BRANJE: KOMUNIKACIJSKA ODLIČNOST

Aktualno, Prispevki

📅 03.02.2024

Iz domače knjižnice Ines Markovčič

Pri snovanju te rubrike sem prvotno razmišljala, kako bom predstavljala aktualne nove prebrane knjige iz marketinga, znamčenja. Pa sem se pri premisleku in zlaganju moje knjižne police nazadnje ustavila, in me je prešinila druga ideja. Mnogokrat se ljudem zgodi, da izide neka knjiga, vsi jo berejo/mo, se o njej pogovarjamo, je trenutni boom ali hit ali must-read, potem pa jo odložimo, in najbrž se tri četrtine ljudi redko zateče nazaj k prebiranju. Že v najstniških letih sem rada hrčkala stvari, ki so se me dotaknile. Sploh prebrane: najljubši strip, roman, pa članki iz Sobotne priloge … To sicer vse ostaja v mojem domačem kraju na nekih kupih, a vendar, ko sem se preselila, sem si hitro spet ustvarila svojo knjižnico. Menim, da že ostali mediji dovolj vestno uresničujejo plemenito vlogo pri recenziranju novih, aktualnih knjig, in ker vsa leta poklicno zorim v ugledni medijski hiši, kjer se določene stvari shranjujejo, podčrtujejo za kdaj drugič, ker vse je pomembno … (celo svojo »službeno knjižnico« imamo) sem se odločila, da to svojo privatno in poklicno prakso nadaljujem na straneh te rubrike. Iz svoje knjižne police bom vsakič potegnila meni ljubo čtivo, ne glede na čas ali (življenjsko) obdobje, v katerem sem ga bolj požirala, žvečila, se vračala, podčrtovala … Izluščila bom en izsek in ga osvetlila v luči filozofije zgodbarjenja in potrošništva. In ne, vse predstavljene knjige se ne bodo nujno vsebinsko in žanrsko nanašale na teorijo marketinga in znamčenja, to pa zato, ker želim odpirati polja interdisciplinarskih premislekov.

Vir slike: unsplash.com.

prof. dr. Ralph Tench, prof. dr. Dejan Verčič, prof. dr. Ansgar Zerfass, prof. dr. Ángeles Moreno in izr. prof. dr. Piet Verhoeven

KOMUNIKACIJSKA ODLIČNOST

Izdala in založila: Fakulteta za družbene vede, 2023

Vir slike: FDV.

Avtorica razmišljanja: Ines Markovčič

Komunikacijska odličnost je priročen in poglobljen pregled, kako razvijati, upravljati in voditi izjemno komuniciranje, kot pravkar sveže izdana knjiga ponudi v podnaslovu.

Drži. Vse se začne in konča pri komuniciranju. Izjemnem komuniciranju. Dokler gre to izjemno komuniciranje v eno ali drugo skrajnost (pozitivno ali negativno), vsebina komunikacije doživi luč zanimanja, sproži val razprav, interakcije, diskusij. Dokler je medlo ali nekaj vmes, ostane na povprečju, ki zbledi.

Podobno je tudi v svetu znamčenja. Znamke same si prav tako želijo doživeti luč zanimanja, sprožati valove razprav, interakcije, diskusij. Prodaje. Ugleda. Moč prepričanja. Pri tem se lahko pogovarjamo in problematiziramo o bolj ali manj uspelih in spodletelih komunikacijah, ki pa so v vsakem primeru, v kolikor dosežejo vrhunec zanimanja, izjemne. Izjemnost je tista, ki odstira komunikacijsko odličnost ali nezadostnost. Prav je, da jo znamo luščiti na tistih parametrih, ki si jih lahko prevedemo kot dobrodošle zapovedi. Ali jih celo ponotranjimo.

Izjemnost je tista, ki odstira komunikacijsko odličnost ali nezadostnost.

Knjiga Komunikacijska odličnost jih takole naniza. Prvič, povezanost. Živimo v globaliziranih, mediatiziranih in refleksivnih organizacijah. Drugič, vplivnost. Oddelki, ekipe, znotraj katerih ali s katerimi delujemo, skupnosti v različnih omrežjih … povsod smo vpeti, upodatkovljeni ali vsaj strategizirani. Tretjič, ambicioznost. Ni odlične komunikacije brez preudarnosti, povezanosti in zanesljivosti. Več o posameznih zapovedih v knjiigi, tu sem jih samo navrgla kot kost v branje. Vsako poglavje ponudi svojevrsto refleksijo in ideje za obstoječe in bodoče načine odličnega komuniciranja.    

Upravljati in voditi izjemno komuniciranje.

Refleksivno komunikacijsko upravljanje je v sodobni hipermoderni globalni družbi pomembno bolj kot kdajkoli. Igrati je potrebno na polno, a obenem ne pozabiti tudi uživati, vse to pa deluje samookrepitveno. Če želimo torej ustvarjati dobre zgodbe (znamk), jih je treba dihati, komunicirati na polno, z njimi uživati, obenem pa dosegati učinke samookrepitve, k čemur navsezadnje znamka tudi stremi. Želi preživeti in pustiti pečat na trgu.

Priložnost in privilegij je, da je dr. Dejan Verčič skupaj z uglednimi globalnimi strokovnjaki, znanstveniki in profesorji iz področja in področij komuniciranja prispeval k izjemnim, brezčasnim poglavjem, ki dajejo misliti in ki jih je zdaj moč brati tudi v slovenskem jeziku. Delo je tudi dosledno opremljeno z zgodovinskimi momenti, kar daje knjigi pečat enciklopedičnosti, ki v marsikaterem sodobnem delu zmanjka, pa bi, glede na obravnavano temo, bil dobrodošel.

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.

Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme.

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja