En odstavek tega članka je napisal Chat GPT

Aktualno, Prispevki, Tema

📅 25.01.2024

Tekstopisje. Copywriting. Pisanje tekstov za PR in marketinške namene. Vse to je v zadnjih letih vedno bolj cenjena veščina, saj je dobrih tekstopiscev malo. Ker je za tako delo potrebna širina, razumevanje in tehnično znanje. Kako pa je na to vplival prihod AI modela jezika, o katerem se govori in govori brez prestanka, Chat GPT? Je možno, da bo pisanje tekstov za marketinške namene postalo toliko lažje, da se (dobrih) tekstopiscev sploh ne bo več potrebovalo, ker jih bo nadomestil Chat GPT?  Mislim, da to ni, in ne bo nikoli, mogoče. No, kljub temu pa je bil en odstavek tega članka napisan prav s pomočjo Chat-a – ga prepoznate?

Vir slike: unsplash.com.

Kaj pravijo raziskave?

Ker je Chat GPT izšel šele 20. novembra 2022, kar ne predstavlja niti eno leto uspešnega delovanja, je na voljo zelo malo strokovnih člankov, saj bi bilo zelo težko dobiti realne, preverljive podatke – ne le zato, ker se še mi, posamezniki, konstantno učimo, kako ga uporabljati, ampak tudi zato, ker se Chat GPT ves čas nadgrajuje. Med raziskavami, ki obstajajo, se giblje veliko različnih mnenj in zaključkov. Od tega, da nekateri napovedujejo, da bo Chat GPT lahko nekoč sam pisal besedila brez posebnih navodil, do tistih, ki v to niti približno ne verjamejo in se Chat-a sploh ne poslužujejo. Menim, da čisto nič ni tako črno-belo, tudi uporaba Chat GPT-ja ne.

Tekstopisca Chat GPT ne bo mogel nikoli povsem nadomestiti, zato naj znamke, podjetja in posamezniki izbirajo kvalitetne pisce besedil.

Čustvena inteligenca ni, in nikoli ne bo, umetna inteligenca (AI)

Kljub temu, da je bil Chat GPT usposobljen za ogromno količino podatkov in lahko ustvari skladne in kontekstualno ustrezne odgovore, obstaja več razlogov, zakaj se morda ne bo moral kosati z veščinami dobrega tekstopisca. Prvi (razlog) je nedvomno pomanjkanje izkušenj iz resničnega sveta, ki ga pisci besedil pogosto imajo. Dober tekstopisec razume svoje ciljno občinstvo, znamko, za katero piše, in psihologijo prepričevanja. Chat GPT nima izkušenj iz resničnega sveta in enake ravni intuicije ter ustvarjalnosti.

Poleg tega dober copywriter pogosto tesno sodeluje s strankami ali ustvarjalnimi skupinami, prejema povratne informacije in izpopolnjuje svoje delo na podlagi posebnih zahtev. Nenazadnje, pa dobro pisanje besedil vključuje čustveno inteligenco, razumevanje človeških čustev, želja ter bolečin, česar ChatGPT ne zmore. Ker dober copywriter ne le piše besedila, vendar prispeva k razvoju glasu znamke, pozicioniranju in doslednosti sporočanja v različnih kanalih, upošteva širško sliko ter tržne cilje, česar ChatGPT ni sposoben.

Kot znamka se vprašajte, kje vam Chat GPT in umetna inteligenca (AI) lahko POMAGAta in ne, kje vas lahko nadomestita.

Vir slike: unsplash.com.

Zmagajmo skupaj!

Pomembno je vedeti: čeprav se Chat GPT morda ne ujema z veščinami profesionalnega tekstopisca, je še vedno lahko dragoceno orodje za ustvarjanje idej, raziskovanje različnih zornih kotov in zagotavljanje izhodišč za nadaljnje izpopolnjevanje še tako usposobljenega pisca besedil. Je lahko tudi dober učitelj za tiste, ki so na začetku svoje poti. Zato ne razumem, zakaj bi se tega orodja tekstopisci tako hudo otepali, če lahko pomaga biti bolj učinkovit in pridobivati nove ideje, ko smo brez navdiha.

Dobrega tekstopisca Chat GPT ne bo mogel nikoli povsem nadomestiti, zato naj znamke, podjetja in posamezniki izbirajo kvalitetne pisce besedil. Oni sami, izbrani tekstopisci, bodo znali najbolje oceniti, kje potrebujejo pomoč in na kakšen način bodo postavili vprašanje ter navodila Chat-u, da bodo dobili potrebne informacije, ki bodo podkrepile njihovo znanje in izkušnje iz prakse.

Chat GPT nima izkušenj iz resničnega sveta in enake ravni intuicije kot dober tekstopisec.

Zaključni napotek

Zaključila bi z vprašanjem. Ste prepoznali del, ki ga je Chat GPT pomagal napisati? Najdete ga pri pisanju besedila pod drugim podnaslovom, ki govori o čustveni inteligenci in zakaj se umetna inteligenca (AI) temu, kot trenutno kaže, nikoli ne bo morala približati. Tam sem ga uporabila, ker je to nekaj, kar Chat sam o sebi vé; postavila sem mu jasna vprašanja, ki so me zanimala. Ne glede na to, pa je bilo potrebno tekst preoblikovati in vanj dodati kanček sebe.

Priporočam, da se kot znamka, podjetje in/ali tekstopisec vprašate, kje vam Chat GPT in umetna inteligenca (AI) lahko POMAGAta in ne, kje vas lahko nadomestita. Zavedajte se, da ste znamka, podjetje in/ali tekstopisec vi sami, edinstveni in čarobni, zato vas v popolnosti ne more nadomestiti nobeno orodje. Lahko pa vas nedvomno podpira in pomaga na poti do zmage.

Vir slike: unsplash.com.

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

Zadnji septembrski četrtek je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 29 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk…

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja