LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Aktualno, Prispevki

📅 22.03.2024

Intro

Poklic ali izobrazba nujno ne narekujeta, kje boš dokončno uresničeval svoje poslanstvo, ampak sta prej izhodišče za lastno raziskovanje in nadaljnje kopanje. Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Zametek znamkine zgodbe

Janja Štrumbelj je po petih letih novinarstva, znotraj katerega je pokrivala področje gastronomije, pa tudi turizma in zdravega življenja, začutila, da je čas za nove izzive. Tako je začela vzhajati ideja o mini potičkah. Kot vemo že iz pripovedi babic in mam, ki so tradicionalno pridno pekle potice, veliko bistvo je tudi v samih procesnih fazah vzhajanja: ne pretoplo, ne premaz, nobenega prepiha v prostoru, počasi, s potrpežljivostjo itd. V približno takšnih fazah je pričela tleti ideja o mini potičkah in to sredi poletja 2012, ko se sicer liže sladoled in posega po drugih osvežilnih sladicah ali pijačah. Še en dokaz več, da nujno vedno ni vse tako, kot bi se pričakovalo.  

Vir slike: www.le-potica.si.

Misija slediti trendu popularizacije in modernizacije tradicionalne slovenskem kuhinje, tudi po svetu.

Njena idejna avtorica je zapisala, da je “potico zaman iskala po ljubljanskih kavarnah”, kamor je “želela prijateljico iz tujine povabiti na kavo in kos potice”. Ugotovila je, da turisti in turistke sploh ne morejo poskusiti slovenske potice, čeprav jo sicer tako ponosno predstavljamo kot eno najbolj “reprezentativnih tradicionalnih slovenskih jedi”. Obenem je na družabnih dogodkih opazila, da velike kose potice režejo na majhne koščke, ki potem v rokah razpadajo, in še tako lepo prezentirana potica zgubi ves svoj sijaj in končni vtis.

Znamkina zgodba

Po dobrem letu razmišljanja in poskušanja, kako narediti potico moderno privlačno s pečatom slovenske tradicionalnosti se ji je utrnila ideja o »miniaturnih potičkah«. Mislila je, kako bi bilo prav prisrčno, če bi jo uspeli ponuditi gostom ob kavi kot recimo rogljičke. Ob podpori podjetja Jezeršek je ideja prerasla v poslovno priložnost, »ki zapolnjuje vrzel na področju gostinske in turistične ponudbe ter izvirnih kulinaričnih daril«. Jeseni leta 2014 se je tako rodila prva specializirana blagovna znamka za potico, lePotica, z misijo slediti trendu »popularizacije in modernizacije tradicionalne kuhinje«, ob tem pa ohranjati pristno kakovost in povečevati mednarodno prepoznavnost slovenske kulinarike.

Prva specializirana blagovna znamka za potico.

Pri izdelavi miniaturnih potic uporabljajo le naravne sestavine in ne dodajajo umetnih arom, barvil ali dodatkov za podaljšanje svežine. LePotice in lePotičke  so unikatni izdelki, saj je vsaka posebej ročno razvaljana, namazana, zvita in položena v model.

Vir slike: www.le-potica.si.

Dosežki znamke

Poslanstvo je sčasoma pridobilo tudi častno priznanje. Oz. več njih. Februarja 2019 je kot prva v Sloveniji pridobila certifikat za proizvodnjo zaščitene Slovenske potice z zajamčeno tradicionalno posebnostjo. Za celotno poslovno idejo pa je lePotica na razpisu INA3 za najbolj inovativne podjetniške ideje prejela 1. nagrado Gospodarske zbornice Slovenije. Zgodba priznanj se je tu samo še nadaljevala. LePotičke so doživele čast, da so se osebno predstavile slavnemu kuharju Rudolphu van Veenu, ki je bil nad njimi iskreno navdušen, kar je bila za Janjo Štrumbelj  pomembna potrditev, da je na pravi poti. Nenazadnje, to potrjujejo tudi kupci, ki se radi vračajo z novimi naročili, dežujejo pa tudi vabila različnih organizacij, ki želijo Slovenijo predstaviti prav z njenimi poticami.  Med drugim so se lePotičke kot tradicoinalna slovenska jed predstavile na  svetovni razstavi EXPO 2015 v Milanu, kjer so bile v slovenskem paviljonu v redni gostinski ponudbi ob gibanici in blejski kremšniti. Jeseni 2016 pa so sodelovale v prvi sezoni oddaje Štartaj Slovenije, kjer so bile na voljo zamrznjene polpečene lePotičke, ki jih lahko doma dopečemo v nekaj minutah. V času predsedovanja Slovenije Svetu EU v 2021 so bile lePotičke del uradnih protokolarnih daril in so prejele zlato priznanje Turistične zveze Slovenije za najboljši kulinarični turistični spominek osrednje Slovenije.

Prva potičarna v mestu

Butik lePotica, prvo potičarna v mestu, kjer celo leto diši po praznikih.

V Ljubljani, na Starem trgu so marca 2020 odprli Butik lePotica, prvo potičarno v mestu, kjer celo leto diši po praznikih. V Butiku vsak dan spečejo sveže lePotičke, ki jih stranke odnesejo s seboj, jih podarijo, ali pa se z njimi posladkajo »kar takoj, ob kavi ali čaju v lončkih za na pot«. Pečejo tudi večje tradicionalne potice, vendar je le-te potrebno predhodno naročiti. Butik je zasnovan kot trgovina s konceptom, ki združuje slovensko tradicijo in sodobno oblikovanje. Tako je, poleg potic, mogoče kupiti izdelke, narejene v Sloveniji, ki so kakorkoli povezani s potico: potičniki, kuharske knjige, kuhinjski tekstil, turistični spominki…

Vir slike: www.le-potica.si.

Ostali prispevki

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja