BRANJE: IZ DOMAČE KNJIŽNICE INES MARKOVČIČ

Aktualno, Prispevki

Ruth Wodak, Christoph Ludwig (Hg.): Challenges in a Changing World
📅 19.12.2021

Razvoj globalnega gospodarstva, medijev in problematizacije sodobnih družbenih in kulturnih fenomenov je neustavljivo – bolj kot kdajkoli. Znotraj tako pospešenih globalizacijskih procesov je avtentikacija nišnih in razpršenih identitet prav tako neustavljiva, bolj kot kdajkoli. Tudi v svetu lokalnega in globalnega gibanja potrošnikov vse bolj vznikajo diskusije o diverzifikaciji individuumov (namerno uporabljam besedo »individuum«, saj želim naglasiti unikatnost individualnega uma slehernika v tako predpostavljeni globalni sferi), katerih še zdaleč ne gre opisovati in predalčkati zgolj na temelju klasičnih demografskih spremenljivk. Če bi sodili o potrošniku neke znamke zgolj na temelju spola, starosti, izobrazbe, bi morda ob morebitnem targetiranju samo na teh parametrih zgrešili tudi vse tiste, ki so morebiti za neko znamko še bolj privlačni in potencialni, a smo jih prehitro vrgli v koš unifikacije treh spremenljivk. Nič seveda narobe, če smo zaradi lastnega spremljanja in védnosti (z vidika poslovanja) pozorni tudi na te osnovne tri (ali še kakšne podobne) spremenljivke, a v nadaljevanju bodočih aktivnosti nastopa znamke na trgu in snovanju njenih zgodb se je vredno poglabljati tudi v analizo esence slehernika, kolikor je pač mogoče. Kritične analize diskurza se mi v tem okviru zdijo naravnost prikladne in so me že od nekdaj pritegnile, prepričale, saj predstavljajo polje analize na osnovi psiholingvistike v kontekstu razumevanja ali, bolje, dojemanja sodobnih družbenih premikov identitet.

Unikatnost individualnega uma uporabnika v množici uporabnikov iste znamke.

Ruth Wodak in Christoph Ludwig sta v svojem delu problematizacijo o izzivih spreminjajočega sveta na prehodu v novo tisočletje razgrnila na kritičnih analizah takratnega diskurza (informativne televizijske oddaje, javni govori predsednikov, diskurz nezaposlenih v laburistični Veliki Britaniji …), ki še danes lahko ponudijo koristne razmisleke v luči »dialektike«: konkurenca med posameznimi viri moči na eni strani ščiti pred globljimi vdori vplivov globalizacije, na drugi strani pa odpira stanje totalnega zlitja in prilagoditve tej isti globalizaciji. Veliko se pogovarjamo o fleksibilnosti, po drugi strani pa je bolj ključno vprašanje funkcioniranja uporabnikove pripadnosti znotraj razpršene množice (ponujenih) identitet in reprezentacij realnosti.

Kateri koli javni diskurz (novinarski, oglaševalski itd.) predstavlja obliko družbenega življenja, skozi katerega se odstirajo aktualna družbena vprašanja in problemi ter reproducirajo razmerja družbenih moči. Posamezne diskurzivne prakse še kako vplivajo na konstitucijo družbenih praks; v primeru sveta znamk, torej tudi na konstitucijo znamkinih praks in uporabnikovih izkušenj, percepcij. Tako predpostavljene prakse in izkušnje  v vsakem primeru učinkujejo ideološko, kar je posledica delovanja družbenih razmerij moči, ki se reproducirajo skozi diskurz.  Vzajemna zveza ali dialektika med (diskurzivnim) tekstom in družbenimi subjekti/uporabniki je tako neizogibna.

Funkcioniranje uporabnikove realnosti znotraj znamkine realnosti.

Namen kritičnih analiz diskurza je tako dobrodošel, saj ne ponujajo le razlago ali opis določenih fenomenov družbene realnosti skozi posamezni diskurz, temveč so ključne tudi v aktivnem osvetljevanju, opozarjanju in pojasnjevanju moči ideologije skozi diskurzivne reprezentacije realnosti, ki nadalje vplivajo na konstituiranje družbenih (tako tudi znamkinih) identitet. Eksplicitno ali implicitno se lahko postavljajo v sporočilnost nečesa in tako vplivajo, soustvarjajo, krepijo razumevanje, dojemanje, (ne)sprejemanje aktualnih družbenih sprememb ali (za tiste znamke, ki so bolj drzne) morebiti celo ponujajo osvoboditev in emancipacijo izpod zacementiranih družbenih okovov.

Diksurzivna konstrukcija znamkine kulture je za sodobnega uporabnika bolj ključna od klasične sporočilnosti o znamkini ponudbi. To potrjujejo aktualne dobre zgodb znamk bolj kdajkoli, Wodakova in Ludwig pa sta z različnimi študijami primerov izpred več desetletij vnaprej opozorila na pomen razumevanja današanjega časa: da je diskurzivna konstrukcija skupnih družbenih identitet hkrati tudi diskurzivna konstrukcija njihovih razlik. Nenazadnje, znamke v svojem pozicioniranju na trgu skozi svoje zgodbe – reprezentacije – prav to iščejo ali skušajo doseči: različnost in drugačnost namreč.

Znamkino aktivno osvetljevanje družbene moči in potencialna emancipacija izpod njenih okovov.

Ostali prispevki

BOŠKO PRAŠTALO: BESEDA USTANOVITELJA

BOŠKO PRAŠTALO: BESEDA USTANOVITELJA

Romantika v znamčenju je prav to – nežno približevanje naših vrednot in zgodb ciljni skupini. Ključno je, da se naše vrednote kažejo skozi zgodbo, ki jo gradimo. Ta zgodba naj ne bo le pripoved o izdelku ali storitvi, ampak naj odraža tisto, kar nas kot znamko dela edinstvene, človeške.

Vendar pa je treba romantiko uporabiti premišljeno. Ni vsaka znamka ali ciljna skupina primerna za vsak pristop.

Bistveno je…

BRANJE: NOVICE: Navodila za uporabo

BRANJE: NOVICE: Navodila za uporabo

Morda se po naslovu ali na prvi vtis zdi bolj kot nek priročnik ali most med novinarskim diskurzom in končnim uporabnikom – bralcem, spremljevalcem – vsebin novinarskega diskurza. Pa vendar lahko marsikatero refleksijo preslikamo tudi v razmišljanja o sodobnih praksah znamčenja.

Recimo, razumevanje pojma pristranskosti. Vsak izhaja iz sebe, vsak potrošnik pri konzumiraju znamkinih izdelkov ali storitev prav tako izhaja iz sebe, svojih potreb, pričakovanj, misli in vrednot. Vse to ustvarja…

LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

Kombinacija sintetičnega materiala, odpornega na udarce, in natančnega mehanizma (kot nalašč za masovno proizvodnjo) je bila odslej cenovno dostopna in na voljo v široki paleti barv. Končni preboj pa naj bi se zgodil leta 1984, ko modelov niso več omenjali z njihovimi referenčnimi številkami, temveč je vsaka ura dobila svoje lastno ime. Inovativen švicarski izdelek je postal simbol vznemirljivega življenjskega sloga.

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023

Septembra je v Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekala gala podelitev in svečana večerja v imenu Superbrands Slovenija 2023. Vsem letošnjim prejemnikom te prestižne nagrade in personalizirane korporativne knjige čestitamo.

ZELENO SPROŠČANJE: Ekologi brez meja, Plavajoči grad

ZELENO SPROŠČANJE: Ekologi brez meja, Plavajoči grad

V svetu znamk premisleki o trajnosti nikoli ne usahnejo. Kvečjemu izzivajo, kako obstoječe prakse, obrate narediti bolj okolju prijazne. Kar za znamke in podjetja tudi vedno ni, roko na srce, hvaležna naloga. Pa ne gre za nezanimanje za okoljsko problematiko kot to, kako vse vključene deležnike v procesih „zeleno“ uglasiti, vrh tega še tako, da se tudi ekonomska računica izide.

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: UROŠ PERIĆ

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: UROŠ PERIĆ

Uroša Perića svet pozna kot vrhunskega glasbenika in interpreta pesmi iz zlate dobe bluesa, jazza in soula. Njegova glasbena vsestranskost ga je popeljala v šestindvajset držav, kjer je nastopil več kot 1000-krat. Uroševa kombinacija igre, petja in karizme vsakič znova požene bučen aplavz občinstva po vsem svetu. Nedavno je razprodal ljubljanske Križanke, koncerti, nekaj zasebnih zabav in pa turneje po tujini pa se še nadaljujejo.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja