📅 10.11.2022

Mali podatki za velike zgodbe.

BRANJE: SMALL DATA

Avtor knjige: Martin Lindstrom

Izdal in založil: Medijski partner, 2016

Mali podatki za velike zgodbe

Knjigo sem prejela v dar od cenjene ženske, s častitljivo in dolgoletno kilometrino v poklicnem ustvarjanju. Nadvse sem ji hvaležna še danes, saj je kot enciklopedija zglednih primerov iz sveta znamčenja, ki potrjujejo, da upanje vselej je in obstaja. 

“Drobne sledi, ki odkrivajo velike trende”, je pomenljiv naslov tega dela; skozi posamezna poglavlja te popelje prav skozi to izkušnjo sledi. V pričujoči številki revije Super Znamka smo v osrednjem delu soočili koncepta maksimalizem znamk in minimalizem znamk ter iskali možne variacije po poteh obeh imperativov. Kvalitativno raziskovanje, opazovanje potrošnikov je nedvomno zahtevna, obsežna in trajajoča praksa v celotnem procesu raziskovanju, proučevanja, analiziranja, interpretiranja. Nemalokrat se zgodi, da se še tako skrbno pridobljene podatke zvrne v bolj lične grafe, besede pa zvrne v veliko manj duhamorne grafe, vizualije, infografike. To je navsezadnje tako zelo dobrodošlo in “in”. Pripravljene so kot zvarki postov, po katerih se tako z lahkoto spuščaš in drsaš. Kot drsamo po ekranih na naših pametnih telefonih.

Kar skušam na tem mestu osvetliti in naglasiti, pa je ravno pomen prakse branja. In prevajanja. Pa spet branja. In prevajanja. Ter vnovičnega branja. In vnovičnega prevajanja. S kritično analizo diskurza, o kateri sem že mnogokrat pisala, smo lahko bolj učinkoviti pri odstiranju in realizaciji idej. Če ne, ostanemo ujeti v kletki mnogoterih podatkov, ki povedo marsikaj in obenem nič. Podatke je treba znati brati. Tudi kvalitativne. Je vseobsegajoč proces, ki zajema tudi posluh za psiholingvistiko.

Knjiga oz. hvalnica Small Data ponudi prav to dimenzijo, povabilo h kritični refleksiji in prevajanju, ki ga ne gre nikoli zanemariti. 

Ostali prispevki

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja