“Manj je več” izumira, čas je za (pre)drznost znamk

Aktualno, Prispevki

📅 05.10.2022

»Manj je več« izumira, čas je za (pre)drznost znamk

Vir fotografije: Osebni arhiv

Aljaž Peklaj, partner in strateški direktor, bold.group

Z izrazom minimalizem se večina nas sreča pri opremljanju stanovanja ali hiše, kjer ta trend v zadnjih letih prevladuje. Seveda se naklonjenost do minimalizma razlikuje od posameznika do posameznika. Nekateri želijo popolnoma minimalistično opremljen dom, spet drugi zavijejo v ekstreme in se igrajo z raznoraznimi poslikavami in ekstravagantnimi dizajnerskimi kosi pohištva, ki jih dopolnijo z obilo zelenja.

In ravno tako kot pri opremljanju doma, kjer je količina minimalizma odvisna od samega lastnika, je pri znamkah to odvisno od identitene znamke, njene kulture in ciljne publike, ki jo nagovarja. Pravil tukaj ni, so le trendi, ki se jim znamka odloči slediti ali ne. Ko pride do minimalizma, je potrebno vedeti, da ta ni primeren za vse znamke, kot tudi ne maksimalizem. Ko se odločamo o smeri, v katero bo šla sama znamka, je potrebno to definirati v sami strategiji. Minimalizem ali maksimalizem namreč ni viden samo v samo vizualni pojavnosti, ampak tudi v celostni pojavnosti, komunikaciji, nastopu na trgu.


Minimalizem ni primeren za vse znamke, kot tudi ne maksimalizem.

V prejšnji številki sem pisal o kreativnosti znamk in kako izstopati v poplavi oglasnih sporočil. In ravno tukaj glavno vlogo igra kreativnost. Smo lahko z minimalizmom res dovolj kreativni, da izstopamo? Ali znan rek »manj je več« še vedno drži?

Opažam, da so minimalizmu privržene predvsem luksuzne znamke višjega cenovnega razreda. Če samo pogledamo modni svet, opazimo, kako so se poenostavili logotipi in celotna komunikacija teh znamk. Yves Saint Laurent, Balenciaga, Burberry, Berluti, Balmain in še veliko drugih znamk se je odločilo za poenostavitev pojavnosti blagovne znamke. Težava, ki jo vidim, je izjemna podobnost same tipografije, hkrati pa se pri komunikaciji vseh pojavlja kombinacija črno bele barve. 

Tudi dva tehnološka giganta, Apple in Google, sta v preteklih letih popolnoma poenostavila svojo vizualno podobo in sta tudi v sami komunikaciji bolj pripadna minimalizmu. Že Applov ustanovitelj Steve Jobs je bil izjemen zagovornik modernega minimalizma, kar je izražal tudi pri oblačenju, pa tudi sami izdelki so že od samega začetka oblikovani izjemno minimalistično in sofisticirano. In ravno na tem primeru vidimo, da je minimalizem brezčasen.

Sem pa mnenja, da je lahko pretirana uporaba minimalizma in beline (predvsem na spletnih straneh znamk) nevarna za  znamko in ob nepravilni uporabi lahko izpade izjemno dolgočasno. Z vidika znamčenja vidim težavo v razlikovanju med posameznimi znamkami, hkrati pa se pojavlja problem, ki sem ga izpostavil zgoraj – kako v poplavi minimalizma pravzaprav sploh izstopati.

In če smo ugotovili, da je minimalizen primeren bolj za luksuzne znamke, v katerih primerih je torej bolje iti v maksimalizem? V času, ko sem še sodeloval pri organizaciji večjih glasbenih festivalov v regiji, je med njimi izstopala dotična znamka, ki je bil znana po že skoraj pretirani uporabi maksimalizma, a je bilo to popolnoma v skladu s samo strategijo znamke in njeno ciljno publiko.

Elrow je s svojimi tematskimi zabavami v evropskem prostoru postavil popolnoma nov standard. Celotna pojavnost festivala, od logotipa, vseh vizualov pa do samega izgleda dogodka kar kriči po maksimalizmu. In ravno to je znamko Elrow pozicioniralo med najbolj prepoznane festivale v regiji. Celotna ekipa in ciljna publika živijo in dihajo znamko, kar se opazi tudi na samih dogodkih, saj se vsi obiskovalci oblečejo primerno tematiki vsakega dotičnega dogodka. 

Če na kratko povzamem, sem mnenja, da je čas ekstremnega minimalizma minil in počasi se znamke pomikajo k uporabi maksimalizma, kar se opazi tudi pri embalažah, predvsem drznih znamk, ki želijo skozi embalažo pripovedovati zgodbo svoje znamke. A previdno, tako minimalizem kot maksimalizem nista za vse, zato je nujno potrebno, da sta usklajena z zgodbo, strategijo in ciljno publiko same znamke.

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja