DIGITALNO V ZNAMČENJU
Ko problematiziramo digitalno znamčenje skozi prizmo prakse, ne moremo mimo vsaj dveh temeljnih konceptualnih pojmov, ki sta v sinergiji, a v različnih fokusih delovanja. To sta (digitalno) znamčenje in (digitalno) trženje. Distinkcija med tema pojmoma v delovanju je obenem preplet v njunem bistvu oz. cilju. Včasih je težje prepoznati razliko med digitalnim znamčenjem in digitalnim trženjem, saj sta si koncepta sorodna, v praksi se običajno prekrivata. Digitalno trženje služi zajemanju potencialnih strank in prodaji izdelkov/storitev. Digitalno znamčenje pa obstaja za vzpostavljanje odnosov in privabljanje strank. V obeh primerih je končni cilj povečati število strank in ohraniti zdravo raven prodaje.
Toda digitalno znamčenje to počne drugače. Namesto zgolj poudarjanja prednosti izdelka, prikazuje vpliv znamke kot celote. Razkriva vrednote in kulturo znamke ter vzpostavlja implicitno povezavo med ključnimi elementi in izdelki/storitvami, ki jih znamka prodaja. Pušča pečat na trgu, vzpostavlja, gradi, ohranja dobre odnose. Ali pa odvrača in ločuje. Vse to skozi zgodbo. Dobro zgodbo. Ali pa slabo, manj posrečeno.
Kako znamka in digitalno trženje delujeta skupaj? Obstaja točka, ko se znamka in trženje v digitalnem okolju prekrivata in vplivata drug na drugega. Digitalno trženje v veliki meri deluje kot sredstvo za ustvarjanje in draženje – z nastopom znamke v digitalnem okolju. Omogoča, da znamka lahko deli svojo identiteto in vrednote na spletnih vsebinskih straneh in/ali v spletnih družbenih prostorih, kot so Facebook, Instagram ali YouTube. Da bi bilo digitalno trženje tako učinkovito, kot bi lahko bilo, pa je potrebno najprej ustvariti zgodbo digitalne znamke (oz. če diha v offline okolju, jo je najprej potrebno na ustrezen način v digitalno okolje prevesti). S svojim obrazom in identiteto. S poustvarjanjem obraza in identitete v digilnem zapisu in z učinkovanjem tega obraza in identitete v digitalnem prostoru, ki funkcionira drugače kot offline okolja.
Znamka v digitalnem okolju funkcionira, ko posameznik vidi, bere in čuti več kot »samo oglas«, ko naleti na eno od znamkinih oglaševalskih akcij v spletnih portalih, družbenih medijih ali Googlovih okoljih. Kar pa nujno ne pomeni, da samo skozi oglas tega unčinka ni mogoče doseči. Digitalno znamčenje sproža globljo povezavo med znamko in njenimi strankami, ko se le-te ustavijo in slišijo, kaj ima znamka za povedati, namesto da mrzlično iščejo in stisnejo gumb »preskoči oglas« ali oglasni video.
Potrpežljivost v spletnem prostoru je zreducirana na nekaj sekund in v tistih nekaj sekundah skuša znamka pritegniti s svojo dobro zgodbo. Pomenske, zapomljive, ikonične digitalne znamke so več kot skupek premišljenih SEO, SMO in drugih tehnik. Uspešnost digitalne interakcije tudi ne gre nujno enačiti z naraščajočo digitalno penetracijo. Vse se prične in končna s premišljeno digitalno marketinško strategijo, ki je obrt. V najbolj čistem, esencialnem pomenu besede. Kot je čipkarstvo ali režija. In vključuje vse smiselne etape: kreacija, integracija, disseminacija, disperzija, infiltracija, povezovanje (z obljubo), predanost in zvestoba, negovanje in ohranjanje. Bere se skoraj kot partnerska zveza, okronana s poroko. Vse to pade v okvir dobre digitalne strategije v procesu digitalnega znamčenja. Ki naj se nikoli ne konča. Ali ustavi zgolj pri prvi fazi (kar je v praksi pogosto), tj. kreacija. Ker potem to ni več digitalna poroka v romantičnem pomenu besede. Zgolj v pragmatično-oportunističnem pomenu besede. Romantika pa je tisto, kar potrošnike drži več kot na površju. Zlasti to velja za današnjo Z generacijo, ki ne varčuje z neposredno kritiko, ko skušamo pritegniti njeno pozornost. A o tem kdaj drugič, ko bomo temo posebej posvetili samo temu vidiku.
Vsi mi iščemo ali tripamo na pristne, avtentične zgodbe. V tem gre tudi iskati načine za zgodbarjenje, ko lovimo in si nadejamo pristnih, avtentičnih potrošnikov, ki ostanejo.
0 komentarjev