GLOBALNI NAVDIH: TUTTI FRUTTI

Aktualno, Prispevki

📅 31.08.2022

LOKALNI NAVDIH: Tutti Frutti. 

Koncept za vseobsegajoči trend

Na kateri izdelek ali znamko najprej pomislite, ko slišite tutti-frutti? Marsikdo se najprej spomni na mehke barvite bonbone Tutti Frutti, ki so v več variacijah izhajali pod istoimensko blagovno znamko. Marsikatero drugo podjetje pa je potem izdalo svojo linijo tutti frutti bonbonov in to po spet svoji recepturi.

Sam izraz “tutti frutti” je globalno tako ponarodel, da je bližnjica za ekspresijo vseh tistih linij ali trendov, ki se predstavljajo kot nekaj “vsega po malem”. Izdelkov, ki nimajo samo ene linije okusa, barve, odtenka, teksture … ravno nasprotno, prav po maksimalnosti svoje ponudbe se želijo kot taki pozicionirati. Ne iščejo sčiščenih linij, enosmernih zgodb, ampak čarovnijo mnogih okusov, izkušenj, doživetij. Mavrična paleta je tista, s katero želijo prodreti in o(b)stati. Ne obremenjujejo se z invencijo specifičnega, posebnega, točno določenega, ampak z manifestacijo ekstenzivnega, univerzalnega, vseobsegajočega, indiferentnega, enciklopedičnega. Zdi se, da včasih ta formula res (bolje) deluje, ko znamka ne ve (ali ji to niti ni glavni fokus), s katerim izdelkom ali okusom bi se prednostno ali bolje pozicionirala, zato se s premišljeno ponudbo vsega. 

Tutti frutti je izraz, ki izvira iz italijanščine tutti i frutti (v prevodu kot “vse sadje”), in je prvotno označeval pisano slaščico, ki vsebuje različno sesekljano in kandirano sadje (bodisi z naravno bodisi z umetno aromo). Kot taka je simulirala kombiniran okus številnih in različnih vrst sadja. Kot zelo priljubljena slaščica se je v različnih variacijah razvila tudi zunaj Italije, celo v obliki sladoleda. Sadje, ki se uporablja za sladoled tutti frutti, vključuje češnje, lubenico, rozine in ananas, pogosto pa je posut z oreščki. Na Nizozemskem je tutti-frutti kompot iz suhega sadja, ki se postreže kot sladica ali priloga k mesnim jedem. V Belgiji je tutti-frutti sladica, ki običajno vsebuje kombinacijo rozin, ribeza, marelic, suhih sliv, datljev in fig. V Združenih državah Amerike se lahko tutti frutti nanaša tudi na sadje, namočeno v žganju, ali celo na sadje, fermentirano v tekočini, ki vsebuje sladkor in kvas. V Luksemburgu se tutti fruitti nanaša na konzervirano sadno solato. Nenazadnje, v domačih kuhinjah vsi dobro poznamo in ustvarjamo variacije izvrstnih sadnih kup.  

Ne samo v sadju, sladicah, prehrani nasploh, tutti frutti je splošno uveljavljeni koncept in trend v različicah modne in kozmetične industrije ter v pohištveni industriji opreme in dekoracije doma. Nenazadnje, tudi v sami glasbi. Leta 1955 je bila prvič posneta znana pesem Tutti Frutti, ki je postala prva velika uspešnica Little Richarda. S svojim energičnim refrenom, ki se pogosto prepisuje kot “A-wop-bop-a-loo-mop-a-lop-bam-boom!” (besedna izvedba vzorca bobnov, ki si ga je zamislil Little Richard), ter odločnim trdim zvokom in divjim besedilom, je postala ne le navdih za številne njegove prihodnje pesmi, ampak tudi navdih za sam takratni rokenrol.

Tutti frutti ima še mnoge druge, pisane konotacije, tudi v samem slengu urbanega sporazumevanja, a velja za svet znamčenja kot navdih izpostaviti sledeče: tudi vseobsegajoče množice okusov/barvitosti/otipov lahko prinašajo in vnašajo svojevrstno priložnost v pozicioniranju na trgu.

Ostali prispevki

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

V prazničnem času ljudje še bolj na stežaj, kot ponavadi, odpremo svoje denarnice. Zato jih v upanju – da jih bomo odprli pri njih – na stežaj odprejo tudi trgovci. In s čarobnimi zgodbami, ki se človeka dotaknejo, zaigrajo na čustvene note nas kupcev.

OSREDNJA TEMA: PRAVLJIČNOST V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: PRAVLJIČNOST V ZNAMČENJU

K tržni prepoznavnosti znamke nedvomno prispevajo tudi logotipi, kreativne vsebine, spletna mesta in aplikacije. A to je zgolj en, eksterni del celotne zgodbe. Seveda je razumljivo, da smo ljudje tudi vizualni in se odzivamo tudi na takšne in drugačne vizualne pečate. Običajno smo tudi nagnjeni k posnemanju nečesa ali k reciklažam impresij. Vendar ključno gonilo ali motor uspešnih znamk je tudi v mnogih nevidnih in unikatnih dejavnikih, ki se gradijo kontinuirano, skozi čas. Gradnja znamke je skupek zaporednih, ne nujno enoznačnih strateških procesov. Kot tako jo velja proučevati interno kot tudi eksterno.

BRANJE: BOŠKO PRAŠTALO

BRANJE: BOŠKO PRAŠTALO

Delo je spisano za vse tiste, ki si želijo kakovostnega časa in odnosov, ki prinašajo “prava” poznanstva, “prave” veze, “prave” poti za uresničevanje življenjskih ciljev. Da, vse je mogoče. Tako se bere ta knjiga in daje navdih, da je povezovanje naše najmočnejše orožje.

VIDEO: PRO video vs. DIY video

VIDEO: PRO video vs. DIY video

Dejstvo je, da moramo vsi komunicirati, tako ali drugače, če želimo ostati v igri. Vprašanje je, kdaj investirati v vsebine visoke produkcijske vrednosti in kdaj je čisto v redu, če ustvarimo video vsebino s telefonom.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja