do 7. maja. Slovenske prvake v marketingu bo izbrala 10-članska strokovna komisija, najboljše pa bodo že tradicionalno razglasili na Slovenski marketinški konferenci 30. maja v Portorožu.

BRANJE: HLADNA VOJNA IN BITKA ZA INFORMACIJSKO TEHNOLOGIJO.

BRANJE: HLADNA VOJNA IN BITKA ZA INFORMACIJSKO TEHNOLOGIJO.

Delta, prvi jugoslovanski računalnik, narejen doma, za katerega ni bilo potrebno plačati licence. Ko razmišljamo o digitalnih premikih, digitalnih nastopih na trgu in digitalnih strategijah v svetu znamčenja, se je smiselno in zgledno ozreti nekoliko nazaj. V sam čas, ko so nastajali prvi računalniki na naših tleh. In ne, niso se nujno uvažali. Delo Hladna vojna in bitka za informacijsko tehnologijo je nujno enciklopedično branje za sodobne digitalne premisleke na temelju pretekle zgodovine.

LEGENDA: HARLEY-DAVIDSON.

LEGENDA: HARLEY-DAVIDSON.

Motorno kolo Harley-Davidson, ki vstopa v novo dobo tehnologije, je prefinjen, a preprost stroj, ki vozniku omogoča enostavno, varno in udobno vožnjo. Harleyjeve najnovejše izdaje ponujajo paleto skoraj tridesetih različnih modelov, razdeljenih med pet družin. Harley-Davidson motorno kolo je tako ustvarjen za vsak okus, starost in velikost. A da bi blagovno znamko ohranili na dosegu vsakega sanjača oz. ljubitelja motornih vozil, so celo ustvarili različice sodobnih urbanih motornih koles, ki jih lahko ceni oz. sprejme vsaka generacija. Ti modeli ne predpostavljajo več močnega moškega s tetovažo na roki, temveč slehernika, moškega in/ali žensko, ki sanja(ta) o svobodi v zabavnem in varnem okolju – z motorjem Harley-Davidson.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja