📅 23.01.2024

Doživljanje najprej

Strah, navdušenje, etika. To so besede, katere sem v zadnjih mesecih kontinuirano absorbirala, slišala, ko je tekla diskusija o umetni inteligenci na vseh aktualnih dogodkih, srečanjih, zapisih v svetu marketinga, komuniciranja, odnosov z javnostmi, trženja. Etika je bila tu bolj izpostavljena v smislu vprašanja, ki je na mestu, tj. o avtorskih pravicah. Kdo je potem avtor nekega izdelka, besedila, ustvarjalec: pisec, ki je pri pisanju, ustvarjanju uporabljal ChatGPT ali ChatGPT sam? Morda bomo pa uvedli svoje GPT avatarje, ki bodo sinteza človeškega vložka in vsebin umetne inteligence. Morda bo tudi profilna fotografija vizualno odstirala to kombinacijo. Kdo ve.

Verjamem in menim pa, da bo vselej večja ali manjša impresivnost nekega takta rezultirala v večji ali manjši spontanosti in pristnosti zgodbarjenja. Dobre zgodbe se zgodijo spontano. Kar je tudi moto revije, ki jo z veseljem za vas ustvarjamo. Smiselno se zato tudi sprašujem(o), ali je umetna inteligenca že prišla tako daleč, da je obenem lahko ali zmožna ustvarjati dobre spontane zgodbe. Po osnovnem razumevanju in dojemanju njenega delovanja, (še) ne. Tudi reciklaže, pa najsi velja za svet glasbe, mode itd. (torej ne samo za svet znamčenja in oglaševanja), so bile najbolj nepozabne tiste, ki jih je izostreno in poglobljeno človeško oko/duh/sluh/vid/roka uspelo začiniti z dobršno mero inovativnosti ter superlativne nadgradnje v doživljanju, čustvovanju.

Če se vrnemo na začetek izpostavljenih leksik, ki se zaenkrat žgoče sučejo okoli aktualnih debat – strah, navdušenje, etika – tudi te vedno in najprej padejo na piedestal spontanosti. Strah je spontana reakcija (pustimo poglobljene razmisleke psihologom), navdušenje nad nekom ali nečim je tudi najprej spontano, etične odnose pa smo skozi zgodovino (z)gradili in ohranjali okrog spontanih vzgibov v bolj ali manj želenih okoliščinah.

Spontanost je najboljši in najbolj trden temelj gradnje in ohranjanja avtentičnosti, ki v nadaljevanju odpira in omogoča temeljno razlikovalno prednost, unikatnost, uspešnost, čutenje, plime in oseke v čutenju… Vse ostalo je samo še stvar tehnikalij. Da, lahko tudi s pomočjo umetne intelligence. A ne najprej ali zaradi umetne inteligence. No, bomo pametovali še skozi čas in videli, kaj vse nam sproti prinese. Pa tudi odnese.  

Ostali prispevki

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja