📅 29.07.2021

Superbrands ostaja globalna neodvisna avtoriteta za znamčenje, ki podeljuje priznanja najboljšim blagovnim znamkam. Deluje v skoraj 100 državah sveta na 5 različnih kontinentih. Z letnimi razglasitvami rezultatov ohranja celovite preglede dobrih zgodb znamk, ki se merijo po ključnih indikatorjih: prepoznavnost in pomnjenje, lojalnost in zaupanje, identifikacija ali poistovetenje, zlitje z lastnimi in potrošniškimi potrebami.

V prejšnji številki revije Super Znamka smo razgrnili, kako se je zgodba Superbrands Global začela leta 1994 z radijsko oddajo na radiu GLR (danes BBC Radio London), ki jo je vodil Marcel Knobil, ustanovitelj Superbrands. Oddaja je bila namenjena pogovorom o blagovnih znamkah iz vsakdanjega življenja potrošnikov. Na podlagi uspeha oddaje je bila čez leto dni ustanovljena organizacija Superbrands, ki že tretje desetletje predstavlja »biblije znamk«, ki izidejo v celovitih letnih pregledih in publikacijah vsepovsod po svetu.

Zgodba Superbrands tako potrjuje, da se najboljše in zanimive znamke res rojevajo spontano in na povsem banalnih temeljih; v primeru nagrad Superbrands je bila za to dovolj priljubljena radijska oddaja o znamkah, ki so jo ljudje posvojili za svojo. Najbolj fascinantni del te zgodbe o uspehu je, da zastavljeni koncept deluje in se je dobro prijel ne samo v različnih državah, ampak tudi kontinentih sveta, ki se že vnaprej razlikujejo po svojem izhodiščnem kulturnem, družbenem in zgodovinskem miljeju: v Afriki, Oceaniji, Severni in Južni Ameriki ter pri nas v Evropi. Matična hiša Superbrands, ki prihaja iz Velike Britanije, je tako uspela zgraditi močno avtoriteto pri izboru in oceni blagovnih znamk, kar funkcionira globalno. Postopek izbora najboljših blagovnih znamk poteka po strogih pravilih organizacije Superbrands, ki temeljijo na neodvisni raziskavi potrošnikov. Najboljše znamke, ki se po izboru potrošnikov (in šele nato končne ocene žirije) uvrstijo v finale in prejmejo priznanje, si s tako pridobljenim statusom krepijo položaj in ugled v očeh potrošnikov, da kupujejo najboljšo znamko. Vsi prejemniki nagrad se tudi uvrstijo v letno publikacijo, ki ostaja referenčno gradivo v domači in globalni knjižnici superbrandov. Za potrebe lastnega tržnega in korporativnega komuniciranja nagrajene znamke prejmejo tudi svoje personalizirane izvode knjig. Na slovenskem trgu je zato včasih neupravičen očitek, da so prejemniki nagrad za svoja priznanja plačali, in prav je, da ga na tem mestu vseeno izpostavimo in pojasnimo: strošek je v produkciji in obdelavi personaliziranih knjig, ki se po rezultatih naročijo posebej za korporativne namene. Raziskave potrošnikov (pri nas Ipsos) in ocene žirije pa so vselej strokovne, neodvisne, pod visoko uveljavljenimi standardi Supebrands in nikakor(!) s strani trga/supebrandov plačljive. Ekipa Superbrands Slovenija želi ohranjati neodvisno in samostojno raziskovanje ter glas ljudstva/potrošnikov, na drugi strani pa krepiti ugled in zaupanje na strani superbrandov, ki se uvrstijo v ožji izbor, s čimer so povabljeni v družino Superbrands Slovenija.

Superbrands Global

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja