📅 27.04.2023

OKOLJU PRIJAZNE ZOBNE ŠČETKE

Da bi ohranili bisere naših ust, terja velik, tako statistike, okoljski davek. Posameznik menda v svojem življenju uporabi preko 300 zobnih ščetk, leta 2019 je bilo  v ZDA zavrženih milijardo zobnih ščetk, od tega je večina plastičnih. Obstaja pa, kar je dobra novica, vse več alternativ plastiki za enkratno uporabo. Odlične naravne alternative sintetičnim ščetkam so tiste, ki so narejene iz lesa in rastlinskih materialov: bambus, bukev ali koruzni škrob, recikliran ricinusov fižol … Ob prebiranju ocen in študij se je na koncu težko odločiti, katera je tista najboljša. Podrobneje si oglejmo izbor nekaterih znamk, ki se po neodvisnih raziskavah umeščajo med šest najboljših v letu 2022.

Bambus je vsestranska trava, ki se je vse pogosteje znajde v rutini ustne pa tudi siceršnje kopalniške higiene, bambusove zobne ščetke pa so se izkazale kot ena najbolj priljubljenih trajnostnih alternativ plastičnim. Švedska blagovna znamka The Humble Co., ki jo je ustanovil zobozdravnik Noel Abdayem, je zasnovala preprosto in učinkovito zobno ščetko, ki je certificirana kot veganska in ni testirana na živalih. Njena skandinavska preprostost se je izkazala za priljubljeno, saj je po vsem svetu prodanih že več kot 35 milijonov zobnih ščetk.

Isshah zobna ščetka je na voljo z najlonskimi ščetinami, brez BPA, napolnjenimi z ogljem. Bambusov ročaj je poliran, tako da zgladi vse hrapavosti ali ohlapne drobce, ki jih lahko začutimo v ustih. Obdelana je za preprečevanje plesni, ki se prikrade na vlažne bambusove zobne ščetke. Mehke ščetine nežno delujejo na dlesni in učinkovito čistijo zobe. Je cenovno dostopna in primerna za vso družino.

Isshah zobna ščetka

Bamboo Kids je primerna veliko ščetka za najmlajše (in celo odrasle z majhnimi usti). Je rastlinska zobna ščetka, njeno diferencialno prednost odlikujejo nemške biološke ščetine iz ricinusovega olja. Ameriško ministrstvo za kmetijstvo je certificiralo ščetine kot 100-odstotno bioosnovano, kar laično prevedeno pomeni, da vsebujejo samo naravne in obnovljive sestavine. Ščetine tudi ne izpadajo tako zlahka, kar v primerih otroških zobnih ščetk pride še posebej prav. Vrh vsega pa je bioplastični ovoj mogoče industrijsko kompostirati, kartonsko embalažo pa reciklirati.

Bamboo Kids zobna ščetka

Bambusovova ščetka Bite je 100-odstotna rastlinska zobna ščetka, ki je v svojem sporočilnem bistvu zasnovana tako, da ohranja uporabnikovo vest 100-odstotno čisto, medtem ko si umiva zobe. Ročaj je narejen iz bambusa moso, ki proizvaja nekatera najgostejša vlakna. Ščetine so narejene iz ricinusovega fižola, ki so nežne do zob in dlesni. Bite je modularna in praktična za potovanja; glavo se lahko odstrani in obe polovici potisne v potovalno torbico (kolikokrat je lahko dolžina zobne ščetke problem za nekoliko manjše toaletne torbice). Ko se ščetine obrabijo, se lahko samo staro glavo zamenja z novo in tako še manj količine odpadne embalaže zavrže. Zobno ščetko in ščetine pa se lahko kompostira doma.

Zobna ščetka Bite

Za tiste, ki iščejo alternativo bambusu, je nemška veganska zobna ščetka Georganics ravno pravšnja. Izdelana je iz bukovega lesa, pridobljenega iz odgovorno upravljanih gozdov, certificiranega s strani Forest Stewardship Council. Ščetine so narejene iz najlona brez BPA. Ročaj se lahko kompostira doma. Za tiste, ki živijo v Združenem kraljestvu, podjetje ponuja shemo Zero to Landfill. Samo pošlješ odtrgano glavo zobne ščetke podjetju in poskrbljeno je za nadaljnjo reciklažo.

Zobna ščetka Georganics

Čeprav nima rastlinskega izvora, reciklirana zobna ščetka Preserve ustreza pravim okvirjem odgovornega recikliranja. Narejena je iz recikliranih jogurtovih skodelic in je brez škodljivih snovi, kot so BPA in ftalati (kemikalije, ki so dodane izdelkom, da postanejo prožni, mehki, vendar imajo možne neželene učinke na zdravje). Ergonomsko oblikovana in zasnovana v sodelovanju z zobozdravstvenimi strokovnjaki ima zobna ščetka prave krivulje in tristopenjske ščetine, ki lahko dosežejo nerodne kotičke v ustih, ki jih je težko nitkati. Ti čopiči so na voljo v številnih zabavnih barvah. Vendar pa so ultra mehke, mehke in srednje ščetine narejene iz t. i. deviškega najlona.

Zobna ščetka Preserve

Tudi pri nas pridno raste ponudba lesenih in okolju prijaznih zobnih ščetk, recimo Hydrofil zobne ščetke, Mewoodyou po želji nudi celo možnost vgraviranja imena, kar je lahko izvirno darilo. Znana Nika Veger, ki piše uporabne nasvete za trajnostno lepoto, pa je naredila veliki pregled in preizkus eko in lesenih zobnih ščetk. Tudi vredno prebiranja in informiranja.

Vir slike: unsplash.com

Rada se pogovarjam z znanstveniki naravoslovnih ved, ko gre za poskuse prebijanja industrije v zeleno. Vsekakor so predstavljene alternativne zobnih ščetk bolj okolju prijazne, vendarle obstaja tudi nekaj sivih con, zato je prebiranje deklaracij in poglobljenih študij vredno. Namreč, tudi vsak bambus kot material ni okolju prijazen. Treba je predvsem paziti, da ne gre za zmleti bambus v kombinaciji z melaminsko smolo, kar že okoljsko bolj sporno. Je pa še vedno tudi ta alternative boljša od klasične plastike s stališča hitrosti in stopnje razgradnje.

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja