Kaj imamo skupnega s klanom Kardashian, D. Trumpom in J. Bezosom?

Aktualno, Kolumne

Alenka Vidic Praprotnik, direktorica komunikacijske skupine “o28" in strateška komunikatorka
📅 13.07.2021

Recimo, da razen klasičnih človeških značilnosti, kot sta dve nogi, glava na vratu, dve roki, nos in usta, na prvi pogled ne bi rekli, da bi lahko našli skupne točke. Vendar imamo tako mi kot oni osebno znamko.  Ja, vsak od nas jo ima in ne, ni rezervirana zgolj za slavne osebe. Ampak glede na to, da smo vsi na svoj način zaljubljeni v znamke in v umetnost oblikovanja različnih zgodb, to dejstvo o osebnih znamkah tudi poznamo. So pa slednje zanimiva specifika. Mnogokrat jih namreč povezujemo z zvezdami iz filmskega, glasbenega ali umetniškega sveta in tudi politike mečemo v ta koš, a si glede tega ne belimo svoje glave za denimo vse nas iz poslovnega sveta. Vendar so naše osebne znamke pomembne tako za podjetje in posel, ki ga pomagamo tvoriti s premišljenimi in začrtanimi marketinškimi strategijami. Smo gradnik, ki ga ne smemo zanemariti.

Zanimiv mi je fenomen, da še vedno redno naletim na rahlo negativen odnos do strateškega pristopa k osebnemu znamčenju. Zakaj? Ker imajo mnogi osebno znamčenje še vedno popredalčkano pod »samo-promocijo«, kar razumejo kot nekaj »neprimernega«, saj naj bi pomagalo samo posamezniku in njegovi osebni koristi. Vendar obstaja še drug vidik – vidik, o katerem bomo govorili tudi danes, in sicer znamka vodilnih in drugih talentiranih posameznikov ima neposreden vpliv na uspeh organizacije. Pomislite denimo na pokojnega Steva Jobsa – on je bil tisti, ki je dal (in dosledno delal korake v tej smeri) obljubo, da bodo kupci z nakupom Applovih izdelkov dobili vrhunski izdelek. On je bil tudi tisti, ki je znal na trgu ustvariti takšno navdušeno pričakovanje, ki je ljudi za več ur postavilo v vrste pred trgovino. Ko je 24. avgusta 2011 Jobs napovedal svoj odstop z mesta generalnega direktorja, so delnice Appla tistega dne padle za skoraj 3 odstotke, kar je enako približno 10 milijardam dolarjev vrednosti podjetja. Zakaj? Krivo je bilo pomanjkanje zaupanja, da bo Apple nadaljeval enako uspešno kot pod Jobsovim vodstvom. Percepcija je vse: kaj ljudje mislijo in čutijo o voditeljih, to je pomembnejše od dejstev, resnice ali resničnosti (pa če nam je to všeč ali ne).

Mednarodno okolje se že desetletja strinja, da so dnevi, ko smo skrbeli samo za znamčenje korporacije, organizacije, produkta ali storitve, mimo. Ne glede na velikost podjetja, je skrbno oblikovanje in upravljanje s svojo osebno znamko danes za nas pomembno prav tako kot za Kim, Donalda ali Jeffa. Kaj je dodana vrednost? Osebna znamka je dobra za posel, saj pomembno vpliva na ugled in percepcijo podjetja. Ja, naši deležniki, trg, kupci, stranke, klienti želijo slišati, kaj imamo za povedati. Želijo potrditev, da zaupajo pravi organizaciji, pravemu podjetju, ki proizvaja pravi produkt oziroma jim ponuja pravo storitev in za to dostavi tudi družbeni dokaz. Mnogi vodilni posamezniki so zadovoljni s svojo nestrukturirano podobo, vsaj dokler ta ni negativna. Vendar ima ta pogled, ta logika, pomanjkljivost: preprosto odvzamemo, skrijemo in ne, ne izkoristimo ene od možnosti za rast. Seveda je svojo znamko in znamko podjetja težko zgraditi simultano brez preseganja in zasenčenja, vendar je na to pot vredno stopiti.

Tudi raziskave (npr. Marsteller, B. 2004) so pri tem zelo jasne: 95 % vprašanih se je strinjalo, da je ugled direktorja odločilni faktor pri tem, ali bodo deležniki vložili denar v podjetje; 93 % vprašanih se je strinjalo, da je ugled direktorja odločilni faktor pri tem, ali bodo podjetje priporočili za nakup ali ne; 92 % vprašanih se je strinjalo, da je ugled direktorja odločilni faktor pri tem, ali bodo ohranili zaupanje, ko cena delnice pada oziroma stagnira; 88 % vprašanih se je strinjalo, da je ugled direktorja odločilni faktor pri tem, ali bodo priporočili podjetje kot dobrega zaposlovalca. Obrazi podjetja pa niso samo direktorji; so vsi, na katerih gradimo osebno znamko.

* Burson Marsteller (2004)

Ostale kolumne

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

NAGOVOR UREDNICE REVIJE IN PORTALA SUPER ZNAMKA

Znamke so kot pletenje … sliši se preprosto, kot pri učenju prvih korakov. Potrebujemo le prejo/volno in par pletilk. A potem spoznavamo, da so na voljo različne preje (ki se razlikujejo po sestavi, barvah, debelini), tehnike vzorcev (konveksna elastika, enostavna guma, ozki robi, strokes, tehnične luknje, školjke …), nenazadnje, vse je tudi odvisno od vrste pletilk, ki so različnih oblik, dolžin, vrst materialov, iz katerih so narejene.

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

OSTANITE V ODNOSU S POTROŠNIKOM

✍🏻 Nataša Mohorč Kejžar

Z razvojem krize je potrošnik spremenil svoje vedenje. Za dober in stabilen odnos s potrošnikom so za podjetja ključni trije koraki. Iskanje načinov, kako se v teh spreminjajočih časih približati svojim potrošnikom, je pomembnejše kot kdaj koli prej. Blagovna znamka mora tako postati še trdnejši partner potrošniku, saj bo le tako lahko izpolnila njegove potrebe in ohranila močan odnos.

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

✍🏻 Zoran Savin

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji …

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

DOBRODOŠLI V BETA VERZIJI 2.021

✍🏻 Blaž Kocjančič

Ko počasi odstranjujemo hroščato in virusov polno verzijo 2.020 s svojega operacijskega sistema, ne smemo ignorirati slona v sobi. Leto, ko so postali …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja