ŠTUDIJA PRIMERA: ANA ROŠ IN TUŠ

Aktualno, Prispevki

📅 18.02.2022

Uvodna uredniška misel:

Kako ustvarjati kreativne zgodbe znamčenja v FMCG industriji tako, da ne bodo ostale spregledane? Velik izziv je ugrizniti v jabolko že tako široke ponudbe izdelkov velikih trgovcev in se hkrati nadejati, da bo prinesla končno zadovoljstvo potrošnikov in zadovoljiv izplen. Tuš se je tega izziva lotil tehtno, premišljeno, z Ano Roš. Sliši se morda preprosto. Mednarodno priznana šefinja kuhinje v svetovnem merilu bo gotovo že zaradi svojega pečata prinesla zagotovljen uspeh. A ko se projekta lotita dva velikana, vsak v svojem segmentu logike delovanja, pridejo do izraza tiste velike razlike, od katerih je odvisen tempo do realizacije cilja. Priznana kuharska mojstrica je perfekcionistka v pozitivnem pomenu besede in je vložila vso svojo vnemo, energijo, trud, natančnost in prefinjenost v končni izdelek. Tuš je ob kreiranju končnih izdelkov prilagajal procese, ki so bolj pragmatično utečeni in utemeljeni na večjih sistemih množične proizvodnje. Je mogoče doseči sinhrono delovanje dveh tako različnih, mikro in makro, profilov? Primer Ane Roš in Tuša je kreativna in navdihujoča zgodba minulega leta, ki nas vnovič spomni na nemogoče, dokler ni opravljeno, ter da je še kako mogoče, ko je opravljeno zadovoljno.

ANA ROŠ & TUŠ. NEMOGOČE, DOKLER NI NAREJENO.

Najtežje poti najpogosteje vodijo do najlepših ciljev. To so besede ameriškega avtorja Ziga Ziglarja. Zgodba znamke Ana Roš & Tuš to misel le potrjuje. Projekt se je rodil iz ene same pogumne ideje o sodelovanju. Ideje o konceptu, ki na vsako domačo mizo postavi vrhunsko kulinariko po recepturi izjemne Ane Roš, izdelano iz samo najboljših lokalnih sestavin. A v tistem trenutku si nihče ni znal predstavljati, koliko na videz nepremostljivih izzivov bo na poti do uresničitve tega projekta.

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

Začetek projekta sega v čas prvega zaprtja države, ki je povsem ohromilo vse gostinske obrate po državi, zaprlo vrata šol in vrtcev. To je bil čas, ko je Ana Roš prejela eno najpomembnejših svetovnih kuharskih priznanj. Dve Michelinovi zvezdici. Pa čeprav bi v tistem trenutku Ana najverjetneje raje izbrala goste in ne zvezdic. Svojo kuharsko zgodbo je v Starem selu pri Kobaridu začela pisati že pred več kot dvema desetletjema.

»Tu in takrat se je začela ta navezava z lokalnim okoljem, ki je ta trenutek izjemno močna. Povezuje več kot 100 različnih ljudi, ki z nami predelujejo, pridelujejo, nabirajo in imajo vrtove. Če oni ne bodo preživeli, tudi jaz ne morem preživeti, ker ne bom več imela surovine.«

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
Ana Roš, vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

V tistem trenutku se je zdelo, da se bo zgodba Hiše Franko sesula kot hišica iz kart.

»Mlekarji so začeli mleko zlivati stran zato, ker nihče ni kupoval svežega mleka; šole so bile zaprte; vrtci so bili zaprti; restavracije so bile zaprte. In Tuš je bil idealen partner, ker je edini: ostaja edini večji slovenski trgovec, ki mi je lahko v tisti fazi dal odgovore, kako se lahko porabi 10 tisoč litrov mleka na dan.«

Ana se je obrnila na trgovca, s katerim si deli več, kot bi morda sprva pomislili.

»V Tušu kot slovenskemu trgovcu na svoje prodajne police uvrščamo več kot 70 odstotkov izdelkov slovenskega porekla. Vemo, transportne poti so krajše, prej dobimo izdelke na police, svežina se ohranja dlje časa, plodovi dozorijo do faze zrelosti in ne na neki transportni poti prodajne police.«

To so besede vodje korporativnega komuniciranja v Tušu Anje Marjetič. Da, tako Ana Roš kot Tuš slonita na lokalnih kmetih, slovenskih pridelovalcih in predelovalcih. Eden slednjih je tudi Silvester Pečjak, direktor Pekarne Pečjak. Prvi val epidemije je tej slovenski pekarni odnesel skoraj pol prihodkov.

»Moram povedati, da nam je tukaj ta epidemija pokazala zobe. In mislim, da nas bo naučila, da moramo najprej dati delo ljudem, ki delajo v naši domovini.«

In prav v najtežjem obdobju sta si Tuš in Ana Roš segla v roke. Nastala je blagovna znamka Ana Roš & Tuš. Za razvoj podobe in komunikacijo znamke so izbrali Agencijo 101.

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
Andraž Tuš in Ana Roš, vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

»Ko smo snovali podobo nove znamke izdelkov, smo seveda izhajali iz krovne podobe znamke Tuš, ki v svojem logotipu že prikazuje eno zvezdico. Zvezdico, ki predstavlja osnovo izdelkov Ana Roš in Tuš, kakovostne lokalne sestavine slovenskih kmetov, pridelovalcev in predelovalcev. Eno zvezdico torej Tuš že ima, saj tradicionalno na svojih policah nudi več kot 70 odstotkov izdelkov slovenskega porekla. Drugo zvezdico, ki predstavlja kulinaričen presežek globalnega pomena, pa lahko doda le Ana Roš. Tako je nastala podoba z dvema zvezdicama, ki predstavlja obraz izdelkov Ana Roš & Tuš.«

To so besede Jureta Korenča, kreativnega direktorja pri tem projektu. Ta čas, ko so kreativci snovali podobo, je Anina ekipa v Kobaridu ustvarjala nove in nove recepte za jedi, ki bodo romale na vsako slovensko mizo. Nemudoma so naleteli na ogromen izziv.

Ana Roš & Tuš - Priprava skutnih njokov s pehtranom
vir slike: Arhiv Tuš in Agencija 101

A rezultati te težke poti so več kot vrhunski. Na Tuševih policah po vsej Sloveniji je že več kot 50 izdelkov blagovne znamke Ana Roš & Tuš; številka prodanih izdelkov je že pred časom presegla pol milijona. Kruh z drožmi je prejel nagrado za najbolj inovativen pekovski izdelek leta 2021. Projekt Ana Roš & Tuš je na Slovenskem oglaševalskem festivalu prejel zlato nagrado v prestižni kategoriji Upravljanje znamk, kot tudi srebrno nagrado v kategoriji Integrirane komunikacije. Da, očitno res drži, da najtežje poti najpogosteje vodijo do najlepših ciljev.

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja