KAJ METAVERZUM PRINAŠA ZA ZNAMKO FACEBOOK?

Aktualno, Prispevki

Bo Facebook z investiranjem v evropski talent izboljšal podobo znamke?
📅 28.11.2021

Facebook je v drugi polovici oktobra v vseh sporočilih za javnost odločno predstavil svoje bodoče načrte, tj. izgradnja nove računalniške platforme. Pri nastopu znamke na trgu se je smiselno skoncentrial na dva cilja komunikacije: (1) da je Evropa za Facebook zelo pomembna, (2) odprtost in interoperabilnost nove računalniške platforme.

Vsaka nova začrtana pot je lahko odsev tudi izgradnje boljše podobe za znamko. Facebook se je v preteklih letih, ob vseh kritikah in nenazadnje sodnih razpravah/zaslišanjih, nedvomno znašel pred velikim izzivom, tj. kako ohraniti ugled in zaupanje v očeh splošne javnosti. Premišljeno in strateško se je zato tudi opogumil, da bo novo zgodbo raje zgradil na stari celini, kjer so utemeljene vrednote Evropske unije, kot pošiljal mogoče manj prepričljiva ali učinkovita sporočila iz (zanj zaenkrat še?) udobne nove celine, kjer je nastal in se kmalu kot globalni velikan razširil po svetu. Načrt za odpiranje 10.000 novih visokokvalificiranih delovnih mest v Evropski uniji v naslednjih petih letih skuša ponesti sporočilo, da je »ta naložba glas zaupanja v moč evropske tehnološke industrije in potenciala evropskih tehnoloških talentov«. Na tem mestu se lahko vprašamo, ali lahko načrtna realokacija delovanja prinaša znamki novo priložnost? Čas bo pokazal svoje.

Vsekakor pa se na tem mestu kot razmisleka vreden zdi predvsem ta vidik. Seveda tu ne mislimo tiste klasične logike, ko se neka znamka gradi tako močno in uspešno, da se širi in učinkovito vstopa na ostale trge. Tu osvetljujemo vidik, kako skuša neka usidrana veleorganizacija spremeniti način investicij, nenazadnje tudi zapravljanja lastnega denarja in uporabe virov. Skeptiki in analitiki poslovnih strategij Zuckerbergu predvsem očitajo, da je takšna »prenova« znamke neprepričljiva, saj je pretežno »kozmetična« in predstavlja poskus preusmerjanja pozornosti od negativne podobe, ki si jo je podjetje nakopalo v zadnjih letih. Težko je prepričati s pozitivno podobo kulture podjetja in znamke, medtem ko se soočaš z vrsto negativnih novic in internih dokumentov, ki potrjujejo nasprotno (škandali, sovražni govor na platformah, lažne novice …).

Lahko tako omalovaževana podoba še kaj naredi in reši svoj ugled pred kritičnimi in argumentiranimi napadi? Zuckerberg se je tu odločil za komunikacijo, da z družino aplikacij podjetja (Messenger, Instagram, WhatApp) ostajajo gradniki sedanjosti in prihodnosti s to razliko, da obenem razvojno nadgradijo korporativno strukturo podjetja: odslej bodo najprej metaverse, ne Facebook. Tudi pregled in poročanje o svojih financah bo podredilo dvem različnim segmentom: enemu za obstanek in razvoj družine aplikacij, drugemu pa za razvoj njihovih laboratorijev. Metaverzum naj bi pomagal odpreti dostop do novih ustvarjalnih, družbenih in gospodarskih priložnosti.

Če so in bodo res to vznemirljivi časi za bodočo evropsko tehnologijo, bo to pokazal sam čas. Nekaj je pa skoraj gotovo in o čemer tudi pišemo v četrti številki revije Super Znamka, ki je v nastajanju: kreativnost komunikacije in znamk je na koncu tista, ki bo reflektirala (ali ovrgla) prepričljivost in avtentičnost tako zastavljenih načrtov.

Ostali prispevki

NAGRADNA IGRA ‼️

NAGRADNA IGRA ‼️

Skupaj z WOOP trampolin parkom v Ljubljani smo pripravili prav posebno nagradno igro! Med vsemi sodelujočimi novimi sledilci izžrebamo 10 srečnežev,...

OMV in Woop sta Superbrands Slovenija 2021

OMV in Woop sta Superbrands Slovenija 2021

Deseterici že uvrščenih supebrandov (Barcaffe, Big Bang, Generali, Lidl, Mercator, Merkur, Nova Kbm, Perwoll, Silan, Skb Banka) sta se pridružila tudi Woop in Omv. Vse do jesenske razglasitve vseh uvrščenih in zaključne prireditve vas vabimo k spremljanju supebrandov, ki so po rezultatih zadnje Ipsosove raziskave trga blagovnih znamk in po oceni strokovne žirije prejeli povabilo v družino Superbrand Slovenija.

SUPERBRANDS SLOVENIJA

SUPERBRANDS SLOVENIJA

Vse se je začelo leta 1994 z radijsko oddajo na radiu GLR (danes BBC Radio London), ki jo je vodil Marcel Knobil, ustanovitelj …

SUPERBRANDS GLOBAL

SUPERBRANDS GLOBAL

Vse se je začelo leta 1994 z radijsko oddajo na radiu GLR (danes BBC Radio London), ki jo je vodil Marcel Knobil, ustanovitelj …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja