📅 23.01.2024

Doživljanje najprej

Strah, navdušenje, etika. To so besede, katere sem v zadnjih mesecih kontinuirano absorbirala, slišala, ko je tekla diskusija o umetni inteligenci na vseh aktualnih dogodkih, srečanjih, zapisih v svetu marketinga, komuniciranja, odnosov z javnostmi, trženja. Etika je bila tu bolj izpostavljena v smislu vprašanja, ki je na mestu, tj. o avtorskih pravicah. Kdo je potem avtor nekega izdelka, besedila, ustvarjalec: pisec, ki je pri pisanju, ustvarjanju uporabljal ChatGPT ali ChatGPT sam? Morda bomo pa uvedli svoje GPT avatarje, ki bodo sinteza človeškega vložka in vsebin umetne inteligence. Morda bo tudi profilna fotografija vizualno odstirala to kombinacijo. Kdo ve.

Verjamem in menim pa, da bo vselej večja ali manjša impresivnost nekega takta rezultirala v večji ali manjši spontanosti in pristnosti zgodbarjenja. Dobre zgodbe se zgodijo spontano. Kar je tudi moto revije, ki jo z veseljem za vas ustvarjamo. Smiselno se zato tudi sprašujem(o), ali je umetna inteligenca že prišla tako daleč, da je obenem lahko ali zmožna ustvarjati dobre spontane zgodbe. Po osnovnem razumevanju in dojemanju njenega delovanja, (še) ne. Tudi reciklaže, pa najsi velja za svet glasbe, mode itd. (torej ne samo za svet znamčenja in oglaševanja), so bile najbolj nepozabne tiste, ki jih je izostreno in poglobljeno človeško oko/duh/sluh/vid/roka uspelo začiniti z dobršno mero inovativnosti ter superlativne nadgradnje v doživljanju, čustvovanju.

Če se vrnemo na začetek izpostavljenih leksik, ki se zaenkrat žgoče sučejo okoli aktualnih debat – strah, navdušenje, etika – tudi te vedno in najprej padejo na piedestal spontanosti. Strah je spontana reakcija (pustimo poglobljene razmisleke psihologom), navdušenje nad nekom ali nečim je tudi najprej spontano, etične odnose pa smo skozi zgodovino (z)gradili in ohranjali okrog spontanih vzgibov v bolj ali manj želenih okoliščinah.

Spontanost je najboljši in najbolj trden temelj gradnje in ohranjanja avtentičnosti, ki v nadaljevanju odpira in omogoča temeljno razlikovalno prednost, unikatnost, uspešnost, čutenje, plime in oseke v čutenju… Vse ostalo je samo še stvar tehnikalij. Da, lahko tudi s pomočjo umetne intelligence. A ne najprej ali zaradi umetne inteligence. No, bomo pametovali še skozi čas in videli, kaj vse nam sproti prinese. Pa tudi odnese.  

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.