POGOVOR Z LASTNIKOM LICENCE SUPERBRANDS SLOVENIJA

Prispevki

Boško Praštalo
📅 11.03.2021

Kaj te je prepričalo ali pritegnilo, da si se odločil za vstop in nakup licence Superbrands?

Preden sem dobil priložnost prevzeti licenco Superbrands Slovenije, sem leto in pol pomagal pri prodaji, kar pomeni, da sem imel dosti časa za pridobitev celotne slike zgodbe Superbrands in potenciala na slovenskem trgu.

Zagotovo je Superbrands metodologija tisto, kar mi je dalo pogum, da grem v ta projekt. Prepričan sem, da se Superbrands diferencira prav na osnovi metodologije, ki nam omogoča pridobiti dva različna in ključna pogleda pri raziskavi, pogleda potrošnikov in strokovne javnosti.

Superbrands omogoča izredno preprosto raziskavo trga, ki je obenem kvalitetna, obsežna in transparentna. Če ne bi bilo to tako dobro zastavljeno, ne bi vse skupaj delovalo v več kot 90 državah sveta. Vse, kar je manjkalo v Sloveniji, je bilo to, da se nekdo tega loti na visokem nivoju, da se izpostavi z imenom in priimkom, da se ve, kdo stoji za zgodbo Superbrands.

Zagotovo je Superbrands metodologija tisto, kar mi je dalo pogum, da grem v ta projekt.

Kaj te pri srečanjih s slovenskimi Superbrandsi najbolj prevzame? Njihove zgodbe, ideje, prehojene poti?

Predvsem njihova strast, ki jo imajo do znamke, ki jo zastopajo. Prav tako njihovo zavedanje, da se svet vse hitreje spreminja, da imamo vsak dan vedno več znamk na trgu, in da imajo izredno pomembno nalogo, da na trgu pravilno pozicionirajo svojo znamko. Podjetja imajo tu res kompleksno nalogo, slišati primere dobrih praks, pogovarjati se o napakah, je neprecenljivo.

Kako bi ocenil odnos slovenskih potrošnikov do blagovnih znamk, po občutku iz prakse pa tudi glede na izsledke iz raziskave?

V zadnji letni raziskavi smo imeli s strani potrošnikov več izpostavljenih »domačih« znamk oz. znamk, ki so nastale v Sloveniji. Iz raziskave smo dobili 1.137 različnih blagovnih znamk, delež »domačih« je bil 21,7 %, kar je za 5 % več v primerjavi z raziskavo leto dni prej. Kar samo potrjuje, kako močen vpliv imajo tuje znamke na slovenske potrošnike oziroma, da blagovne znamke ne poznajo meja, in da je posledično izredno močna konkurenca na trgu. 

Superbrands omogoča izredno preprosto raziskavo trga, ki je obenem kvalitetna, obsežna in transparentna. Če ne bi bilo to tako dobro zastavljeno, ne bi vse skupaj delovalo v več kot 90 državah sveta.

Zakaj je vizija grajenja zgodbe znamk pomembna za obstanek na trgu?

Blagovne znamke so na trgu zaradi potrošnikov, kupcev, partnerjev; brez vizije grajenja znamke se lahko zgodi, da sama znamka izgubi stik z njimi. Vse blagovne znamke, ki se tega zavedajo, se nenehno prilagajajo, pozicionirajo, komunicirajo, kreirajo tisto, kar njihovi potrošniki pričakujejo, živijo.

Dejstvo je, da so potrošniki danes izredno informirani, da se informacije hitro širijo, da dobre zgodbe odprejo veliko vrat, in da jih slabe v kratkem času zaprejo še več.

Danes je izredno lahko začeti novo zgodbo, in vedno več jih vidimo, ni pa vseeno, kdo stoji za tem in kakšna je zgodba nove blagovne znamke.

Kaj tebe osebno pri neki dobri znamki, ki jo potem konzumiraš kot potrošnik, najbolj prepriča?

Meni je najbolj pomembno, ali tej znamki lahko zaupam, kakšna je njihova zgodba. Če mi znamka ali posamezniki, ki kreirajo to znamko, niso kredibilni, potem bom težko vse skupaj podprl z nakupom.

Iskreno, ni mi vseeno, kaj konzumiram, vedno bolj smo doma ozaveščeni, da moramo živeti zdravo, da je kvaliteta pomembna, in posledično sem bolj dojemljiv za sveže, domače, čim manj obdelane produkte.

V zadnji letni raziskavi smo imeli s strani potrošnikov več izpostavljenih »domačih« znamk oz. znamk, ki so nastale v Sloveniji.

Zakaj verjameš v Superbrands?

Podpora, ki jo na dnevni bazi dobivam s strani organizacije Superbrands, posameznikov, poslovnih partnerjev in podjetij, kaže in dokazuje, da mi vsi zaupajo kot osebi, in da zaupajo v Superbrands.

Že drugo leto sem kreiral 25-članski strokovni svet Superbrands Slovenija, vsi člani so se izpostavili z imenom, priimkom, funkcijo in podjetjem, kjer kreirajo. Nihče od njih ne bi bil član strokovnega sveta, če ne bi zaupal tako meni kot Superbrands.

Pomembno je tudi, da ima Superbrands dobro percepcijo pri slovenskih potrošnikih, danes vsak drugi slovenski potrošnik prepozna Superbrands, kar 85 % le-teh bi se prej odločilo za nakup produkta ali storitve, ki nosi oznako Superbrands Slovenija.  

Vsega tega se zavedam, in vse to mi daje dodatno energijo, in dviguje zaupanje v Superbrands.

Kakšne so tvoje izkušnje in vezi z nekaterimi tujimi predstavniki iz globalne mreže Superbrands?

Povsod, kjer je Superbrands dobro pozicioniran, za njim stoji močna in kredibilna oseba. Glede na lokacijo Slovenije sem največ v kontaktu z lastniki licenc Hrvaška, Bosna, Makedonija, Črna gora. Slišimo se skoraj na tedenski bazi, in izmenjujemo primere dobrih praks.

Iskreno imam vrhunski odnos, in nekako mi je zgled Pedro, ki skrbi za Superbrands Portugalska in Angola. Tisto leto, ko sem prevzel licenco, smo bili na družinskem dopustu na Portugalskem, in sem izkoristil priložnost za daljše srečanje s Pedrom v Lizboni. Ko sem videl, kako je on uspel v vseh teh letih pozicionirati Superbrands, kako odlične zgodbe kreira njegova ekipa, sem si rekel, da je to smer, v katero želim peljati Superbrands Slovenija.

Bil sem tudi na spoznavnem sestanku z lastnikom licence Superbrands Madžarska, to je gospod Géza László, ki je prav tako uspel odlično pozicionirati zgodbo Superbrands. V stiku sem še z lastniki licenc Nemčija, Italija, Avstrija, Poljska.

Ostali prispevki

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja