📅 27.04.2023

OKOLJU PRIJAZNE ZOBNE ŠČETKE

Da bi ohranili bisere naših ust, terja velik, tako statistike, okoljski davek. Posameznik menda v svojem življenju uporabi preko 300 zobnih ščetk, leta 2019 je bilo  v ZDA zavrženih milijardo zobnih ščetk, od tega je večina plastičnih. Obstaja pa, kar je dobra novica, vse več alternativ plastiki za enkratno uporabo. Odlične naravne alternative sintetičnim ščetkam so tiste, ki so narejene iz lesa in rastlinskih materialov: bambus, bukev ali koruzni škrob, recikliran ricinusov fižol … Ob prebiranju ocen in študij se je na koncu težko odločiti, katera je tista najboljša. Podrobneje si oglejmo izbor nekaterih znamk, ki se po neodvisnih raziskavah umeščajo med šest najboljših v letu 2022.

Bambus je vsestranska trava, ki se je vse pogosteje znajde v rutini ustne pa tudi siceršnje kopalniške higiene, bambusove zobne ščetke pa so se izkazale kot ena najbolj priljubljenih trajnostnih alternativ plastičnim. Švedska blagovna znamka The Humble Co., ki jo je ustanovil zobozdravnik Noel Abdayem, je zasnovala preprosto in učinkovito zobno ščetko, ki je certificirana kot veganska in ni testirana na živalih. Njena skandinavska preprostost se je izkazala za priljubljeno, saj je po vsem svetu prodanih že več kot 35 milijonov zobnih ščetk.

Isshah zobna ščetka je na voljo z najlonskimi ščetinami, brez BPA, napolnjenimi z ogljem. Bambusov ročaj je poliran, tako da zgladi vse hrapavosti ali ohlapne drobce, ki jih lahko začutimo v ustih. Obdelana je za preprečevanje plesni, ki se prikrade na vlažne bambusove zobne ščetke. Mehke ščetine nežno delujejo na dlesni in učinkovito čistijo zobe. Je cenovno dostopna in primerna za vso družino.

Isshah zobna ščetka

Bamboo Kids je primerna veliko ščetka za najmlajše (in celo odrasle z majhnimi usti). Je rastlinska zobna ščetka, njeno diferencialno prednost odlikujejo nemške biološke ščetine iz ricinusovega olja. Ameriško ministrstvo za kmetijstvo je certificiralo ščetine kot 100-odstotno bioosnovano, kar laično prevedeno pomeni, da vsebujejo samo naravne in obnovljive sestavine. Ščetine tudi ne izpadajo tako zlahka, kar v primerih otroških zobnih ščetk pride še posebej prav. Vrh vsega pa je bioplastični ovoj mogoče industrijsko kompostirati, kartonsko embalažo pa reciklirati.

Bamboo Kids zobna ščetka

Bambusovova ščetka Bite je 100-odstotna rastlinska zobna ščetka, ki je v svojem sporočilnem bistvu zasnovana tako, da ohranja uporabnikovo vest 100-odstotno čisto, medtem ko si umiva zobe. Ročaj je narejen iz bambusa moso, ki proizvaja nekatera najgostejša vlakna. Ščetine so narejene iz ricinusovega fižola, ki so nežne do zob in dlesni. Bite je modularna in praktična za potovanja; glavo se lahko odstrani in obe polovici potisne v potovalno torbico (kolikokrat je lahko dolžina zobne ščetke problem za nekoliko manjše toaletne torbice). Ko se ščetine obrabijo, se lahko samo staro glavo zamenja z novo in tako še manj količine odpadne embalaže zavrže. Zobno ščetko in ščetine pa se lahko kompostira doma.

Zobna ščetka Bite

Za tiste, ki iščejo alternativo bambusu, je nemška veganska zobna ščetka Georganics ravno pravšnja. Izdelana je iz bukovega lesa, pridobljenega iz odgovorno upravljanih gozdov, certificiranega s strani Forest Stewardship Council. Ščetine so narejene iz najlona brez BPA. Ročaj se lahko kompostira doma. Za tiste, ki živijo v Združenem kraljestvu, podjetje ponuja shemo Zero to Landfill. Samo pošlješ odtrgano glavo zobne ščetke podjetju in poskrbljeno je za nadaljnjo reciklažo.

Zobna ščetka Georganics

Čeprav nima rastlinskega izvora, reciklirana zobna ščetka Preserve ustreza pravim okvirjem odgovornega recikliranja. Narejena je iz recikliranih jogurtovih skodelic in je brez škodljivih snovi, kot so BPA in ftalati (kemikalije, ki so dodane izdelkom, da postanejo prožni, mehki, vendar imajo možne neželene učinke na zdravje). Ergonomsko oblikovana in zasnovana v sodelovanju z zobozdravstvenimi strokovnjaki ima zobna ščetka prave krivulje in tristopenjske ščetine, ki lahko dosežejo nerodne kotičke v ustih, ki jih je težko nitkati. Ti čopiči so na voljo v številnih zabavnih barvah. Vendar pa so ultra mehke, mehke in srednje ščetine narejene iz t. i. deviškega najlona.

Zobna ščetka Preserve

Tudi pri nas pridno raste ponudba lesenih in okolju prijaznih zobnih ščetk, recimo Hydrofil zobne ščetke, Mewoodyou po želji nudi celo možnost vgraviranja imena, kar je lahko izvirno darilo. Znana Nika Veger, ki piše uporabne nasvete za trajnostno lepoto, pa je naredila veliki pregled in preizkus eko in lesenih zobnih ščetk. Tudi vredno prebiranja in informiranja.

Vir slike: unsplash.com

Rada se pogovarjam z znanstveniki naravoslovnih ved, ko gre za poskuse prebijanja industrije v zeleno. Vsekakor so predstavljene alternativne zobnih ščetk bolj okolju prijazne, vendarle obstaja tudi nekaj sivih con, zato je prebiranje deklaracij in poglobljenih študij vredno. Namreč, tudi vsak bambus kot material ni okolju prijazen. Treba je predvsem paziti, da ne gre za zmleti bambus v kombinaciji z melaminsko smolo, kar že okoljsko bolj sporno. Je pa še vedno tudi ta alternative boljša od klasične plastike s stališča hitrosti in stopnje razgradnje.

Ostali prispevki

MESSVJU: Petra Parovel

MESSVJU: Petra Parovel

Petra Parovel je gonilna sila blagovne znamke SWY (»starts with you«). Je mama, žena, direktorica, diplomirana kineziologinja in certificirana prehranska svetovalka, z močno željo po uspehu in pogumnim srcem. Njena strast do športa in fitnesa jo je pripeljala do tega, da je postala osebna trenerka in sčasoma podjetnica. Ustanovila je znamko SWY, kjer se moda sreča z zdravim življenjskim slogom in kjer postanete del podporne skupnosti, ki ceni vaše dobro- bitje.

AGENCIJA o28 PRAZNUJE 5 LET DELOVANJA

AGENCIJA o28 PRAZNUJE 5 LET DELOVANJA

Agencija o28, komunikacijska skupina, te dni praznuje peto obletnico delovanja. Gre za pet let aktivnega in celovitega reševanja velikih in majhnih komunikacijskih izzivov, pravita lastnici Alenka Vidic Praprotnik, ki je novembra 2019 postavila temelje agencije, ter Tina Cipot, ki se je agenciji priključila pred skoraj letom dni.

LOKALNE NOVICE: Websi prvaki 2024, Kaaita: copati iz recikliranega filca in odpadnih plastenk, Hisense – učinkovito in okolju prijazno pranje perila, Press Clipping – medijske sledi za boljše in premišljene nastope, TikTok for Business Masterclass, Merkur zavarovalnica – z gamifikacijo do leadov

LOKALNE NOVICE: Websi prvaki 2024, Kaaita: copati iz recikliranega filca in odpadnih plastenk, Hisense – učinkovito in okolju prijazno pranje perila, Press Clipping – medijske sledi za boljše in premišljene nastope, TikTok for Business Masterclass, Merkur zavarovalnica – z gamifikacijo do leadov

Letošnji festival za slovenske digitalne presežke, Websi, je vnovič gostil septembra v Festivalni dvorani v Ljubljani, sam program pa je postregel z novimi zgodbami o aktualnih digitalnih trendih in digitalnih uporabniških izkušnjah, s poudarkom na primerih in analizah aktualnih orodij in rešitev umetne intelligence…

INES MARKOVČIČ: RESNIČNA MOČ ZNAMKE JE V NASMEŠKU UPORABNIKA

INES MARKOVČIČ: RESNIČNA MOČ ZNAMKE JE V NASMEŠKU UPORABNIKA

Dobro znamčenje je tek na dolge proge. Ne glede na vzpone in padce (v klasičnem ekonomskem smislu), pa močne znamke ostanejo. Po čem lahko to vidimo, vemo, izmerimo? Preprosto. V nasmešku zadovoljnega uporabnika. Končni uporabnik je vselej zrcalo znamkinega vtisa in odlično izhodišče, kako naprej.

BOŠKO PRAŠTALO: MOČ ZNAMKE USTVARJA VEZ

BOŠKO PRAŠTALO: MOČ ZNAMKE USTVARJA VEZ

Moč znamke ustvarja vez med tem, kdo smo, in tem, kdo bi radi postali. V tej vezi se skriva skrivnostni magnet, ki pritegne ljudi, da ostanejo, kupujejo, zaupajo – in predvsem verjamejo.

SUPERBRANDS SLOVENIJA – GALA DOGODEK 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA – GALA DOGODEK 2024

Tudi letos je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal Superbrands Slovenija 2024 gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 26 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov (letna raziskava Ipsos) in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.